2023-09-26, 12:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
1. Jag är inte säker på att det skulle vara ok ens efter andra tillfället.

Men det var vad du skrev. Så nu vill jag veta vad du menade. Om du tar tillbaka det så fort jag blir intresserad så får jag känslan att du inte riktigt är ärlig med mig. Vilket vore tråkigt, för jag tycker vi har ett bra samtal.

Citat:
2. Absolut inte. Men min gissning är att väldigt många fler barn har skadats än räddats i kölvattnet av Dumpens uthängningar, så som de presenteras nu.

De barnen har ju dock i grunden skadats pga hur deras anhöriga betett sig. Så det är väl rimligt att prioritera de anhöriga till potentiella offer? Man får också skilja på graden av skada, de allra flesta skulle nog med lite perspektiv till händelsen föredra att ha en uthängd släkting än att bli våldtagen.

Citat:
3. Det fetade: Det är där vi skiljer oss åt. Jag anser inte att det är "friendly fire" från Dumpens sida när de anhöriga drabbas i den utsträckning de gör.
Informationen om gäddornas förehavanden går att göra så mycket smidigare. Men det finns en monetär aspekt (bland andra) som jag tror är anledningen till att hela freakshowen är utformad som den är.

Såklart finns det ett motiv att få så många visningar som möjligt. Man kan dock argumentera för att ökad exponering leder till större förändring. Så det intresset sammanfaller med det monetära. En nerskalad version hade inte medfört samma medvetenhet om de här frågorna. Om Dumpen sen resonerar likadant vet jag såklart inte, de kanske mest vill ha pengarna. För mig känns det dock sekundärt så länge de gör nytta.

[quote]Ett hypotetiskt fall... Att de allra flesta gäddorna skulle ha sex med barnen de stämt träff med (om de visat sig vara riktiga) är nog ställt utom rimligt tvivel. Premissen är att barnet kommer självmant, och i vissa fall varit drivande till träffen och utan att blivit lovad cigaretter, cider eller dylikt, precis som i många av Dumpens chattar: Tror du en verklig 14-åring som vill ha sex med en äldre man, som ser och känner igen en tidigare uthängd gädda på exempelvis TikTok, skulle säga nej till sex av den anledningen att han uthängd på Dumpen för att han ville ha sex med en 14-åring?/QUOTE]

Nej, gällande den typen av 14-åringar tänker jag att uthängningar t ex kan skapa en ökad allmän medvetenhet om problematiken och att de därigenom på fler sätt kan få klart för sig hur oerhört destruktivt det är för dem att leva på det sättet. Det är av godo att uppmärksamhet riktas mot problematiken, det blir då svårare för pedofiler att agera i det dunkla, där de trivs. Jag vill att livet ska vara riktigt krångligt för dem. Jag vill att handlingar ska få konsekvenser.
Citera
2023-09-26, 13:11
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
De ger sig oftast på väldigt okunniga personer gällande det tekniska.Oftast är det personer som jobbar på Samhall eller liknande. Visst, det har varit en och annan person som har haft ett välbetalt yrke. Fast alla har varit mer eller mindre totalt blåsta gällande dagens teknik.

Sen vet jag att det har varit snack om att de inte vil hänga ut någon under åldern 23. Vilket jag personligen tycker är väldigt märkligt. Med andra ord så borde det vara fritt fram för dem under denna åldern att ragga hej vilt på fjortisar. Det går inte att tolka på annat sätt.
Tycker det faller på sin egen orimlighet att inte en endaste uthängd försöker kolla upp sin ”dejt”. Alla mobilnummer är registrerade idag. Man kan se det från det fiktiva offrets perspektiv också. Vem vill pöka med en komplett främling som man inte har någon information om. Är ju upplagt för misshandel, våldtäkt eller i värsta fall strypmord. Ingen fjortis, är så korkad, enligt mig. Oj, jag är fjortis och oskuld. Tror jag skall bli av med den tillsammans med någon lönnfet medelålders man som bor i slummen.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-09-26 kl. 13:16.
Citera
2023-09-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Oj, jag är fjortis och oskuld. Tror jag skall bli av med den tillsammans med någon lönnfet medelålders man som bor i slummen.

