Citat:
Ursprungligen postat av
Kirev
jag borde forklarat min fragestallning tydligare.
vad jag undrade - diskuterar ni sadana har ”literara verk” som till allmanhetens beskadan kanske formedlar en osann och ofordelaktig beskrivning av frimurarorden.
pa sociala medier som har pa FB forsvarar ni er position ibland med tunga for tunga/tand for tand

formodligen inte pa uppdrag av orden , men kanske anda sadant har tas upp for diskussion pa era moten ?
Alltså vad man pratar med sin bordsgranne om under måltiden är ju unikt från kväll till kväll men inne i logen sysslar vi inte med sådant.
Vi behöver inte försvara oss och helt ärligt känns det ganska meningslöst, någon påstår något trams som inte är sant så förklarar man att de har fel och då svarar de alltid att man inte har rätt grad, när någon då svarar att den har högsta graden och är ämbetsman så har man ändå inte tillräckligt hög grad. Sedan blandar de hej vilt mellan vårt frimureri och andra ”frimurare” som inte är godkända av oss. Men det slutar alltid med att dessa stollarna vet mer än oss, de har aldrig besökt en loge, ett av våra bibliotek eller någon av våra Frimurarföreninagr men de vet bäst i alla fall.
Sedan tar det någon vecka så komme nästa foliehatt som sett något på youtube och drar samma visa om igen. Sedan pandemin har jag verkligen förstått hur många i världen som är konspirationsteoretiker och sett klart och tydligt att detta är en allvarlig sinnessjukdom, kan bli enorma problem framöver när världen har miljontals människor som är hundra procent säkra på att alla ljuger för de om allt precis hela tiden.