2023-09-24, 21:24
Medlem
Karl970s avatar
Så typiskt Sverige, Saft och bulle är det som gäller.
Citera
2023-09-24, 22:07
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Varför ska jag belastas med ansvar för att Sverige släpper in illegala? Det är inte mitt problem. Oavsett de är illegala eller inte så ger jag mitt stöd till dem. Det är mänsklighet om du ens vet vad det betyder.

Fast om de är här illegalt så har ju ingen släppt in dem, utan de har smitit in per defintion.

Du tycker att det är fel "att de släppts in", men i nästa mening "så stöttar du de"?

?

This does not compute.

Är det medmänskligt att vara brottsling och begå brott (som du skyddar), men samtidigt så skiter du att hjälpa dina grannar som får inbrott i sina hus, eller sina bilar sönderslagna "för att du inte bryr dig"?
Citera
2023-09-24, 22:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Om människor utan giltiga dokument har passerat Sveriges gräns så bör dessa ges uppehållstillstånd automatiskt, för att med en öppen gräns är det fritt inträde. Det betyder att Sverige har släppt in dem och svenska staten bör ansvara för dem. Det betyder att vid fritt tillträde så är man inte längre illegal. Dörren stod ju öppen, det var ju vara att gå rakt in.
Om Sverige vill stoppa invandring, kontrollera då ALLA gränser, men det är ju fritt fram att kliva in. Då ska väl personen inte få stämpeln "Illegal invandrare".

Så om dörren till ditt hus är olåst, så kan jag tränga mig och har rätt att ockupera ditt hus?

Galet.
Citera
2023-09-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Gör inte det, men andra organiserade kriminella gäng kan också besluta saker som dom tycker står över lagstiftning. Göteborg kommun är en systemhotande kriminell organisation. Hoppas dom kriminella ledarna får långa straff.

Det där var mer tyckande än svar på frågan…
Citera
2023-09-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det säger kanske en hel del om hur ofantligt värdelösa dessa länder är och hur bra Sverige ändå är. Man väljer alltså att leva utanför samhället här men har det ändå bättre än i sitt eget land, i sin egen kultur, bland sitt eget folk. Det är sinnesjukdom på riktigt!

Nej det är verklighet… Och ja det säger mycket om hur illa det är på andra platser.
Citera
2023-09-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Så om dörren till ditt hus är olåst, så kan jag tränga mig och har rätt att ockupera ditt hus?

Galet.

Huset är privat mark. Ockupera du, så kommer smällen.
Citera
2023-09-25, 10:38
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Huset är privat mark. Ockupera du, så kommer smällen.

Aha!

Du passar det. Gäller det illegal brottslingar som kommer in i landet så är det "plötsligt" inte längre illegalt om de lyckats smita in, men om någon smiter in i dit hus så gäller inte logiken längre.

Intressant.

Noterar och ditt själviska fä att du bryr dig inte om att hjälpa till att stoppa inbrott hos dina grannar, vare sig i deras bilar och hem, men själv så är du tydligen viktigt att det inte blir inbrott hos just dig.

Hyckleriet hos vänstermänniskor blir jag aldrig riktigt klok på.
Citera
2023-09-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Aha!

Du passar det. Gäller det illegal brottslingar som kommer in i landet så är det "plötsligt" inte längre illegalt om de lyckats smita in, men om någon smiter in i dit hus så gäller inte logiken längre.

Intressant.

Noterar och ditt själviska fä att du bryr dig inte om att hjälpa till att stoppa inbrott hos dina grannar, vare sig i deras bilar och hem, men själv så är du tydligen viktigt att det inte blir inbrott hos just dig.

Hyckleriet hos vänstermänniskor blir jag aldrig riktigt klok på.

Haha, jag är inte ens vänster. Stoppa upp dina fördomar.
Alla lever individuellt numera, kollektivet är numera dött. Varför ska jag bry mig om andra när ingen annan gör det. Sä är samhället idag och värre blir det ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in