2023-09-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Haha visst - men nu råkar det var så att jag anpassar min argumentationsstil till vad som fungerar på detta forum.

För övrigt ÄR du en pajas.

Jag däremot har extrema mängder högskolepoäng.

Vilket är uppenbart med avseende på min formuleringskonst - för dem som förmår se igenom ytfenomen som svordomar och andra mindre raffinerade men ack så slagkraftiga retoriska figurer.
Definitionen av pajas?
Du däremot har extrema mängder högskolepoäng skriver du, jämfört med vem då, Flashback, mig, Prins Daniel eller vem?
Kan man ens säga ”extrema mängder högskolepoäng” är det svenska, är du ursprungssvensk?
Citera
2023-09-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
jag forstar den primara anledningen av hemlighetsmakeriet inom ordensalskapen.
.och jag forstar den sekundara anledningen ocksa.
ingen av dessa anledningar ar aktuella.for t.e.x golfklubbar, en sadan verksamhet gar inte att jamfora med.t.e.x frimurarna, aven om att soka den perfekta swingen och sanka sitt handicap kan ha en meditativ och positiv inverkan pa ens personlighet, och sa klart den trevliga atmosfaren och de eventuella middagsammankomsterna i klubb-huset kan kanske ha vissa likheter med ordensallskapens dylika.
och kanske den golf intresserade frimuraren pa sitt satt tolkar det sjalva essentiella i sporten - att.man sanker bollen i ett hal i marken........for att genast plockas upp .......ett sant tank ar just anledningen till ordensallskapens hemlighetsmakeri bade primart o sekundart.
Vi har inte mer ”hemlighetsmakeri” än någon annan förening, däremot är våra ritualer hemliga.
Citera
2023-09-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vi har inte mer ”hemlighetsmakeri” än någon annan förening, däremot är våra ritualer hemliga.
ja som sagts, darfor kan du inte jamfora frimurarna med en golf-klubb, som du i foregaende post gjorde.
Citera
2023-09-25, 13:21
Medlem
Citat:
ja som sagts, darfor kan du inte jamfora frimurarna med en golf-klubb, som du i foregaende post gjorde.
Jo det kan jag, du har ingen aning vad som beslutas på golfklubbens möte, eller vad medlemmar ger varandra för fördelar.
Citera
2023-09-25, 18:54
Medlem
Citat:
Definitionen av pajas?
Du däremot har extrema mängder högskolepoäng skriver du, jämfört med vem då, Flashback, mig, Prins Daniel eller vem?
Kan man ens säga ”extrema mängder högskolepoäng” är det svenska, är du ursprungssvensk?

Hahaha! Ingen annan än en pajas frågar bokstavligen om "definitionen på en pajas"! Obetalbart...
Citera
2023-09-26, 04:56
Medlem
Citat:
Jo det kan jag, du har ingen aning vad som beslutas på golfklubbens möte, eller vad medlemmar ger varandra för fördelar.
pa golfklubben knyter vi gladeligen fordelaktiga affarskontakter och liknande, sant far man inte syssla med i logen
Citera
2023-09-30, 07:07
Medlem
Citat:
Har någon av dessa sektledare hamnat i fängelse för att de bedriver en sekt?

Ja, din italienske frimurarbroder Licio Gelli(1919-2015)
Citera
2023-09-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reuterholm
Efter Gellis äventyr i P2 som var en utbrytarloge från Grande Oriente d'Italia blev han fråntagen sitt medlemskap. Grande Oriente d'Italia erkänns i sin tur inte av Svenska Frimurare Orden. I flera led är uppbart Gelli inte är någon svensk frimurares "broder".
Citera
2023-10-01, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Hahaha! Ingen annan än en pajas frågar bokstavligen om "definitionen på en pajas"! Obetalbart...
Svarslös som vanligt
Citera
2023-10-01, 07:27
Medlem
Citat:
pa golfklubben knyter vi gladeligen fordelaktiga affarskontakter och liknande, sant far man inte syssla med i logen
Fast du har ingen aning om vad man får och inte får på en brödramåltid.
Säger sig självt att om jag tex vill anlita en elektriker och en av mina bröder driver en sådan firma så väljer jag hellre honom och hans firma eftersom jag vet att man kan lita på hans ord. Räknar med att det även sker på en golfklubb.
Citera
2023-10-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reuterholm
Hur kan han vara en broder när hans loge inte är godkänd av oss?
Citera
2023-10-01, 12:03
Medlem
Citat:
Fast du har ingen aning om vad man får och inte får på en brödramåltid.
Säger sig självt att om jag tex vill anlita en elektriker och en av mina bröder driver en sådan firma så väljer jag hellre honom och hans firma eftersom jag vet att man kan lita på hans ord. Räknar med att det även sker på en golfklubb.
ja du har ratt i att jag inte vet, men kandu klargora ifall du och elektrikern kan gora den dealen under brodramaltiden pa logen ? jag trodde sant var mot reglements-koden inne i logen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in