2023-09-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus
Än en gång varför skriver dom då så här. Oavsett hur dom gjorde testen

Vi såg att det fanns DNA omvandlat från vaccinets mRNA i de värdceller vi studerade, säger Yang de Marinis

Jag litar mer Yang de Marinis än på dig.

Och det har länkats flera gånger i tråden att majoriteten av dom som dog var vaccinerade.

Vi är människor och ingen boskap som man ska testa medicin på

Jodå, du är ett praktexempel på boskap, men det kan vi prata mer om senare.

Vi provar igen, se om du förstår det denna gång?

Det är extremt ovanligt att mRNA från ett vaccin skulle omvandlas till DNA inuti en cell. Detta kräver en särskild typ av enzym, kallad revers transkriptas, som inte normalt finns i mänskliga celler. Om Yang de Marinis har publicerat en vetenskaplig artikel om detta, skulle det vara av stort intresse för den vetenskapliga gemenskapen och skulle granskas noggrant.

Citat:
Fact Check-Swedish study did not find that Pfizer COVID-19 vaccine permanently alters human DNA
https://www.reuters.com/article/factcheck-pfizer-dna-idUSL2N2VQ2OU

Så återigen, sluta sprid desinformation.

Men det är oerhört bra att du litar på den personen för detta har personen själv sagt om studien.

Citat:
YDM: This study does not investigate whether the Pfizer vaccine alters our genome. Our publication is the first in vitro study on the conversion of mRNA vaccine into DNA, inside cells of human origin. We show that the vaccine enters liver cells as early as 6 hours after the vaccine has been administered. We saw that there was DNA converted from the vaccine's mRNA in the host cells we studied.

https://www.lunduniversity.lu.se/article/qa-covid-19-vaccine-study-gains-attention

Så slutsatsen är att du medvetet far med desinformation, frågan är bara om det beror på en hjärnskada eller om du faktiskt är så dum. Det går bli en annan tråd helt enkelt.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-09-24 kl. 21:07.
Citera
2023-09-24, 21:14
Medlem
Citat:
Så här skriver Pfizer på sin hemsida

Forskning och utveckling av vacciner har alltid varit en utmanande och tidskrävande process. Normalt kan det ta över ett decennium från labbet till godkännande och bred användning i befolkningen. Men på grund av den akuta krisen finns inte den tiden och sedan i våras har Pfizer och vår samarbetspartner, tyska bioteknikföretaget BioNTech, arbetat med rekordhastighet för att utveckla ett vaccin mot covid-19.

Och när man läser sånt här har man rätt att vara orolig. Att med rekordfart få fram något som normalt tar ett helt decennium att göra låter inte bra.

Oavsett vad det handlar om i live,t ,gör man något i rekordfart som normalt skulle ta ett decennium måste man också vara beredd på att det kan gå fel

mRNA-teknologin (budbärar-RNA-teknologi) har studerats i flera decennier, men det har gjorts stora framsteg under de senaste 10–20 åren. Grundläggande forskning om mRNA går tillbaka till 1960-talet när det först identifierades och dess funktion i cellen började utforskas. Den moderna tillämpningen av mRNA-teknologi som en terapeutisk eller vaccinplattform har utvecklats mer nyligen.

Så vart vill du komma med din nya desinformation?
Första försöket till mRNA vaccin gjordes 1990-talet och står till och med om i flera populärvetenskapliga tidningar, lagom nivå för din gedigna utbildning.

Så återigen, avstå från desinformation.
Citera
2023-09-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Det är korrekt att alla mediciner som når marknaden först har genomgått en godkännandeprocess. Detta inkluderar kliniska prövningar för att utvärdera både effektivitet och säkerhet.

Påståendet att vaccin inte behöver testas är inkorrekt. Vaccin måste genomgå rigorösa kliniska prövningar innan de godkänns för allmän användning. Dessa tester inkluderar fas 1, 2 och 3-prövningar som involverar tusentals deltagare.

