Citat:
Men det var vad du skrev. Så nu vill jag veta vad du menade. Om du tar tillbaka det så fort jag blir intresserad så får jag känslan att du inte riktigt är ärlig med mig. Vilket vore tråkigt, för jag tycker vi har ett bra samtal.
Citat:
2. Absolut inte. Men min gissning är att väldigt många fler barn har skadats än räddats i kölvattnet av Dumpens uthängningar, så som de presenteras nu.
De barnen har ju dock i grunden skadats pga hur deras anhöriga betett sig. Så det är väl rimligt att prioritera de anhöriga till potentiella offer? Man får också skilja på graden av skada, de allra flesta skulle nog med lite perspektiv till händelsen föredra att ha en uthängd släkting än att bli våldtagen.
Citat:
3. Det fetade: Det är där vi skiljer oss åt. Jag anser inte att det är "friendly fire" från Dumpens sida när de anhöriga drabbas i den utsträckning de gör.
Informationen om gäddornas förehavanden går att göra så mycket smidigare. Men det finns en monetär aspekt (bland andra) som jag tror är anledningen till att hela freakshowen är utformad som den är.
Informationen om gäddornas förehavanden går att göra så mycket smidigare. Men det finns en monetär aspekt (bland andra) som jag tror är anledningen till att hela freakshowen är utformad som den är.
Såklart finns det ett motiv att få så många visningar som möjligt. Man kan dock argumentera för att ökad exponering leder till större förändring. Så det intresset sammanfaller med det monetära. En nerskalad version hade inte medfört samma medvetenhet om de här frågorna. Om Dumpen sen resonerar likadant vet jag såklart inte, de kanske mest vill ha pengarna. För mig känns det dock sekundärt så länge de gör nytta.
[quote]Ett hypotetiskt fall... Att de allra flesta gäddorna skulle ha sex med barnen de stämt träff med (om de visat sig vara riktiga) är nog ställt utom rimligt tvivel. Premissen är att barnet kommer självmant, och i vissa fall varit drivande till träffen och utan att blivit lovad cigaretter, cider eller dylikt, precis som i många av Dumpens chattar: Tror du en verklig 14-åring som vill ha sex med en äldre man, som ser och känner igen en tidigare uthängd gädda på exempelvis TikTok, skulle säga nej till sex av den anledningen att han uthängd på Dumpen för att han ville ha sex med en 14-åring?/QUOTE]
Nej, gällande den typen av 14-åringar tänker jag att uthängningar t ex kan skapa en ökad allmän medvetenhet om problematiken och att de därigenom på fler sätt kan få klart för sig hur oerhört destruktivt det är för dem att leva på det sättet. Det är av godo att uppmärksamhet riktas mot problematiken, det blir då svårare för pedofiler att agera i det dunkla, där de trivs. Jag vill att livet ska vara riktigt krångligt för dem. Jag vill att handlingar ska få konsekvenser.