2023-09-24, 15:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlssonJ
Hobbypsykologen har uttalat sig

Det är nog bäst att du kniper käft, du skämmer bara ut dig.

Till skillnad från Tommy så bryr jag mig inte om vad folk tycker om mig. Jag bryr mig inte om världslig framgång. Jag tycker att det är ytligt och omoget att jaga det. Så jag bryr mig inte om ifall du tycker att jag skämmer ut mig.

Jag vet faktiskt inte vad som skulle kunna hjälpa Tommy. Narcissism går ju inte att bota. Självinsikten är 0. Allt är någon annans fel.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-09-24 kl. 15:09.
Citera
2023-09-25, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Vem är Lasse?
En rakt igenom bra och trevlig människa som vigt sitt liv till att få trasiga människor att fungera i samhället igen
Citera
2023-09-25, 09:49
Bannlyst
Ni är så förblindad av att hitta på negativa saker om Tommy att ni missar allt det positiva, allt bra och gott som han gjort genom åren. Omvändelserna, inspirationen, kärleken, omtanken. Räknas inte det? Inte ens ni kan förneka att Tommy gjort mycket bra.
Citera
2023-09-25, 09:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ni är så förblindad av att hitta på negativa saker om Tommy att ni missar allt det positiva, allt bra och gott som han gjort genom åren. Omvändelserna, inspirationen, kärleken, omtanken. Räknas inte det? Inte ens ni kan förneka att Tommy gjort mycket bra.
Nej, det räknas inte. Vi har ögon överallt. Tommy har aldrig gjort något bra. Har han omvänt en person är det bara för att komma åt hens pengar och sedan sol-och-våra hen.
Han var en sopa redan hos kanal10. En pastellfärgad krukväxt som spred floskler blev populär ett tag. Men skit in är skit ut.
Citera
2023-09-25, 10:35
Medlem
Citat:
Källa på det!
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nej, det räknas inte. Vi har ögon överallt. Tommy har aldrig gjort något bra. Har han omvänt en person är det bara för att komma åt hens pengar och sedan sol-och-våra hen.
Han var en sopa redan hos kanal10. En pastellfärgad krukväxt som spred floskler blev populär ett tag. Men skit in är skit ut.
Exakt, det finns gott om material kring vad han gjort och inte gjort men inget som pekar på något av värde att nämna. Åka runt och snacka kan vem som helts göra, för att det ska bli något resultat behövs lite mer än bara ett välsmort munläder.
De böcker han satt sitt namn på är på sin höjd värda att använda för att tända en brasa med!
Citera
2023-09-25, 10:37
Medlem
Citat:
Vilka omvändelser? Vilken inspiration? Vilken omtanke? Jag har aldrig hört någon tala om hur de upplevt Tommys omtanke. Däremot har jag sett honom låtsas inför kameror och läsare. Det som händer när kameran inte är på och bortanför pappret med de omtänksamma orden tycks vara något helt annat.
Citera
2023-09-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
All uppmärksamhet ger honom energi, positiv och negativ. Den visar honom att han inte är bortglömd. Att han inte är en nobody.

Fick han hybris när han fick omvända och döpa så många människor? Tror han att han har en egen deal med Gud? Att de regler som gäller för alla andra inte gäller för honom? Storhetsvansinne?

Hur förklarar framgångsteologer det för sig själva när de inte längre har framgång?

För mig ser han ut som kejsaren utan kläder.
Det är helt klart så som du skriver
Citera
2023-09-25, 17:42
Medlem
Citat:
Vem är Lasse?
Han är en som i många år hjälpt människor att komma tillbaka ut i arbetslivet. En riktig eldsjäl.
Citera
2023-09-26, 09:25
Medlem
mesefils avatar
Jag måste bara få återge denna tweet från Tommy Dahlman, när han försöker kommunicera med Annica Strandhäll som om hon bryr sig:

Tommy Dahlman @dahlmantommy1 27 juli 2023
Svarar @strandhall

Jag har försvarat dig många ggr. Men eftersom jag har läst islamologi i över 20 år vet jag hur blodtörstig denna ideologi är.En varg kan man aldrig tämja till ett husdjur. Att syssla med interpolitiska spel är just att spela den i händerna på våldsverkarna. Annars glad sommar!

...Han är ju för härlig, den där Tommy.
Citera
2023-09-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SignoraPagliaccio
En rakt igenom bra och trevlig människa som vigt sitt liv till att få trasiga människor att fungera i samhället igen

.........jag trodde han heter Tommy?
Vem fan är Lasse då - åter igen?
Citera
2023-09-26, 19:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Det är en semikänd pastor/predikant från norr. Han är väldigt omtyckt av de som umgåtts med honom. Tommys raka motsats.
Citera
2023-09-30, 09:19
Medlem
Citat:

Du frågade ju inte vem Tommy är utan Lasse.
Lasse omnämns tyvärr (jag tycker att det är onödigt) i en lista över namn som är fbvän med Tommy.
Han är arbetsledare/handledare åt människor som blivit utrända. Han har en bakgrund som Ibra Radiomissionär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in