Det är korrekt att det är en liten andel av vaccinskador som rapporteras, men detta är fallet med många typer av medicinska biverkningar. Däremot är påståendet om "flera triljoner i skadestånd" missvisande. I USA har Vaccine Injury Compensation Program betalat ut cirka 4,5 miljarder dollar i ersättning från 1988 till 2021, vilket är långt ifrån "flera triljoner".

Så sluta sprid desinformation.

Since its inception to May 2023, it has awarded a total of $4.6 billion,+ 98% av folk som inte vet om att det finns. Så får du den riktigt siffran de skulle ha betala ut.
Men sant att de bara är 2% som fått betalat.
2.3biljoner x 100

Tillverkarna av vaccinet styr studien då dom själva gör den,
”no long-term safety studies have been done on vaccines. The testing for the safety of vaccines lasts only several days.

The vaccine manufacturers are not liable if the vaccines cause harm. The lack of adequate testing makes vaccines cheaper to take from trials to market. ”

” The vaccine studies themselves have often deviated from accepted scientific methods of enquiry, especially regarding use of placebos.

The gold standard that is used for testing the potential side effects of a drug involves using true placebos, such as saline solutions or sugar water, substances that have no significant biological effects. Instead, the researchers use another vaccine as the control “placebo,” or they use the carrier fluid containing everything except the main antigen (the weakened or killed virus or bacteria).

In most cases, the risks come from the additives in the vaccines. If both the study group and the control group are getting essentially the same toxic exposures from the additives, then they will get similar outcomes. By using these misleading tactics, pharmaceutical companies can claim that there are no differences in outcome between the study group and the control group, and therefore the vaccines are “safe.””

“There is only one recent study where a true saline placebo was used, rather than another vaccine or the carrier fluid containing everything except the main antigen. That study showed no difference in influenza viral infection between groups but astonishingly it revealed a 5-6 times higher rate of non-influenza viral infections in the vaccinated. It is no small wonder more true placebos are not used in vaccine research.”

https://academic.oup.com/cid/article/54/12/1778/455098/Increased-Risk-of-Noninfluenza-Respiratory-Virus

Dags att läsa på lite, kanske läsa en hel studie nångång istället för att hopp till resultatet ?
Senast redigerad av Superburkeen 2023-09-24 kl. 21:28.
Citera
2023-09-24, 21:28
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Jodå, du är ett praktexempel på boskap, men det kan vi prata mer om senare.

Vi provar igen, se om du förstår det denna gång?

Det är extremt ovanligt att mRNA från ett vaccin skulle omvandlas till DNA inuti en cell. Detta kräver en särskild typ av enzym, kallad revers transkriptas, som inte normalt finns i mänskliga celler. Om Yang de Marinis har publicerat en vetenskaplig artikel om detta, skulle det vara av stort intresse för den vetenskapliga gemenskapen och skulle granskas noggrant.

https://www.reuters.com/article/factcheck-pfizer-dna-idUSL2N2VQ2OU

Så återigen, sluta sprid desinformation.

Men det är oerhört bra att du litar på den personen för detta har personen själv sagt om studien.

https://www.lunduniversity.lu.se/article/qa-covid-19-vaccine-study-gains-attention

Så slutsatsen är att du medvetet far med desinformation, frågan är bara om det beror på en hjärnskada eller om du faktiskt är så dum. Det går bli en annan tråd helt enkelt.

Jag ska skriva och fråga henne hur det kommer sig att det som skrevs inte stämmer enligt dig då. Någon borde ha gått igenom texten och kolla så att det i texten stämmer överens med verkligheten.

Det är ju ganska så allvarligt isåfall om lunds universitet och dessa forskare sprider osanning.

Och enligt dig ljuger Pfizer för oss när dom skriver att vaccinet är gjort med rekordfart.

Vi kan ju ställas oss frågan var är vaccinet till HIV då
Citera
2023-09-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Since its inception to May 2023, it has awarded a total of $4.6 billion,+ 98% av folk som inte vet om att det finns. Så får du den riktigt siffran de skulle ha betala ut.
Men sant att de bara är 2% som fått betalat.
2.3biljoner x 100

Tillverkarna av vaccinet styr studien då dom själva gör den,
”no long-term safety studies have been done on vaccines. The testing for the safety of vaccines lasts only several days.

