2023-09-24, 12:52
Avstängd
smaug20017s avatar
Mordkoreanska special trupper fick på skallen? Dessa gulingar är 20 ggr värre soldater än den mongoliska apan från uralium......
Citat:
Just had a very reliable source tell me that that one of the Ukrainian strikes that hit Crimea recently hit the Base of the North Korean Contingent of special forces who are in Occupied Ukraine to advise and Assist Russian forces as well as help Train them to North Korean Standard. This is blatant evidence that North Korea is fighting this War against Ukraine with it's artillery shells and ammunition on the battlefield already and now it's troops.

SANCTIONS AGAINST NORTH KOREA NOW!
https://twitter.com/cossackgundi/status/1705880183390052756
Citera
2023-09-24, 13:00
Avstängd
smaug20017s avatar
Detta är en uppenbar lögn som vanligt från mongolen. Hur folk kan stödja detta skitfolk är en gåta för mig....
Citat:
🚨‼️ BREAKING: Russia claims to have destroyed a Leopard tank with a German regular army crew and captured the German mechanic, who then died shortly after.
https://twitter.com/MyLordBebo/status/1705548169004617757
Citera
2023-09-24, 13:00
Medlem
Utegångsförbud i Donetsk region mellan kl 23-04 på vardagar.

Allmänna sammankomster förbjuds med undantag för de som på förhand godkänts av ryska militära myndigheter.

Militär censur införs för post och
andra telekommunikationer.

Säkerhetskontroller ska också upprättas vid regiongränserna mot Luhansk och Zaporizjzja.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=a573767fc18e7e6f7a11b1fd3e56d 3a8

https://www.reuters.com/world/europe/russian-installed-head-donetsk-imposes-5-hour-curfew-2023-09-24/

Blir vi förvånade eller?
Citera
2023-09-24, 13:02
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Att skriva såna här inlägg med absurda siffror och helt orealistiska antaganden måste ha ett syfte. Men vad? Jag begriper det inte. Att vi ska skratta åt er? Att vi ska idiotförklara er? Du får gärna förklara vad syftet är, eftersom ingen normalt funtad person köper något av erat dravel.
För övrigt har mina golfklubbor, av märket MacGregor, mer att bidra med i den här frågan än din förvirrade låtsasexpert.

Syftet är detta.

https://www.dn.se/kultur/anna-lena-lauren-propagandan-fran-kreml-holl-pa-att-gora-mig-galen/
Citera
2023-09-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Putin ensam har inte makt att avfyra kärnvapen. Putin själv är heller inte så knäpp. Han är manipulativ och hotfull och vet hur han ska skrämma snöflingor i väst till lydnad men att han blir så desperat passar inte riktigt hans gärningmannaprofil, bara att han uppfattas som så knäpp. Kreml spelade för övrigt kärnvapenkortet lite för snabbt med sina röda linjer. Dessa linjer har blivit korsade flera gånger redan och vi lever fortfarande.
Oavsett så är det omöjligt att ge vika för dårar som hotar och gå dem tillmötes. Hur skulle en sådan värld se ut? Ex, får inte Kim Jong Un Sydkorea så släpper han loss apokalypsen. Dessa dårar är visserligen dårar men mest av allt älskar de sig själva och sina privilegierade liv.

Nu blir det lite whiskey för att fira orchslakten i Sevastopol. Skål!
Putin är paranoid och litar inte på någon, vilket ju är den sedvanliga sjukan när det gäller diktatorer på sina äldre dagar. Om han ger ordern till kärnvapen så måste han ha Shoigu och överbefälhavaren för armén med sig på kalaset. Om dom andra två säger ja, hur mycket kan Putin lita på högsta hönset för kärnvapnen? Kan han vidare lita på manskap längre ner i systemet?
Visst har Putin hotat med sina röda linjer, men det har aldrig varit tala om den verkliga röda linjen;-att Ryssland som stat kommer under ett existentiellt hot.
Frågan är vad Putin anser som att vara ett existentiellt hot, vilket i en paranoid person sin hjärna kan vara något helt annat än vad normala människor upplever som hot.
Det finns en möjlighet för att den dagen Putin ger ordern så blir han omhändertagen av en kula i pannan.
Senast redigerad av emtor 2023-09-24 kl. 13:08.
Citera
2023-09-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Tro det eller ej, men jag drog exakt samma slutsats som dig bara någon vecka in i kriget.
Ukraina har kunnat överleva pga ryzk inkompetens, korruption samt lögner i alla led om Intelligence.

