2023-10-02, 14:43
Bannlyst
Jag tror det kan vara klokt att lyssna på Mattias Desmets tal i Europaparlamentet angående pandemin och vaccinen:
https://twitter.com/DesmetMattias/status/1704169340461821958
Citera
2023-10-02, 14:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
För mRNA-vacciner, som de för COVID-19 av Pfizer-BioNTech och Moderna, används inte metallbaserade adjuvanser. Dessa vacciner använder liposomala nanopartiklar för att leverera mRNA:et.

Men i övrigt används t.ex. aluminium i formerna aluminiumhydroxid, aluminiumfosfat eller aluminiumkaliumsulfat.

Varför tror du att det skulle vara svårt att gömma ytterligare innehåll än det som står deklarerat?

Vet du hur de säkerhetsprövas, om de ens görs? I de olika leden. Tillverkare > leverantör > administrering.
Citera
2023-10-02, 15:03
Medlem
Satuanuss avatar
Nobelpriset i medicin eller fysiologi 2023 tilldelas lika mellan Katalin Karikó och Drew Weissman för deras arbete med att utveckla mrna-tekniken som har gjort att Covidvaccin kunde tas fram med rekordfart.”
Citera
2023-10-02, 16:04
Medlem
Citat:
Teori är ju det högsta något kan nå inom vetenskap, skillnad på vad ni som konspirationstöntar menar teori är.
Ja. Pappskallarna tror att teori betyder hypotes.
Citera
2023-10-02, 16:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
psykopati Är inte en neurologisk sjukdom?

Psykopati är en utvecklingsstörning.

Men varför nämner ingen denna när de nämner vaccin? Det springer omkring en jävla massa psykopater därute, men det är tydligen helt OK. Autister diagnostiseras för att deras föräldrar vill det. Psykopati får inte diagnostiseras förrän personen är 18. Och vill inte ha en diagnos. Men vi vet ändå att de är fler än vad som är bra.

Varför hör man aldrig om detta? Det är som folk hatar autister och älskar psykopater.
Citera
2023-10-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Varför tror du att det skulle vara svårt att gömma ytterligare innehåll än det som står deklarerat?

Vet du hur de säkerhetsprövas, om de ens görs? I de olika leden. Tillverkare > leverantör > administrering.

Varför tror du att det görs?
Varför tror du att det inte prövas?
Varför så misstänksam mot allt?
Du dricker med andra ord bara vatten som du själv samlat in och analyserat? Men hur kan du få vara säker på att dina tester inte manipulerats?
Citera
2023-10-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus
Nobelpriset i medicin eller fysiologi 2023 tilldelas lika mellan Katalin Karikó och Drew Weissman för deras arbete med att utveckla mrna-tekniken som har gjort att Covidvaccin kunde tas fram med rekordfart.”

Du vet säkert att det inte var rekordfart eftersom man sedan 1960-talet forskat i detta ämne
Men först på 2000-talet löstes flera problem med att tillämpa detta i mediciner.
Men om du menar att man med hjälp av den teknik som mRNA-vaccin bygger på snabbare kan skapa vaccin mot samtliga virus så stämmer det.
Citera
2023-10-02, 19:02
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Du vet säkert att det inte var rekordfart eftersom man sedan 1960-talet forskat i detta ämne
Men först på 2000-talet löstes flera problem med att tillämpa detta i mediciner.
Men om du menar att man med hjälp av den teknik som mRNA-vaccin bygger på snabbare kan skapa vaccin mot samtliga virus så stämmer det.

Jag håller med om att mRna tekniken funnits ett tag
Men att det skall angripa just covid 19 var väll nytt?

Vårt mål är att ta fram ett säkert och fungerande vaccin snabbare än någonsin tidigare, utan att kompromissa på kvalitet och säkerhet i något steg. Det handlar om en aldrig tidigare skådad mobilisering för att lösa ett globalt problem och en vilja att samverka - från stora läkemedelsföretag och mindre bioteknikföretag till akademiska institutioner och myndigheter, säger Andreas Palmborg och förklarar de olika stegen i utvecklingen av vaccinkandidaten.

https://www.pfizer.se/om-pfizer/aktuellt/artiklar/hur-kan-man-ta-fram-vaccin-mot-covid-19-pa-sa-kort-tid
Citera
2023-10-02, 19:17
Medlem
Satuanuss avatar
Imagine a vaccine so safe you have to be treathend to take it. For a disease so deadly you have to be tested to know you have it

Citat från Elon Musk twitter om vaccin

Tyckte den var bra 🤣
Senast redigerad av Satuanus 2023-10-02 kl. 19:19.
Citera
2023-10-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus
Jag håller med om att mRna tekniken funnits ett tag
Men att det skall angripa just covid 19 var väll nytt?