Vadå det måste väl ändå vara varenda fjortis tjejs våta dröm att bli av med oskulden med en fet medelålders man som lever på bidrag?
Citera
2023-09-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men det var vad du skrev. Så nu vill jag veta vad du menade. Om du tar tillbaka det så fort jag blir intresserad så får jag känslan att du inte riktigt är ärlig med mig. Vilket vore tråkigt, för jag tycker vi har ett bra samtal.

Ja, det var vad jag skrev. Vad jag menade men den korta meningen finns att läsa i det längre, mer utförliga svaret. "Vid ett upprepat tillfälle" kan innebära tillfälle 3 och 4 också.

[/quote]De barnen har ju dock i grunden skadats pga hur deras anhöriga betett sig. Så det är väl rimligt att prioritera de anhöriga till potentiella offer? Man får också skilja på graden av skada, de allra flesta skulle nog med lite perspektiv till händelsen föredra att ha en uthängd släkting än att bli våldtagen.[/quote]
Absolut. Men du tar inte till dig vad jag skriver. Varför ger du bara alternativen "uthängd släkting" och "våldtagen"? Mitt alternativ skulle ligga någonstans mittemellan - informera släkt och familj i förebyggande syfte.

[/quote]Såklart finns det ett motiv att få så många visningar som möjligt. Man kan dock argumentera för att ökad exponering leder till större förändring. Så det intresset sammanfaller med det monetära. En nerskalad version hade inte medfört samma medvetenhet om de här frågorna. Om Dumpen sen resonerar likadant vet jag såklart inte, de kanske mest vill ha pengarna. För mig känns det dock sekundärt så länge de gör nytta.[/quote]
Vilket det är det vi diskuterar, och vad många av oss inte anser att de gör.

Citat:
Ett hypotetiskt fall... Att de allra flesta gäddorna skulle ha sex med barnen de stämt träff med (om de visat sig vara riktiga) är nog ställt utom rimligt tvivel. Premissen är att barnet kommer självmant, och i vissa fall varit drivande till träffen och utan att blivit lovad cigaretter, cider eller dylikt, precis som i många av Dumpens chattar: Tror du en verklig 14-åring som vill ha sex med en äldre man, som ser och känner igen en tidigare uthängd gädda på exempelvis TikTok, skulle säga nej till sex av den anledningen att han uthängd på Dumpen för att han ville ha sex med en 14-åring?

[/quote]Nej, gällande den typen av 14-åringar tänker jag att uthängningar t ex kan skapa en ökad allmän medvetenhet om problematiken och att de därigenom på fler sätt kan få klart för sig hur oerhört destruktivt det är för dem att leva på det sättet. Det är av godo att uppmärksamhet riktas mot problematiken, det blir då svårare för pedofiler att agera i det dunkla, där de trivs. Jag vill att livet ska vara riktigt krångligt för dem. Jag vill att handlingar ska få konsekvenser.[/quote]

Jag tror att 14-åringar som vill ha sex med äldre gör det för att de helt enkelt vill det, eller gör det i ett självskadebeteende. I båda fallen är det verkningslöst att påtala för gäddan (och indirekt barnen som ser uthängningarna) hur alla barn som har sex med äldre får det svårt i livet. För barnen med självskadebeteende blir detta uttalande direkt kontraproduktivt då barnen får bekräftat att de verkligen gör sig själva illa, vilket är poängen med ett självskadebeteende.
Barn med ett självskadebeteende skriker på hjälp på deras eget sätt, och inte en chans att Dumpens one-liners får dessa barn att ändra sig. De behöver professionell hjälp.

EDIT: Sorry för att citeringen gick åt helvete...
Senast redigerad av Bensinlukt 2023-09-26 kl. 13:39.
Citera
2023-09-26, 13:47
Medlem
whack-a-moles avatar
Dumpen brukar ju skrika sig hesa om att dom är polisens förlängda arm och har ett nära samarbete. Frågan är varför dom inte redovisar vad dom skickar till polisen samt polisens respons. Rapportera brott där inget brottsoffer existerar är väl ett brott i sig. Falskanmälningar är nog föga populärt.

”Falsk angivelse

Den som anmäler en person för ett brott som kan leda till åtal, trots kunskap om att personen är oskyldig, kan dömas för falsk angivelse.”
Citera
2023-09-26, 13:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
"Vid ett upprepat tillfälle" kan innebära tillfälle 3 och 4 också.

Ok. Så vad gör det ok efter 3-4 tillfällen men fel efter 1-2 tillfällen?

