Citat:
Det har du rätt i. Och tyvärr så var det ju likadant 1939-1940 i USA. Men när poletten väl ramlade ned var det slut med de protektionistiska tankegångarna och dessa politiker höll en mycket låg profil eller hoppade av.
Liknande saker är att vänta, inte minst efter att Tucker Carlson kommit ut som Putins handgångne man och väldigt få av de mer protektionistiskt lagda republikanerna vill framstå som ryssälskare. Vilket de faktiskt gör i allt högre grad - av inrikes skäl pga Trump.
Liknande saker är att vänta, inte minst efter att Tucker Carlson kommit ut som Putins handgångne man och väldigt få av de mer protektionistiskt lagda republikanerna vill framstå som ryssälskare. Vilket de faktiskt gör i allt högre grad - av inrikes skäl pga Trump.
Jag hoppas som sagt att de inte gör allvar av sina hot. Det skulle vara en katastrof för Ukraina och faller Ukraina så kommer det bli en shitshow här i Europa, men eftersom större delen av USA och deras politiker är för ett stöd så hoppas jag de kan visa de här idioterna till politiker till hörnet där de kan få bida sin tid tills de inser allvaret i vad de håller på med.
Ja tucker Carlson med sina macGregor intervjuer har varit en ren och skär skam, inte bara för honom själv utan för alla som tycker han är vettig. Han har helt gått vilse i den här frågan.
Citat:
Skulle inte förvåna mig. Hade jag varit chef för underrättelsen där borta hade jag direkt börjat utreda dem alla och letat kopplingar. Förhoppningsvist är de bara naiva och inkompetenta.
Citat:
Det är komplöicerat, lite som svensk politik som lät sig styras av mp i många frågor.
Citat:
Stöd i en fråga de anser vara ett stort problem.