Citat:
Ursprungligen postat av
EnMansArmé
Du påstod att amerikanska hus bara är skräp medans alla svenskar bor o högkvalitativa hus. Nu måste vi bygga på ett visst sett för det är så kallt här så givetvis kan dom bygga mer budget i varma delar av usa om dom så vill, men allt är inte skräp och medelklassen i usa är väldigt mycket rikare än medelklassen i Sverige. Det framgick inte av ditt inlägg.
Ett tips ifall du (även om jag är tveksam) önskar framstå som mer seriös i debatten: Sluta lägg ord i munnen på folk.
Jag har varken påstått att "amerikanska hus är skit" eller att "svenskar är rika". Jag påstod att svensk nyproduktionsstandard är mycket hög, faktum är att jag inte sett något liknande någon annan stans.
Sedan började flertalet skribenter börja yra om boyta, vilket inte säger något om kvaliteten. Finns säkert folk på den mongoliska stäppen som får till jättemycket boyta i, vad nu de där tälten heter.
Sammanfattningsvis får du alltså ett påstående om att svensk nyprodstandard är hög, till att amerikanska hus är skit och svenskar inte är fattiga. Slutsats: