2023-09-25, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UtrotaHebefili
Det är en lucka i dumpenmotståndares argument. Dumpenmotståndare tjatar jämt om hur gäddorna måste få vård istället för hängas ut. Vad ska göras med pedofiler och hebefiler som vägrar söka vård?
Det är bra att vårdvägrande pedofiler och hebefiler hängs ut så allmänheten vet de är en fara och kan undvika dem.

Diagnoserna i sig är ju inte straffbara och dessutom är folk med dessa diagnoser i minoritet när det gäller sexuellt och annat våld mot barn – så varför skulle man tvinga just dessa till vård, om de inte har begått något brott?
Citera
2023-09-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Diagnoserna i sig är ju inte straffbara och dessutom är folk med dessa diagnoser i minoritet när det gäller sexuellt och annat våld mot barn – så varför skulle man tvinga just dessa till vård, om de inte har begått något brott?
Fråga dumpenmotståndarna som vill att gäddorna ska få vård istället för att hängas ut.
Citera
2023-09-25, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UtrotaHebefili
Fråga dumpenmotståndarna som vill att gäddorna ska få vård istället för att hängas ut.

Hur många av "gäddorna" är diagnosticerade pedofiler eller hebefiler, då? Det var ju sådana du ville tvinga till vård. Med Dumpens "metod" släpps de flesta fria efter att ha deltagit i en swishbefrämjande uthängning, därför att det är, som bekant, inte något brott "att prata skit med Dumpen", och det enbart konstituerar inte någon diagnos.
Citera
2023-09-25, 11:39
Medlem
De kanske skulle få större effekt om de träffade och filmade och sedan kommer detta inte att läggas ut om de tar sitt ansvar att söka vård. Sedan skall gäddorna visa på att de verkligen går på terrapi, gör de inte det hängs de ut. Då har de det "hotet" hängande över sig.
Nu är deras liv förstörda så kan fortsätta kontakta barn, de har inget att förlora liksom.
Citera
2023-09-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Läs inläggen mer noga så slipper du fråga.

Var som jag trodde dvs det fanns absolut ingen substans i det du skrev. Bara massa länkar och skit som inte ens funkar. Ditt parti MP kommer naturligtvis inte lägga många motioner i ämnet. Viktigare med någon gräsplätt i Gnesta och att få hit fler afghanska män än Dumpens frågor.
Citera
2023-09-25, 14:05
Medlem
Om man vill hjälpa barn varför gör man så att vissa barn blir mobbade i skolan pga sin pappa som hängts ut?
Citera
2023-09-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
De kanske skulle få större effekt om de träffade och filmade och sedan kommer detta inte att läggas ut om de tar sitt ansvar att söka vård. Sedan skall gäddorna visa på att de verkligen går på terrapi, gör de inte det hängs de ut. Då har de det "hotet" hängande över sig.
Nu är deras liv förstörda så kan fortsätta kontakta barn, de har inget att förlora liksom.

I så fall borde det väl varit fler gäddor som dyker upp på dumpen igen men det är sällan det händer.
Citera
2023-09-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Om man vill hjälpa barn varför gör man så att vissa barn blir mobbade i skolan pga sin pappa som hängts ut?
Tror allt handlar enbart om pengar och jag tror Sara blev trött på att gå hemma som förtidspensionär och ville tjäna pengar. Men det är enbart min uppfattning. Hela hennes liv har hon levt rövare och sen helt plötsligt vända totalt om och bry sig om andra barn det har jag svårt att tro på. Enligt andra här i tråden så blev hennes egna fem barn omhändertagna så tror inte på denna omvändelse.
Citera
2023-09-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tror allt handlar enbart om pengar och jag tror Sara blev trött på att gå hemma som förtidspensionär och ville tjäna pengar. Men det är enbart min uppfattning. Hela hennes liv har hon levt rövare och sen helt plötsligt vända totalt om och bry sig om andra barn det har jag svårt att tro på. Enligt andra här i tråden så blev hennes egna fem barn omhändertagna så tror inte på denna omvändelse.

Det hade varit intressant att veta hur många som hade engagerat sig I dumpen om inga pengar tjänades,man va tvungen blurra ansikte,ej tillåtet andvända kränkande ord till de uthängda eller att dela deras information.

Hur många hade varit intresserad av hela dumpen en grejen då? Det handlar mest om att förnedra och hata på något. Och hade det inte existerar att folk som hade kontaktat minderåriga så hade samma människor hittat något annat att hata på precis lika mycket.
Senast redigerad av Relaxandtakeiteasy 2023-09-25 kl. 17:08.
Citera
2023-09-25, 17:01
Medlem
Hela världen brottas med problemet med pedofiler och forskare och enormt med pengar pumpas in i olika projekt. Då tro att en höjdhoppare och en fördetta missbrukare skall lösa detta problemet är ju så otroligt korkat så man kan gråta. Dumpen är en sekt och en pengamaskin och inget annat enligt mig.
Citera
2023-09-25, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Hur skall Dumpen åka snålskjuts på detta?:

(FB) Helsingborg: Kvinna åtalad för grov våldtäkt mot litet barn

Måste kunna få in lite Swishslantar och skriva någon pressrelease.
Sara & Patrik har nog fullt upp med annat, som t.ex. att ladda upp och göra sig fina inför helgen och specifikt söndag 1 oktober när det blir ett stort evenemang på Cirkus i Stockholm.

Mer info:
https://changemakersthemovement.com/cirkus/

Du har väl köpt biljett, whack-a-mole?
Senast redigerad av KanotklubbenKermit 2023-09-25 kl. 18:46.
Citera
2023-09-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Härligt. Kan du ge mig någon invändning mot Dumpen som, om invändningen visade sig vara felaktig, skulle innebära att du byter åsikt om Dumpen?
Jag är medveten om att du inte frågar mig, men eftersom du (än så länge) verkar sansad och har vettiga frågor så svarar jag dig ur min ståndpunkt.
Jag har egentligen inga problem med att man hänger ut "gäddorna". Det finns ett fåtal som jag tycker att man absolut inte borde hängt ut, men de allra flesta förtjänar nog en släng av sleven.
Min oro ligger hos gäddornas barn, och skammen de måste dras med för att deras pappas dickpic visas upp i offentligheten och för deras kompisar att se.
Notera att jag i första hand INTE är orolig för att "gäddornas" barn är utsatta för övergrepp av pappan. Jag tror att det hade visat sig i barnets beteende långt innan Dumpen tar över.
Om du kan bevisa för mig att Dumpen i största möjliga mån försöker att skademinimera för anhöriga och deras barn i synnerhet, då ska jag överväga om Dumpens medel är rätt väg att nå målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in