Vårt mål är att ta fram ett säkert och fungerande vaccin snabbare än någonsin tidigare, utan att kompromissa på kvalitet och säkerhet i något steg. Det handlar om en aldrig tidigare skådad mobilisering för att lösa ett globalt problem och en vilja att samverka - från stora läkemedelsföretag och mindre bioteknikföretag till akademiska institutioner och myndigheter, säger Andreas Palmborg och förklarar de olika stegen i utvecklingen av vaccinkandidaten.

https://www.pfizer.se/om-pfizer/aktuellt/artiklar/hur-kan-man-ta-fram-vaccin-mot-covid-19-pa-sa-kort-tid

Fast hur skulle man angripa Covid-19 innan det fanns?
Man försökte tidigare att använda mRNA mot Ebola bland annat men man saknade de komponenter som forskades fram under 2000-talet.

Så om du ser det så så är det klart att det var det nytt att angripa Covid-19...
Citera
2023-10-02, 21:32
Avstängd
Citat:
Bra, då har du exempel på sådana läkemedel/vacciner?

Jag vet att man genomförde ett litet experiment med "tekniken" i ett nytt vaccin mot denguefeber på utfattiga barn i Filippinerna, men det gick visst käpprätt åt helv..e, det också om jag inte minns fel?

Tillbaka till TR.

Börja med att titta på vilka studier som INTE genomförs på barnvacciner innan de godkänns samt efter godkännande.

- Inget av de vaccin som ingår i CDCs (US) barnvaccinprogram har testats i randomiserade placebokontrollerade kliniska studier innan godkännande. Gäller även i Sverige och vad jag vet, flertalet västländer.

- Det uppföljningsprogram av vaccinernas skadeverkningar (VAERS) fungerar inte och här säger ansvariga myndigheter att endast 1% av alla biverkningar/skadeverkningar rapporteras in till VAERS.

- Trots att ett enkelt datorprogram har utformats och testats (Lazarus et. al) så att samtliga biverkningar/skadeverkningar automatiskt registreras så har CDC och FDA fortfarande, ett tiotal år senare, inte applicerat det.

- Inget utav alla de barn som drabbas av "Serious Adverse Events" har (vad jag vet) undersökts kliniskt av CDC för att se mer precist hur det kan ha gått till.

- Inga officiella kliniska "Phase 4"-studier (efter godkännande) har genomförts avseende något av de godkända vaccinerna.

- Ingen övergripande retrospektiv epidemiologisk studie där hälsan hos vaccinerade vs. ej vaccinerade barn eller vuxna har någonsin genomförts på populationen i stort. Vare sig i USA eller i något annat land.

När jag någon månad sedan kontaktade Läkemedelsverket och frågade hur det ser ut i Sverige så möttes jag av undanglidande försök till 'förklaringar' och ett antal minst sagt häpnadsväckande svar.

- Först så skylde man på EMA (EU) och att det är där som det juridiska ansvaret finns. När jag därpå förklarade för dem att det är Läkemedelsverkets representanter i sagda EMA som är moraliskt ansvariga inför den svenska allmänheten så fick jag till slut ett medgivande.

- När jag därpå frågade om de hade kollat upp huruvida de av Läkemedelsverket och EMA godkända vaccinerna (rekommenderade av regeringen) till skillnad från situationen i USA har testats i randomiserade placebo-kontrollerade kliniska "Fas 3-studier" innan de godkändes, så fick jag svaret att, ja, det har de.

- När jag då frågade om "placebo" i respektive studie verkligen var äkta placebo = ett neutralt helt verkningslöst preparat, t.ex. koksalt- eller sockerlösning, så fick jag efter mycket slingrande svaret att, nej, det har de inte, varpå de postade en länk till sin alldeles egna lilla definition av ordet.

- Jag frågade därför hur Läkemedelsverket inför det svenska folket kunde garantera vaccinernas säkerhet innan de godkände dem. Om de inte har testats mot äkta placebo? Varpå svaret först var att skadorna i så fall hade visat sig i när vaccinet i fråga började injiceras i hundratusentals barn, något de menar inte har skett.

- När jag då frågade om Läkemedelsverket har informerat alla de hundratusentals föräldrar som årligen låter vaccinera sina barn, om att barnen de facto deltar i en massiv klinisk studie av respektive godkänt vaccins skadeverkningar, så backade man och hävdade istället att eventuella skadeverkningar kan identifieras även om kontrollgrupp inte får äkta placebo.

- När jag då frågade vad man i så fall ska ha en randomiserad kontrollgrupp till, så har jag fortfarande, ett par veckor senare, inte fått något svar.

Dvs, vitsen med en kontrollgrupp som får äkta placebo i en randomiserad klinisk studie av ett nytt vaccin är att få klart för sig vilka reaktioner hos de barn som får det nya vaccinet är just reaktioner från det nya vaccinet, och inte reaktioner som de (statistiskt) ändå skulle ha fått.

