Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Härligt. Kan du ge mig någon invändning mot Dumpen som, om invändningen visade sig vara felaktig, skulle innebära att du byter åsikt om Dumpen?
Jag är medveten om att du inte frågar mig, men eftersom du (än så länge) verkar sansad och har vettiga frågor så svarar jag dig ur min ståndpunkt.
Jag har egentligen inga problem med att man hänger ut "gäddorna". Det finns ett fåtal som jag tycker att man absolut inte borde hängt ut, men de allra flesta förtjänar nog en släng av sleven.
Min oro ligger hos gäddornas barn, och skammen de måste dras med för att deras pappas dickpic visas upp i offentligheten och för deras kompisar att se.
Notera att jag i första hand INTE är orolig för att "gäddornas" barn är utsatta för övergrepp av pappan. Jag tror att det hade visat sig i barnets beteende långt innan Dumpen tar över.
Om du kan bevisa för mig att Dumpen i största möjliga mån försöker att skademinimera för anhöriga och deras barn i synnerhet, då ska jag överväga om Dumpens medel är rätt väg att nå målet.