The vaccine manufacturers are not liable if the vaccines cause harm. The lack of adequate testing makes vaccines cheaper to take from trials to market. ”

” The vaccine studies themselves have often deviated from accepted scientific methods of enquiry, especially regarding use of placebos.

The gold standard that is used for testing the potential side effects of a drug involves using true placebos, such as saline solutions or sugar water, substances that have no significant biological effects. Instead, the researchers use another vaccine as the control “placebo,” or they use the carrier fluid containing everything except the main antigen (the weakened or killed virus or bacteria).

In most cases, the risks come from the additives in the vaccines. If both the study group and the control group are getting essentially the same toxic exposures from the additives, then they will get similar outcomes. By using these misleading tactics, pharmaceutical companies can claim that there are no differences in outcome between the study group and the control group, and therefore the vaccines are “safe.””

“There is only one recent study where a true saline placebo was used, rather than another vaccine or the carrier fluid containing everything except the main antigen. That study showed no difference in influenza viral infection between groups but astonishingly it revealed a 5-6 times higher rate of non-influenza viral infections in the vaccinated. It is no small wonder more true placebos are not used in vaccine research.”

https://academic.oup.com/cid/article/54/12/1778/455098/Increased-Risk-of-Noninfluenza-Respiratory-Virus

Dags att läsa på lite, kanske läsa en hel studie nångång istället för att hopp till resultatet ?

Provar igen, verkar vara oerhört svårt för er men skam den som ger sig...

1990-talet: De första framgångsrika experimenten med att använda mRNA för att producera proteiner i celler genomfördes.

2000-talet: Utvecklingen av stabilare och mer effektiva mRNA-molekyler samt leveranssystem, som lipidnanopartiklar, gjorde det möjligt att börja tänka på mRNA som en realistisk plattform för vaccin och terapier.

2010-talet: Flera prekliniska och kliniska prövningar utfördes för att testa mRNA-baserade behandlingar för en rad olika sjukdomar, inklusive cancer och infektionssjukdomar.

2020-talet: COVID-19-pandemin ledde till den första breda användningen av mRNA-baserade vaccin, med godkännande av Pfizer-BioNTech och Modernas vacciner för nödanvändning eller fullständigt godkännande i många länder.

Så även om grundläggande forskning om mRNA har pågått i många år, är användningen av denna teknologi i bred skala för vaccin relativt ny. Detta har dock varit föremål för omfattande vetenskaplig prövning och granskning för att säkerställa dess säkerhet och effektivitet.

Så VEM är det som behöver läsa på?
Citera
2023-09-24, 21:37
Medlem
Citat:
Provar igen, verkar vara oerhört svårt för er men skam den som ger sig...

1990-talet: De första framgångsrika experimenten med att använda mRNA för att producera proteiner i celler genomfördes.

2000-talet: Utvecklingen av stabilare och mer effektiva mRNA-molekyler samt leveranssystem, som lipidnanopartiklar, gjorde det möjligt att börja tänka på mRNA som en realistisk plattform för vaccin och terapier.

2010-talet: Flera prekliniska och kliniska prövningar utfördes för att testa mRNA-baserade behandlingar för en rad olika sjukdomar, inklusive cancer och infektionssjukdomar.

2020-talet: COVID-19-pandemin ledde till den första breda användningen av mRNA-baserade vaccin, med godkännande av Pfizer-BioNTech och Modernas vacciner för nödanvändning eller fullständigt godkännande i många länder.

Så även om grundläggande forskning om mRNA har pågått i många år, är användningen av denna teknologi i bred skala för vaccin relativt ny. Detta har dock varit föremål för omfattande vetenskaplig prövning och granskning för att säkerställa dess säkerhet och effektivitet.

Så VEM är det som behöver läsa på?

Vem pratar om mRNA?
Jag pratar om vaccine, mRNA är inte ett vaccine
Inte ett enda svar har du gett på alla frågor👍
Citera
2023-09-24, 21:40
Medlem
Citat:
Jag ska skriva och fråga henne hur det kommer sig att det som skrevs inte stämmer enligt dig då. Någon borde ha gått igenom texten och kolla så att det i texten stämmer överens med verkligheten.

Det är ju ganska så allvarligt isåfall om lunds universitet och dessa forskare sprider osanning.

Och enligt dig ljuger Pfizer för oss när dom skriver att vaccinet är gjort med rekordfart.

Vi kan ju ställas oss frågan var är vaccinet till HIV då

Du fick ju för fan länken till Lunds universitets egna skrivelse OM studien, vad exakt är det du inte förstår där nu då?

Som jag skrev till din kollega så har utvecklingen skett sedan 1990 för mRNA.
Så rekordfart vill jag inte påstå att det är, men när man vara plockar fakta för att stödja sin desinformation så förstår jag varför du gör så.

Skriv till henne, hälsa från mig och be henne ge dig en lavett för att du är ett sådant desinformationstroll.
Citera
2023-09-24, 21:43
Medlem
Citat:
Vem pratar om mRNA?
Jag pratar om vaccine, mRNA är inte ett vaccine
Inte ett enda svar har du gett på alla frågor👍

Nice try troll 😂😂😂😂

Ett mRNA-vaccin innehåller små bitar av mRNA som kodar för en del av ett virus, oftast ett protein som finns på virusets yta. När vaccinet injiceras i kroppen, tas mRNA-molekylerna upp av celler, som sedan använder dem som en mall för att bygga det kodade proteinet. Detta protein är ofarligt men tillräckligt likt en del av det verkliga viruset för att stimulera en immunreaktion.

Behöver jag skriva om det till ditt intellekt nivå eller går det bra som det är?
Citera
2023-09-24, 21:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
thimerosal Finns i vaccine = form av Ethylmercury
Aluminium är även nerotoxic

Thiomersal finns inte i Sverige och finns bara i flerdos influensavaccin i USA.

SLUTA LJUG.

Aluminium finns överallt det är jordens mest rikaste ämne.
Citera
2023-09-24, 21:45
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Du fick ju för fan länken till Lunds universitets egna skrivelse OM studien, vad exakt är det du inte förstår där nu då?

Som jag skrev till din kollega så har utvecklingen skett sedan 1990 för mRNA.
Så rekordfart vill jag inte påstå att det är, men när man vara plockar fakta för att stödja sin desinformation så förstår jag varför du gör så.

Skriv till henne, hälsa från mig och be henne ge dig en lavett för att du är ett sådant desinformationstroll.

Det är just denna text formulering jag vill veta om det är en lögn

Vi såg att det fanns DNA omvandlat från vaccinets mRNA

Jag återkommer när jag fått svar
Citera
2023-09-24, 21:51
Medlem
Citat:
Nice try troll 😂😂😂😂

Ett mRNA-vaccin innehåller små bitar av mRNA som kodar för en del av ett virus, oftast ett protein som finns på virusets yta. När vaccinet injiceras i kroppen, tas mRNA-molekylerna upp av celler, som sedan använder dem som en mall för att bygga det kodade proteinet. Detta protein är ofarligt men tillräckligt likt en del av det verkliga viruset för att stimulera en immunreaktion.

Behöver jag skriva om det till ditt intellekt nivå eller går det bra som det är?

Vaccine" defined as: A preparation of a weakened or killed pathogen, such as a bacterium or virus, or of a portion of the pathogen's structure that upon administration to an individual stimulates antibody production or cellular immunity against the pathogen but is incapable of causing severe infection.
Citera
2023-09-24, 21:51
Medlem
Citat:
Det är just denna text formulering jag vill veta om det är en lögn

Vi såg att det fanns DNA omvandlat från vaccinets mRNA

Jag återkommer när jag fått svar

Gör så, glöm inte hälsa från mig och att hon ska ge dig en lavett för att vara ett Flashbacktroll.
Jag vet vad du kommer få för svar men fråga du, du behöver dessutom förstå lite vad du läser så be henne förklara för dig på din gedigna kunskapsnivå 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in