2023-09-24, 10:52
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Göteborg tar hand om dem på sitt eget sätt. Stockholms sätt fungerar ju knappast med 9 dödsskjutningar på en vecka.

Stockholm fungerar otroligt bra din lilla rasist. Vad tror du förresten skjutningarna beror på då?
Just det en obegränsade och totalt vansinnig invandrings- och integrationspolitik under minst 30 år.

Göteborg tar inte hand om ett skit därför att just papperslösa är papperslösa vilket är grundproblemet. De har inte rätt att vara här och lever därmed utanför samhället.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-09-24 kl. 11:21.
Citera
2023-09-24, 10:54
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Väljer?!? Skulle du ”välja” det? Eller skulle du välja utvisning till ett land där du inte har en framtid alls? Man ”väljer” väl det minst dåliga antagligen om man har två alternativ. Du och jag är ju inte i den sitsen. Jag antar att livet i ett skuggsamhälle är att föredra för dessa människor framför det andra alternativet. Annars hade de nog redan lämnat.

Det säger kanske en hel del om hur ofantligt värdelösa dessa länder är och hur bra Sverige ändå är. Man väljer alltså att leva utanför samhället här men har det ändå bättre än i sitt eget land, i sin egen kultur, bland sitt eget folk. Det är sinnesjukdom på riktigt!
Citera
2023-09-24, 11:10
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja man väljer. Det är inte Sveriges ansvar att majoriteten av jordens befolkning lever sämre. Och att växa upp som som barn till papperslös har du sämre framtid oavsett om du gömmer dig i Sverige eller bor i ditt hemland. Barn till papperslösa föräldrar har föräldrar med ett enormt ego som använder sina barn i ett spel.

Jag skulle vilja påstå att man inte har någon framtid alls. Man dömer ungen till 100% kriminalitet, 100% drogmissbruk. 100% misär. De föräldrar som väljer att leva här som papperslösa är totalt oansvariga och borde direkt fråntas vårdnaden av sina barn. Fullständigt hjärndöda människor. Att ensamma unga män eller kvinnor för den del utan barn försöker kan jag till viss del ha förståelse för men har man barn då måste ta lite ansvar för helvete.
Citera
2023-09-24, 11:19
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Det är inget nytt. Jag bor bland mängder av invandrare, finns säkert en och en annan illegal, men vem fan bryr sig. Det är polisens jobb att leta. Jag tänker inte leta åt dem, aldrig.

Ska vi vara imponerade ditt självgoda hycklande as? Jag har jobbat 10 år i Rinkeby och Tensta. Jag har haft massor med schyssta arbetskamrater från jordens alla hörn. Jag har träffat många otroligt trevliga och genuina människor genom mitt arbete som är av utom västligt ursprung. Icke desto mindre eller kanske just därför måste man hålla två tankar i huvudet samtidigt. De som genom rättslig prövning inte befunnits ha någon rätt till asyl ska naturligtvis inte minst för deras egna bästa och för alla dem som faktiskt har fått stanna här skickas ut ur landet. Vi kan inte vara hela världens social kontor. Det kan vara svårt att tro men Sverige kan faktiskt inte ta hand om hela världen. Resultatet blir att alla vi som bor i Sverige, både svenskar och skötsamma invandrare tillslut inte kan fungera här. Vi lever tyvärr i en ändlig värld med ändliga resurser. Någonstans måste man acceptera naturlagarna.
Citera
2023-09-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag tror att väldigt många av oss som vill ha ett väl fungerande samhälle bryr sig mycket. Det är sådana som du som inte bryr sig som om samhället det minsta som är äkta sabotörer. Tragiskt.

Varför ska jag belastas med ansvar för att Sverige släpper in illegala? Det är inte mitt problem. Oavsett de är illegala eller inte så ger jag mitt stöd till dem. Det är mänsklighet om du ens vet vad det betyder.
Citera
2023-09-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Den illegala invandringen kostar Sveriges skattebetalare många miljarder varje år så om du arbetar och betalar skatt så berör detta dej.

Skatten hade varit densamma om vi inte hade invandringsproblem så det spelar ingen roll. Staten ska ju ha sitt ändå oavsett situation. Om den illegala invandringen upphör, får jag betala mindre skatt då?? Svar Nej! Ditt argument är värdelöst.
Citera
2023-09-24, 11:49
Medlem
Citat:
Göteborgs och Göteborgspolisens sätt att hantera invandring är knappast exempel på en lyckad invandringshantering. Om det varit så hade det ju bara varit för övriga kommuner i landet att kopiera "Göteborgsmodellen". Att det varit färre dödsskjutningar i Göteborg under en period är en tillfällighet och beror inte på speciella åtgärder från myndigheter och detta kommer att ha jämnat ut sig inom några år.

Nej. Stockholm är ännu mer infekterat av ligor som härjar runt och så kommer det alltid att vara.
Citera
2023-09-24, 12:03
Medlem
Citat:
Skatten hade varit densamma om vi inte hade invandringsproblem så det spelar ingen roll. Staten ska ju ha sitt ändå oavsett situation. Om den illegala invandringen upphör, får jag betala mindre skatt då?? Svar Nej! Ditt argument är värdelöst.
Du resonerar omoget. Om skattepengar kan användas till vettigare investeringar som kommer dej och andra till del i form av ökad välfärd i stället för att hantera illegala invandrare så är samhället en stor vinnare.
Citera
2023-09-24, 12:09
Medlem
Om människor utan giltiga dokument har passerat Sveriges gräns så bör dessa ges uppehållstillstånd automatiskt, för att med en öppen gräns är det fritt inträde. Det betyder att Sverige har släppt in dem och svenska staten bör ansvara för dem. Det betyder att vid fritt tillträde så är man inte längre illegal. Dörren stod ju öppen, det var ju vara att gå rakt in.
Om Sverige vill stoppa invandring, kontrollera då ALLA gränser, men det är ju fritt fram att kliva in. Då ska väl personen inte få stämpeln "Illegal invandrare".
Citera
2023-09-24, 12:11
Medlem
Citat:
Du resonerar omoget. Om skattepengar kan användas till vettigare investeringar som kommer dej och andra till del i form av ökad välfärd i stället för att hantera illegala invandrare så är samhället en stor vinnare.

Nej. Det blir skattesänkningar till dem rika. Det är ju M+SD+KD+L som sitter och styr. De skiter i allt vad välfärd heter.
Citera
2023-09-24, 12:11
Medlem
Citat:
Nej. Stockholm är ännu mer infekterat av ligor som härjar runt och så kommer det alltid att vara.
Ja, så är det, Stockholm har fler kriminella invandrarligor och det beror ju på att Storstockholm är tre gånger större än Storgöteborg. På sikt kommer det dödliga gängvåldet i landets kommuner att stå i proportion till två faktorer, kommunens invånarantal och andel invandrare i kommunen. Göteborg befinner sig just nu i en tillfällig "svacka" men som sagt, det kommer att jämnas ut..
Citera
2023-09-24, 12:16
Medlem
Citat:
Nej. Det blir skattesänkningar till dem rika. Det är ju M+SD+KD+L som sitter och styr. De skiter i allt vad välfärd heter.
Ja, det finns en tradition av skattesänkningar hos de partierna, det vet jag. Poängen är dock att de skattemedel som ska hanteras kan komma medborgarna, även dej, till del på ett bättre sätt än att hantera illegala invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in