Om kontrollgrupp i stället för äkta placebo får ett äldre vaccin så går det endast att se om reaktionerna är fler/färre och värre/mildare än just det äldre vaccinet.

Om då inte heller det äldre vaccinet har testats mot äkta placebo (osv bakåt till det äldsta vaccinet av samma typ) så går det således inte heller indirekt att se de verkliga skadeverkningarna från det nya vaccinet.

Och så är fallet med samtliga godkända barnvaccin. Att inget av de äldre vaccin (osv bakåt till det äldsta vaccinet av samma typ) som använts som placebo-substitut, heller de har testats mot äkta placebo.

Så, det blir naturligtvis svårt att säga huruvida barnvacciner orsakar några av de skador/sjukdomar/funktionsnedsättningar/etc. som nämns i TR, när ansvariga aktörer bevisligen gör allt de kan för att INTE kontrollera för det.

Frågan blir då, varför då?

Källor finns i boken, Turtles All the Way Down (Kindle): https://www.amazon.com/Turtles-All-Way-Down-Vaccine-ebook/dp/B0B6S1ZNLC/ref=sr_1_1?crid=1V8W6AIDC8JQC&keywords=turtles+all +the+way+down+vaccine+science+and+myth&qid=1696274 239&s=digital-text&sprefix=Turtles+All+the+Way+Down%2Cdigital-text%2C194&sr=1-1

Rekommenderas varmt.
Senast redigerad av onopono 2023-10-02 kl. 21:37.
Citera
2023-10-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då har du exempel på sådana läkemedel/vacciner?

Jag vet att man genomförde ett litet experiment med "tekniken" i ett nytt vaccin mot denguefeber på utfattiga barn i Filippinerna, men det gick visst käpprätt åt helv..e, det också om jag inte minns fel?

Tillbaka till TR.

Börja med att titta på vilka studier som INTE genomförs på barnvacciner innan de godkänns samt efter godkännande.

- Inget av de vaccin som ingår i CDCs (US) barnvaccinprogram har testats i randomiserade placebokontrollerade kliniska studier innan godkännande. Gäller även i Sverige och vad jag vet, flertalet västländer.

- Det uppföljningsprogram av vaccinernas skadeverkningar (VAERS) fungerar inte och här säger ansvariga myndigheter att endast 1% av alla biverkningar/skadeverkningar rapporteras in till VAERS.

- Trots att ett enkelt datorprogram har utformats och testats (Lazarus et. al) så att samtliga biverkningar/skadeverkningar automatiskt registreras så har CDC och FDA fortfarande, ett tiotal år senare, inte applicerat det.

- Inget utav alla de barn som drabbas av "Serious Adverse Events" har (vad jag vet) undersökts kliniskt av CDC för att se mer precist hur det kan ha gått till.

- Inga officiella kliniska "Phase 4"-studier (efter godkännande) har genomförts avseende något av de godkända vaccinerna.

- Ingen övergripande retrospektiv epidemiologisk studie där hälsan hos vaccinerade vs. ej vaccinerade barn eller vuxna har någonsin genomförts på populationen i stort. Vare sig i USA eller i något annat land.

När jag någon månad sedan kontaktade Läkemedelsverket och frågade hur det ser ut i Sverige så möttes jag av undanglidande försök till 'förklaringar' och ett antal minst sagt häpnadsväckande svar.

- Först så skylde man på EMA (EU) och att det är där som det juridiska ansvaret finns. När jag därpå förklarade för dem att det är Läkemedelsverkets representanter i sagda EMA som är moraliskt ansvariga inför den svenska allmänheten så fick jag till slut ett medgivande.

- När jag därpå frågade om de hade kollat upp huruvida de av Läkemedelsverket och EMA godkända vaccinerna (rekommenderade av regeringen) till skillnad från situationen i USA har testats i randomiserade placebo-kontrollerade kliniska "Fas 3-studier" innan de godkändes, så fick jag svaret att, ja, det har de.

- När jag då frågade om "placebo" i respektive studie verkligen var äkta placebo = ett neutralt helt verkningslöst preparat, t.ex. koksalt- eller sockerlösning, så fick jag efter mycket slingrande svaret att, nej, det har de inte, varpå de postade en länk till sin alldeles egna lilla definition av ordet.

- Jag frågade därför hur Läkemedelsverket inför det svenska folket kunde garantera vaccinernas säkerhet innan de godkände dem. Om de inte har testats mot äkta placebo? Varpå svaret först var att skadorna i så fall hade visat sig i när vaccinet i fråga började injiceras i hundratusentals barn, något de menar inte har skett.

