Ursprungligen postat av Rimbolasse
Jag anser också att Ryssland gjorde fel när man invaderade Ukraina, krig är aldrig en bra lösning på ett problem. Däremot förstår jag varför man invaderade, det handlade främst om att förhindra att Ukraina går med i Nato.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Kan du förklara? Varför anser du att Ukraina (och andra länder) inte kunde/kan tillerkännas självbestämmande? Jag förstår att diktatorer, såsom den barnamördande putain och lukashenko, inte kan tolerera någons rätt till självbestämmande, utan ser detsamma som ett "hot", ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar)...
Vilket "hot" anser du förelåg mot ryssland? Låg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rimbolasse
Faran ligger i att Ukraina som medlem av Nato kommer få USA-kontrollerade militära anläggningar utplacerade längs gränsen mot Ryssland. Bara förekomsten av dessa innebär ett hot och ett påtryckningsmedel vid förhandlingar och konflikter.
Vad menar du med "USA-kontrollerade militära anläggningar"? Varför är den psykotiske dvärgen i kreml så paniskt rädd för att andra länder ingår i försvarsallianser?
Hur har det då gått med den psykotiske dvärgen i kremls tre-dagars "defensiva, fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina? FLER länder har blivit, och kommer att bli, medlemmar i försvarsalliansen NATO. ryssland har fått LÄNGRE gräns mot länder som är medlemmar i försvarsalliansen NATO. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen.