Citat:
Ursprungligen postat av
Mike-F
Ja faktiskt! Men från ett grannland åt Sverige.
Sluta se religion, etnicitet, hudfärg etc. Sådant gör dig till rasist/nazist. Se istället människan, individen oavsett ursprung. Alla är olika. Jag är vän med iraner, iraker, turkar, syrier osv. De är inte kriminella, de jobbar och sliter för bröfödan och betalar skatt. De har all rätt att bo här oavsett vilka rasistiska åsiker du har.
Frågan är om DU har rätt att bo här. Bara för att du kommer från ett grannland så finns det ingen naturlag som säger att du har rätt att bo här. Hur skulle det vara om jag flyttade tex till Finland och började gnälla på alla Finländare?
Det är jävligt lätt att gnälla när man inte behöver engagera sig känslomässigt. Det klart att jag kan flytta till Finland och skrika att alla finländare är onda rasister som inte tillåter fri obegränsad invandring. Jag skiter väl i om Finland tar emot 3 miljoner invandrare på 3 månader och sedan får en massa problem. Huvudsaken är att jag framstår som en god person och blir det otrivsamt så kan jag alltid flytta hem till Sverige igen.
Det handlar inte om någon jävla hudfärg. Har du fått avslag på din rättsligt prövade ansökan om uppehållstillstånd så ska du ut ur landet. Det är humanast för samtliga parter. Vad är det som är så svårt att förstå i det? Och du får umgås med din grannar hur mycket som helst som bevisligen faktiskt har uppehållstillstånd och rätt att vistas här.