Allt ovan gör fortfarande ryzzfan till agressor, oönskvärd, falsk paria.
Där skiljer sig våra bedömningar!
Jag anser också att Ryssland gjorde fel när man invaderade Ukraina, krig är aldrig en bra lösning på ett problem. Däremot förstår jag varför man invaderade, det handlade främst om att förhindra att Ukraina går med i Nato.
Citera
2023-09-24, 13:11
Avstängd
smaug20017s avatar
3 döda mongomongoler. Säkert i den södra fronten.....

https://twitter.com/far_sharly/status/1705615971338108936

Vii vina krigg 3 daggar ah!?
Citera
2023-09-24, 13:14
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Jag anser också att Ryssland gjorde fel när man invaderade Ukraina, krig är aldrig en bra lösning på ett problem. Däremot förstår jag varför man invaderade, det handlade främst om att förhindra att Ukraina går med i Nato.
Du snackar en massa skit och ljuger som vanligt. Det fanns ingen indikation att Ukraina skulle med i NATO innan 2014 och efter det...
Citera
2023-09-24, 13:26
Medlem
När får Ryssland stopp på blödningen på Krim?

Deras båtar blir utskjutna i hamnen, deras LV har tagit en del smällar, några båtar har lämnat hamnen, deras högkvarter tog också några välplacerade träffar och är obrukbart.
Det som samtliga bedömare hela tiden sagt vara deras styrka luftvärn verkar frånvarande på halvön. Om någon dag kommer det smälla igen, är ryssarna bättre förberedda då?

Aldrig att jag kunde förställa mig att Svarta havsflottan skulle vara så utsatt både från luft och vatten för 1-2 år sedan.
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1705272408620277986
Citera
2023-09-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse

Kan du förklara? Varför anser du att Ukraina (och andra länder) inte kunde/kan tillerkännas självbestämmande? Jag förstår att diktatorer, såsom den barnamördande putain och lukashenko, inte kan tolerera någons rätt till självbestämmande, utan ser detsamma som ett "hot", ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar)...

Vilket "hot" anser du förelåg mot ryssland? Låg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citera
2023-09-24, 13:42
Avstängd
smaug20017s avatar
Ok, Wagner packet är tillbaka i mindre formationer via Grey Zone, som styrs av den amerikanska juden Max Blumenthal....
Citat:
1/ Ukrainian and Russian sources have confirmed that Wagner fighters have returned to fighting in Ukraine, although in small numbers and apparently in disjointed groups. This may reflect individual former Wagnerites or small units joining the Russian MOD's forces.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1705877453787243000
Citera
2023-09-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Mytomanernas konung - Sergej Lavrov - behärskar det ryska tvärtomspråket till fullo. Ingen kan ljuga så mycket som han och ändå behålla ett allvarligt ansiktsuttryck och inte brista ut i skratt.

Ryssland krigar inte i Ukraina, trots att de skickat in nästan allt de har när det gäller beväpnade soldater till Ukraina och även mobiliserat, och det varit över 1,5 års hårda strider med hundratusentals döda + skadade hittills. Men nej. Det är inget krig. Däremot väst (NATO) som skickat noll västsoldater/NATO-soldater till Ukraina befinner sig i krig med Ryssland. Trots att de inte skjutit ett enda skott mot varandra.

Således: Noll soldater i strid = krig. Hundratusentals soldater i blodiga strider med varandra = inget krig.

Det ryska tvärtomspråket i sin fulla blom.
Lite rätt har han väl på så sätt att det knappast kan vara något fullskaligt krig. Om man ska tro medias rapporter så skickar ryssarna några robotar mot nån stad då och då, det är väl knappast ett krig. Ytterst få civila offer trots att "kriget" pågått i mer än ett och et halvt år. Om man menade allvar skulle hundratals ryska bombplan mullra in över Ukraina och spränga städer, broar, hamnar och flygplatser. Tusentals stridsvagnar skulle massakrera hus och städer. Ryssarna måste väl kunna prestera bättre än de halvhjärtade försök vi ser idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in