2023-09-23, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Jag skulle aldrig anmäla, det är inte mitt jobb. Det får polisen ta. Bara att nynna vidare.
Ungefär som om du skulle få inbrott hemma?
Du skulle aldrig anmäla, det får polisen ta.

Polisen får helt enkelt gissa vart brotten begås och vart brottslingarna finns.

Och så undrar folk varför det ser ut som det gör i samhället idag när det vimlar av ryggradslösa godhetsknarkande verklighetsfrämmande människor som du! say no more!

Eller du kanske är av åsikten att Sverige aldrig varit tryggare med kanske?
Citera
2023-09-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Och så undrar folk varför det ser ut som det gör i samhället idag när det vimlar av ryggradslösa godhetsknarkande verklighetsfrämmande människor som du! say no more!

Finns det någon statistik på att just papperslösa står för oproportionerlig mycket brott och otrygghet?
Citera
2023-09-23, 08:50
Bannlyst
Satan vad det finns muslimer i GBG. Hela staden är nerlortad med denna invasionart. Här skulle kommunen verkligen göra en insats för ett tryggare Sverige, leta reda på alla illegala och alla kommunister. Dom illegala skickar man hem och kommunisterna hängder man i lykstopeln.
Citera
2023-09-23, 10:28
Medlem
jaha, så kärringar som tänker med fittan med andra ord, kanske har dom fått med sig några vegan-cucks till ""män"" också. Härnäst är väl nån defund the police-aktion så är cirkeln sluten, då kan alla butiker stänga och folk kommer vilja flytta därifrån.
Citera
2023-09-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Jag skrev tidigare, så länge det inte berör mig eller nån annan skadas så lägger jag mig inte i.
Om jag ser nån slå sönder din bil, jag passerar, inte min ensak. Men rör de min bil, då jävlar. Fattar du skillnaden?
Får jag inbrott hemma så berör det mig i högsta grad. Ser jag nån gå in i grannens hus via fönster, inget jag lägger mig i.
Så som du vill ha det ska ALLA anmäla ALLT och det funkar inte så. Var och en får se om sitt eget hus.
Du kan säga hur skit som helst, men jag ändrar aldrig min åsikt eller mitt agerande.
Citera
2023-09-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Och du själv är invandrare?

Ja faktiskt! Men från ett grannland åt Sverige.

Sluta se religion, etnicitet, hudfärg etc. Sådant gör dig till rasist/nazist. Se istället människan, individen oavsett ursprung. Alla är olika. Jag är vän med iraner, iraker, turkar, syrier osv. De är inte kriminella, de jobbar och sliter för bröfödan och betalar skatt. De har all rätt att bo här oavsett vilka rasistiska åsiker du har.
Citera
2023-09-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Bra! Gör hela Göteborg till ett koncentrationsläger för illegala invandrare. Så slipper vi att de är ute och dräller i resten av landet. Lätt värt att offra en stad för att skona alla andra.

Göteborg tar hand om dem på sitt eget sätt. Stockholms sätt fungerar ju knappast med 9 dödsskjutningar på en vecka.
Citera
2023-09-23, 11:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Ja faktiskt! Men från ett grannland åt Sverige.

Sluta se religion, etnicitet, hudfärg etc. Sådant gör dig till rasist/nazist. Se istället människan, individen oavsett ursprung. Alla är olika. Jag är vän med iraner, iraker, turkar, syrier osv. De är inte kriminella, de jobbar och sliter för bröfödan och betalar skatt. De har all rätt att bo här oavsett vilka rasistiska åsiker du har.

Det är just därför man ska reagera. Föräldrar som bygger sin framtid på att vara papperslösa förstör framtiden för sina barn. Dessa barn kommer efter barnen här i Sverige och sina kamrater i hemlandet. Det här är en variant av de apatiska barnen.
Citera
2023-09-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Finns det någon statistik på att just papperslösa står för oproportionerlig mycket brott och otrygghet?
Finns det någon statistik över att just papperslösa inte begår oproportionerligt mycket brott?
Citera
2023-09-23, 12:23
Medlem
JgrpCs avatar
...och så heter det illegala personer så sluta skriv "papperslösa". De har fått papper - på avslag och utvisning. Ännu ett exempel på de vänsterblivnas försök till omskrivning av verkligheten, ett annat är ordet neger.
Defund Göteborg och Malmö, t ex, dessa socialdemokratiskt utsatta områden.
Citera
2023-09-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl S Berg
Är du lärare och resonerar så jävla korkat? Vi svenskar ingriper inte när vi ser nåt fel i vårt samhälle för det är minsann polisens jobb...
Hur skulle du känna om du och din familj råkar ut för nåt, eller nån, och alla skiter i er för det är nämligen polisen som ska ta hand om det. Var och en för sig själv.
Vänstervridet samhälle in absurdum.

Vänster? I USA undviker folk att hjälpa andra framförallt i rika områden pga risken att bli stämd. Det är ett av de samhällen längst till höger.

Detta är ju dessutom totalt annorlunda från någon i nöd.
Citera
2023-09-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Om man misstänker en brottsling så kan man ju tipsa polisen och rättsväsendet. De kommer ju då ta över ärendet, och rättsväsende kommer avgöra om någon är illegal/brottsling (det avgörandet faller inte på dig).

Ja men som lärare, varför skulle jag ha sådan info? Jag har massa elever, ingen aning om någon är i Sverige illegalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in