Citat:
Absolut. Men du tar inte till dig vad jag skriver. Varför ger du bara alternativen "uthängd släkting" och "våldtagen"? Mitt alternativ skulle ligga någonstans mittemellan - informera släkt och familj i förebyggande syfte.

För att du skrev att Dumpen skadat fler barn än de räddat. Jag försökte ge lite perspektiv till det synsättet.

Citat:
Vilket det är det vi diskuterar, och vad många av oss inte anser att de gör.

Det är väl ändå av nytta att belysa ett allvarligt problem, ge konsekvenser till folk som groomar barn och lobba för förändrad lagstiftinging? I en perfekt värld skulle såklart istället polisen brottsprovocera de här filurerna och spärra in dem. Men lagstiftaren lär ju inte göra denna förändring självmant.

[/quote]Nej, gällande den typen av 14-åringar tänker jag att uthängningar t ex kan skapa en ökad allmän medvetenhet om problematiken och att de därigenom på fler sätt kan få klart för sig hur oerhört destruktivt det är för dem att leva på det sättet. Det är av godo att uppmärksamhet riktas mot problematiken, det blir då svårare för pedofiler att agera i det dunkla, där de trivs. Jag vill att livet ska vara riktigt krångligt för dem. Jag vill att handlingar ska få konsekvenser.[/quote]

Citat:
Jag tror att 14-åringar som vill ha sex med äldre gör det för att de helt enkelt vill det, eller gör det i ett självskadebeteende. I båda fallen är det verkningslöst att påtala för gäddan (och indirekt barnen som ser uthängningarna) hur alla barn som har sex med äldre får det svårt i livet.

Ja, så det vore väl bra att prata med barnen om den här problematiken innan beteendet uppstår? Eller kanske t o m bryta en ond spiral i befintligt beteendet. Att vara medveten om problemet är fundamentalt i sammanhanget.
Citera
2023-09-26, 14:31
Avslutad
Citat:
Dumpen brukar ju skrika sig hesa om att dom är polisens förlängda arm och har ett nära samarbete. Frågan är varför dom inte redovisar vad dom skickar till polisen samt polisens respons. Rapportera brott där inget brottsoffer existerar är väl ett brott i sig. Falskanmälningar är nog föga populärt.

”Falsk angivelse

Den som anmäler en person för ett brott som kan leda till åtal, trots kunskap om att personen är oskyldig, kan dömas för falsk angivelse.”

Gör de ju inte alls. Nämner polisen i kanske var femte video o då mest för att få gäddan att stanna upp så att de kan plåta lite.
Citera
2023-09-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. Ok. Så vad gör det ok efter 3-4 tillfällen men fel efter 1-2 tillfällen?

För att du skrev att Dumpen skadat fler barn än de räddat. Jag försökte ge lite perspektiv till det synsättet.

2. Det är väl ändå av nytta att belysa ett allvarligt problem, ge konsekvenser till folk som groomar barn och lobba för förändrad lagstiftinging? I en perfekt värld skulle såklart istället polisen brottsprovocera de här filurerna och spärra in dem. Men lagstiftaren lär ju inte göra denna förändring självmant.

3. Ja, så det vore väl bra att prata med barnen om den här problematiken innan beteendet uppstår? Eller kanske t o m bryta en ond spiral i befintligt beteendet. Att vara medveten om problemet är fundamentalt i sammanhanget.
1. För att när man provat allt annat kan det vara nödvändigt med vissa förbehåll.

2. Inte på bekostnad av anhöriga. Jag anser att Dumpen gör mer skada än nytta.

3. Tycker du att Dumpen genom sina uthängningar når fram till barnen?
Citera
2023-09-26, 17:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
1. För att när man provat allt annat kan det vara nödvändigt med vissa förbehåll.

Nödvändigt för vilket syfte? Vad är du vill få ut av uthängningen efter 3-4 tillfällen? Vad är det som då helt plötsligt väger tyngre än pedofilens anhöriga? Det är det jag vill nå fram till.

Citat:
2. Inte på bekostnad av anhöriga. Jag anser att Dumpen gör mer skada än nytta.

Så länge vi är överens om att de också gör NÅGON nytta, du indikerade nånting annat nyss, så jag ville bara säkerställa att du inte menar att de gör NOLL nytta.

Citat:
3. Tycker du att Dumpen genom sina uthängningar når fram till barnen?

