2023-09-24, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlssonJ
Han har nått till miljontals människor genom sina teveprogram. Och han har fått ligga med hundratals tjejer och kvinnor, det är den rättmätiga belöningen för hårt arbetande predikanter.
Ha ha ha. Det låter ju inte Bibliskt
Citera
2023-09-24, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PointVerasity
Men, så bra... Då vet vi var fiendelinjen går, vilka de opålitliga heter.
Så opålitligheten ligger i att dom är vän med Tommy? Jag känner några i hans lista som jag garanterat litar mer på än många andra.
Citera
2023-09-24, 03:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SignoraPagliaccio
Så opålitligheten ligger i att dom är vän med Tommy? Jag känner några i hans lista som jag garanterat litar mer på än många andra.

De visar åtminstone på dåligt omdöme.

Vid det här laget borde de veta att han inte får ha något FB-konto. Genom att vara vän med honom där visar de sitt stöd för honom. Ger honom bekräftelse så han fortsätter sin strid för upprättelse. Istället för att erkänna sina synder och be om syndernas förlåtelse.

Kan en narcissist komma till himlen?
Narcissister erkänner ju aldrig att de gjort något fel så därför ber de aldrig om förlåtelse.
Tommy super, svär och horar men tycker inte att han gör något fel. Syndens lön är döden.
Citera
2023-09-24, 03:50
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Vid det här laget borde de veta att han inte får ha något FB-konto. Genom att vara vän med honom där visar de sitt stöd för honom. Ger honom bekräftelse så han fortsätter sin strid för upprättelse. Istället för att erkänna sina synder och be om syndernas förlåtelse.

Kan en narcissist komma till himlen?
Narcissister erkänner ju aldrig att de gjort något fel så därför ber de aldrig om förlåtelse.
Tommy super, svär och horar men tycker inte att han gör något fel. Syndens lön är döden.
Instämmer till fullo, den som har ett så uruselt omdöme är inget att förlora sig på!
Citera
2023-09-24, 04:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Publicerad 00:00, 21 jul 2014
Tommy och Kattis Dahlman var återkommande dop*förrättare under samarbetsveckan Världen Idag/ELCA 4000 människor har samlats under mötena då campingen kom att bli överbelagd.

..veckan har varit oerhört lyckad, säger predikanten och entreprenören Tommy Dahlman.
– Vi har samlat 4000 människor under veckan, säger han till Världen idag

https://www.varldenidag.se/nyheter/dop-och-fullsatt-i-taltet-pa-lottorp/cbbngu!s2M7iNMFefcLpFUsMeVIQ/

Vad hände Tommy?
Citera
2023-09-24, 04:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Publicerad 13:13, 17 jul 2014

Tommy Dahlman tycker att mixen på Löttorp är uppfriskande i det kristna sammanhanget.

– När man studerar den kristna konferensguiden ser man ganska tydligt vad som står i fokus i kyrkosverige. Det handlar nog mest om egen uppbyggelse och om egen andlig beröring, säger han.

– På Löttorp lever du nära turisten vid både dusch och disk. Här spelar man minigolf med syndare och badar och solar med dem och förhoppningsvis får vi ta följe med dem även till tältsalongen på kvällarna.

https://www.varldenidag.se/nyheter/forkunnelse-och-musik-i-taltkyrkan/cbbngq!t82lGnsxt3@i1cHuGfM0lg/

Vad kategoriserar en syndare, enligt Tommy Dahlman?
Citera
2023-09-24, 05:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Predikant polisanmäld för olaga hot
Polisen har inlett en förundersökning om olaga hot mot förkunnaren och medieprofilen Tommy Dahlman. Detta sedan han i ett inspelat telefonsamtal talat om att ge ”spö” och ”knäcka ryggraden” på en person – uttryck som han i efterhand beskriver som metaforiska.

Nyheter · Publicerad 15:12, 20 aug 2021

https://www.varldenidag.se/nyheter/predikant-polisanmald-for-olaga-hot/repuhq!wJJKBgOg4eOFvaJheSEP8g/

Varför vill han knäcka ryggraden på folk?
Citera
2023-09-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Jag förstår din poäng, men håller inte helt med.
Jag tror att anmäla hans konto också ger honom energi att skapa nya konton, tyvärr.

Jag kan inte uttala mig om varför de är vänner med honom på fb, men jag vet att iaf 2 av dom absolut inte stöttar det dåliga han gör
Citera
2023-09-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Instämmer till fullo, den som har ett så uruselt omdöme är inget att förlora sig på!
Lasse skulle jag försvara alla dagar i veckan. Han och hans fru gör otroligt mycket för andra människor.
Citera
2023-09-24, 12:18
Medlem
Citat:
Lasse skulle jag försvara alla dagar i veckan. Han och hans fru gör otroligt mycket för andra människor.

Vem är Lasse?
Citera
2023-09-24, 12:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag förstår din poäng, men håller inte helt med.
Jag tror att anmäla hans konto också ger honom energi att skapa nya konton, tyvärr.

Jag kan inte uttala mig om varför de är vänner med honom på fb, men jag vet att iaf 2 av dom absolut inte stöttar det dåliga han gör

All uppmärksamhet ger honom energi, positiv och negativ. Den visar honom att han inte är bortglömd. Att han inte är en nobody.

Fick han hybris när han fick omvända och döpa så många människor? Tror han att han har en egen deal med Gud? Att de regler som gäller för alla andra inte gäller för honom? Storhetsvansinne?

Hur förklarar framgångsteologer det för sig själva när de inte längre har framgång?

För mig ser han ut som kejsaren utan kläder.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-09-24 kl. 12:36.
Citera
2023-09-24, 14:58
Medlem
Minnet är tydligen bra men tämligen kort för somliga, "docenten" som omnämns i det här inlägget på Instagram sågade honom i en intervju med Nerikes Allehanda för två år sedan.
Citat:
Angående domen för köp av sexuell tjänst och domen för rattfylleri menar Tommy Dahlman att han har sonat sina brott och blivit förlåten av Gud. Hur ser du på det?
– Det är klart att i teologisk mening kan Gud förlåta allt, men sedan är det ju så att vårt sätt att leva och handla får konsekvenser vad det gäller förtroendet för människor. Jag tror inte att han skulle kunna bli anställd som pastor i en ordnad församling.
Självklart är det inte förbjudet att läsa teologi även om man är klart olämplig att inneha något seriöst ämbete där det kan komma till användning, men att skryta med att ha en av de som offentligt sågat en som lärare/"förebild" är tragikomiskt. Men det är inte första och sannolikt inte den sista gången heller som det förekommer där Tommy Dahlman drar fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in