- När jag då frågade om Läkemedelsverket har informerat alla de hundratusentals föräldrar som årligen låter vaccinera sina barn, om att barnen de facto deltar i en massiv klinisk studie av respektive godkänt vaccins skadeverkningar, så backade man och hävdade istället att eventuella skadeverkningar kan identifieras även om kontrollgrupp inte får äkta placebo.

- När jag då frågade vad man i så fall ska ha en randomiserad kontrollgrupp till, så har jag fortfarande, ett par veckor senare, inte fått något svar.

Dvs, vitsen med en kontrollgrupp som får äkta placebo i en randomiserad klinisk studie av ett nytt vaccin är att få klart för sig vilka reaktioner hos de barn som får det nya vaccinet är just reaktioner från det nya vaccinet, och inte reaktioner som de (statistiskt) ändå skulle ha fått.

Om kontrollgrupp i stället för äkta placebo får ett äldre vaccin så går det endast att se om reaktionerna är fler/färre och värre/mildare än just det äldre vaccinet.

Om då inte heller det äldre vaccinet har testats mot äkta placebo (osv bakåt till det äldsta vaccinet av samma typ) så går det således inte heller indirekt att se de verkliga skadeverkningarna från det nya vaccinet.

Och så är fallet med samtliga godkända barnvaccin. Att inget av de äldre vaccin (osv bakåt till det äldsta vaccinet av samma typ) som använts som placebo-substitut, heller de har testats mot äkta placebo.

Så, det blir naturligtvis svårt att säga huruvida barnvacciner orsakar några av de skador/sjukdomar/funktionsnedsättningar/etc. som nämns i TR, när ansvariga aktörer bevisligen gör allt de kan för att INTE kontrollera för det.

Frågan blir då, varför då?

Källor finns i boken, Turtles All the Way Down (Kindle): https://www.amazon.com/Turtles-All-Way-Down-Vaccine-ebook/dp/B0B6S1ZNLC/ref=sr_1_1?crid=1V8W6AIDC8JQC&keywords=turtles+all +the+way+down+vaccine+science+and+myth&qid=1696274 239&s=digital-text&sprefix=Turtles+All+the+Way+Down%2Cdigital-text%2C194&sr=1-1

Rekommenderas varmt.

Vart vill du komma med din första fråga? Är du lite efter eller bara dum?

Det är inte korrekt att säga att inga vaccin har testats i randomiserade placebokontrollerade kliniska studier innan godkännande. Denna typ av studie är guldstandarden inom medicinsk forskning. I Sverige, som i många andra länder, måste vaccin genomgå rigorösa tester innan de godkänns för allmän användning av Läkemedelsverket eller motsvarande myndigheter.

VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) är ett amerikanskt system för att rapportera biverkningar av vaccin. Det är sant att systemet har sina begränsningar, inklusive under-rapportering. Men det är inte korrekt att säga att "endast 1%" av alla biverkningar rapporteras; detta är en siffra som ofta missförstås eller tas ur sin kontext.

CDC och andra hälsovårdsmyndigheter tar allvarliga biverkningar mycket seriöst och utför ofta utredningar, även om det kanske inte alltid är CDC som utför den kliniska undersökningen.

Det är inte sant att inga Phase 4-studier har genomförts. Dessa studier är långsiktiga uppföljningar som utförs även efter att ett vaccin har godkänts och är i allmän användning.

Det har faktiskt genomförts studier som jämför hälsan hos vaccinerade och ovaccinerade individer, även om dessa studier kan vara komplexa och måste tolkas med försiktighet.

Lite studier då...

Outcomes of the SARS-CoV-2 omicron (B.1.1.529) variant outbreak among vaccinated and unvaccinated patients with cancer in Europe
Denna studie fokuserar på patienter med cancer i Europa och jämför utfall av COVID-19 mellan vaccinerade och ovaccinerade individer.
PDF

Onset of Oral Lichenoid Lesions and Oral Lichen Planus Following COVID-19 Vaccination: A Retrospective Analysis of about 300,000 Vaccinated Patients
Denna studie jämför förekomsten av orala lichenoida lesioner och oral lichen planus mellan vaccinerade och ovaccinerade individer.
PDF

COVID-19 Mortality in Vaccinated vs. Unvaccinated Liver & Kidney Transplant Recipients: A Single-Center United States Propensity Score Matching Study on Historical Data
Denna studie fokuserar på lever- och njurtransplantationsmottagare i USA och jämför COVID-19-dödlighet mellan vaccinerade och ovaccinerade individer.
PDF

Eftersom Läkemedelsverket är en myndighet så har naturligtvis dina frågor diarieförts, om jag kollar upp detta kommer jag alltså att se dessa bland de diarieförda dokument som de enligt lag är skyldiga att upprätta?
Du kan ju också underlätta här och ange diarienummer så kan vi checka om du verkligen ställt dessa frågor om om de i så fall verkligen svara som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in