Jag tror att de har fått genomslag i stora delar av samhället, att de synliggjort ett stort problem. Om de i direkt mån når fram till barn i någon större utsträckning är svårt att säga, men det är ett rimligt antagande att de gör det i en indirekt mån. Det oerhört viktigt att så många som möjligt blir medvetna om vad som försiggår på nätet ut groomingsynpunkt och att de i god tid tar upp detta med sina barn. Rättsväsendet har stått och tittat på i de här frågorna alldeles för länge så jag välkomnar verkligen det här initiativet även om jag såklart föredragit att de inte hade behövts.
Citera
2023-09-26, 17:57
Medlem
mrtowlies avatar
Självklart har Dumpen skadat fler barn än de har räddat.

Jag uppskattar det till kanske 2-3 gäddor som eventuellt hade fått till det med en fjortonåring. Då tänker jag tex på den unga idrottstränaren eller kyrkgäddan, som ser bra ut, inte är 60+ och kan föra sig.

Resten är primärt efterblivna incels som under inga omständigheter hade lyckats få till en sexträff på nätet, inte ens med en man/kvinna i vuxen ålder. De är helt enkelt frånstötande redan från första chattkontakten. De enda kontakter de har är dumpens fiskare som efter många försök ("vi har haft kontakt med dig med flera konton") lyckas få till en konfrontation.

Däremot har 100% av barnen till gäddorna fått sina barndomar förstörda av dumpens uthängningar. Ett trauma som kommer jaga dem resten av livet och ironiskt nog kan leda till självskadebeteende, exakt det som dumpen påstår sig motverka.

Som jag skrivit tidigare i tråden; samma effekt hade uppnåtts av att kontakta sambo/fru samt arbetsgivare (om personen jobbar med barn) utan uthängning.

Ska man hänga ut: Att publicera kukbilder och grova chattar är bara vulgärt och smaklöst. Videon under konfrontationen räcker gott. Detta hade varit ett bra sätt att skademinimera för gäddbarnen.

Nu kommer två kategorier av personer svara mig:

- Svagbegåvade som hävdar att jag "försvarar pedofiler".
- Normalbegåvade som är begåvade med abstrakt tänkande (en minoritet).
Citera
2023-09-26, 18:46
Medlem
Citat:

”Falsk angivelse

Nä?
De brukar skriva ut vad de anmält från chattarna, du får läsa mer noga på Dumpen.se.
Citera
2023-09-26, 19:08
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Självklart har Dumpen skadat fler barn än de har räddat.

Jag uppskattar det till kanske 2-3 gäddor som eventuellt hade fått till det med en fjortonåring. Då tänker jag tex på den unga idrottstränaren eller kyrkgäddan, som ser bra ut, inte är 60+ och kan föra sig.

Resten är primärt efterblivna incels som under inga omständigheter hade lyckats få till en sexträff på nätet, inte ens med en man/kvinna i vuxen ålder. De är helt enkelt frånstötande redan från första chattkontakten. De enda kontakter de har är dumpens fiskare som efter många försök ("vi har haft kontakt med dig med flera konton") lyckas få till en konfrontation.

Däremot har 100% av barnen till gäddorna fått sina barndomar förstörda av dumpens uthängningar. Ett trauma som kommer jaga dem resten av livet och ironiskt nog kan leda till självskadebeteende, exakt det som dumpen påstår sig motverka.

Som jag skrivit tidigare i tråden; samma effekt hade uppnåtts av att kontakta sambo/fru samt arbetsgivare (om personen jobbar med barn) utan uthängning.

Ska man hänga ut: Att publicera kukbilder och grova chattar är bara vulgärt och smaklöst. Videon under konfrontationen räcker gott. Detta hade varit ett bra sätt att skademinimera för gäddbarnen.

Nu kommer två kategorier av personer svara mig:

- Svagbegåvade som hävdar att jag "försvarar pedofiler".
- Normalbegåvade som är begåvade med abstrakt tänkande (en minoritet).

Märkligt att du hävdar att dom är incels som aldrig hade kunnat få till en träff ens med en vuxen kvinna/man samtidigt som dom har barn sedan tidigare och bevisligen har haft förhållanden som tillomed inkluderat barn

Hur får du ihop den ekvationen?
Har dom lyckats få till en träff innan så kan dom väll få det igen och det gäller även barn tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in