2023-12-03, 20:49
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
I kväll var det dags dör den sentimentala delen i liven ..men som vanligt är det hennes ord som är lagen o alla andare är idioter

Ja det är plågsamt att höra henne beskriva lilla hjärtat fallet. Hon gör precis som chillwill och tolkar all information till sin fördel och skriker sen ”jag vet jag vet, jag är så påläst i det här”.

Vet inte hur man kan lyckas tolka ”samhället har misslyckats” till ”socialen har misslyckats”
Senast redigerad av Nariiouh 2023-12-03 kl. 20:53.
2023-12-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ja det är plågsamt att höra henne beskriva lilla hjärtat fallet. Hon gör precis som chillwill och tolkar all information till sin fördel och skriker sen ”jag vet jag vet, jag är så påläst i det här”.

nån fågade henne hur hon försörer sig..hon sa bara att hon hellre skulle äta bajs än att vända sig till soc...nån som ligger på info om hur hon gör...jobba hinner hon knappast
2023-12-03, 21:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
nån fågade henne hur hon försörer sig..hon sa bara att hon hellre skulle äta bajs än att vända sig till soc...nån som ligger på info om hur hon gör...jobba hinner hon knappast

Hon är tydligen inredningsarkitekt. 🤷🏻‍♂️

Nu säger hon att hon inte kände pappan o därmed inte visste om hans missbruk. Men fick reda på det under graviditeten. Är verkligen intressant varför man skaffar nr2 med samma då.
2023-12-03, 21:11
Medlem
Citat:

Nu säger hon att hon inte kände pappan o därmed inte visste om hans missbruk. Men fick reda på det under graviditeten. Är verkligen intressant varför man skaffar nr2 med samma då.

relevant fråga
2023-12-03, 22:11
Medlem
Citat:

Vet inte hur man kan lyckas tolka ”samhället har misslyckats” till ”socialen har misslyckats”
Ursäkta, "till sin fördel". Så socìaltjänst och socialnämnd misslyckades alltså inte gällande Lilla hjärtat, menar du? Ansåg du alltså att det var bra att Lilla hjärtat kom tillbaks till sina föräldrar? Jag är just precis påläst. Men det verkar vissa här inte tåla. Kränkta socialsekreterare.
2023-12-03, 22:13
Medlem
Citat:

Citat:
relevant fråga
Aha okej, så man ska alltså tvångsomhänderta alla barn i Sverige vars mamma blir gravid med en missbrukare? Oj, det blir många barn det.
2023-12-03, 23:34
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Ursäkta, "till sin fördel". Så socìaltjänst och socialnämnd misslyckades alltså inte gällande Lilla hjärtat, menar du? Ansåg du alltså att det var bra att Lilla hjärtat kom tillbaks till sina föräldrar? Jag är just precis påläst. Men det verkar vissa här inte tåla. Kränkta socialsekreterare.

Nu var det ju inte socialtjänsten som ville att hon skulle komma hem utan kammarrätten socialen och familjerätten var MOT återförening. En detalj både du och F totalt struntar i.

Ang missbrukare och omhändertagande. Alltså inte ett heltokigt förslag du kommer med faktiskt. Barn ska inte behöva växa upp i sådana miljöer. Lilla hjärtat är ju ett bra exempel på ett barn som blev räddat från sådan misär och hamnade i ett stabilt hem istället.
Senast redigerad av Nariiouh 2023-12-03 kl. 23:40.
2023-12-04, 00:46
Medlem
Dopys avatar
...
Senast redigerad av Dopy 2023-12-04 kl. 00:52.
2023-12-04, 00:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Jag har reagerat på exakt samma sak.
Om hon under graviditeten fick veta att han missbrukade och tyckte det var olämpligt, varför då skaffa ett barn till med samma man?
2023-12-04, 00:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
I kväll var det dags dör den sentimentala delen i liven ..men som vanligt är det hennes ord som är lagen o alla andare är idioter
Önskar deras lives fanns kvar så man kunde se dem i efterhand
2023-12-04, 01:32
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte socialtjänsten som ville att hon skulle komma hem utan kammarrätten socialen och familjerätten var MOT återförening. En detalj både du och F totalt struntar i.

Ang missbrukare och omhändertagande. Alltså inte ett heltokigt förslag du kommer med faktiskt. Barn ska inte behöva växa upp i sådana miljöer. Lilla hjärtat är ju ett bra exempel på ett barn som blev räddat från sådan misär och hamnade i ett stabilt hem istället.
Vi tar det igen, socialtjänsten ska göra ordentliga objektiva rättssäkra utredningar, så att domarna blir rätt. Det ska inte finnas några tveksamheter.

När har jag påstått att barn ska växa upp i missbrukarhem? Svar: aldrig.
2023-12-04, 01:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Vi tar det igen, socialtjänsten ska göra ordentliga objektiva rättssäkra utredningar, så att domarna blir rätt. Det ska inte finnas några tveksamheter.

När har jag påstått att barn ska växa upp i missbrukarhem? Svar: aldrig.
Socialen gjorde en utredning, dem bedömde att lilla hjärtat inte skulle åka hem, kammarrätten valde trots det att skicka hem lilla hjärtat.
Så hur kan det vara socialen och deras utrednings fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in