2023-06-30, 05:46
Medlem
"Dagabs nya lager i Bålsta utanför Stockholm dras med driftsstörningar, vilket lett till leveransproblem som uteblivna leveranser av vissa varor till en del butiker. “Det finns butiker som inte har fått varor som de ska”, säger Axfoods presschef Magnus Törnblom till DN"

Är tydligen robotar som ska lasta på det nya lagret enligt en tjej på Hemköp Dom hade bytt tillbaka till gamla lagret i Jordbro tror jag hon sa Om det var bara den butiken eller hela Axfood Stockholm fattade jag inte riktigt..
Senast redigerad av Tjonk 2023-06-30 kl. 06:03.
Citera
2023-06-30, 12:03
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
"Dagabs nya lager i Bålsta utanför Stockholm dras med driftsstörningar, vilket lett till leveransproblem som uteblivna leveranser av vissa varor till en del butiker. “Det finns butiker som inte har fått varor som de ska”, säger Axfoods presschef Magnus Törnblom till DN"

Är tydligen robotar som ska lasta på det nya lagret enligt en tjej på Hemköp Dom hade bytt tillbaka till gamla lagret i Jordbro tror jag hon sa Om det var bara den butiken eller hela Axfood Stockholm fattade jag inte riktigt..

På min lokala Willys saknades flera varor idag ur det ursprungliga sortimentet. Fixa lagerproblematiken nu Axfood!
Citera
2023-06-30, 13:17
Medlem
Raytheons avatar
Det är väl hela landet som försörjs med varor från robotlagret? När de får ordning på det.
Citera
2023-06-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Trist för Axfood att kunder kanske lär sig att allt inte finns i deras butiker. Risken finns att de byter till konkurrenter permanent. Man betalar hellre 10% mer på ICA maxi och kommer hem med alla varor man behöver.

Precis det som hände mig, jag äger aktier i Axfood för att ha exponering mot dagligvaruhandeln i Sverige, speciellt efter att ICA tagits bort från börsen.

Min lokala WIllys har väldigt ofta tomt på väldigt mycket, vilket får mig att välja Coop Forum eller ICA Maxi som ligger på samma avstånd som Wilys. Och där jag faktiskt får med mig de varor jag vill ha.
Citera
2023-06-30, 17:29
Medlem
I nedan länk får man lite inblick i problemen som uppstått i samband med igångsättning av det nya automatiserade lagret. De olika systemen har haft problem att kommunicera med varandra på grund av olika tekniska missöden. Vi får hoppas att det blir bättre snart!

https://dagenslogistik.se/tomma-butikshyllor-nar-dagabs-nya-lager-rampas-upp/
Citera
2023-07-14, 18:28
Medlem
Citat:
Det är väl hela landet som försörjs med varor från robotlagret? När de får ordning på det.
Nu blev ju rapporten riktigt bra trots stul med robotlager och aktien klättrade upp hela 8 %.
Så lite glädjespridare fanns även denna Fredag på börsen.
Citera
2023-07-14, 18:31
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nu blev ju rapporten riktigt bra trots stul med robotlager och aktien klättrade upp hela 8 %.
Så lite glädjespridare fanns även denna Fredag på börsen.

Ja, det var bara vissa butiker som robotarna inte gillade. Willys växer så det knakar och även dyra Hemköp växer mer än branschens snitt. Marginalerna krymper.
Citera
2023-07-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ja, det var bara vissa butiker som robotarna inte gillade. Willys växer så det knakar och även dyra Hemköp växer mer än branschens snitt. Marginalerna krymper.
Nu kan jag avlägga rapport att allt fanns på sin plats idag vid besök på det Hemköp jag brukar inhandla livsmedel. Så de verkar fått roboten att fungera som sig bör. Förövrigt får jag oftast bonus-chekar och fina stamkund rabatter så jag är hel nöjd. Willys gillar jag med och ska börja handla där mer som omväxling. Jag gillar butikerna och om man därtill kan få utdelning på det hela som aktieägare så är det ju så mycket bättre.
Citera
2023-09-23, 12:23
Medlem
Raytheons avatar
Target kan vara ett bättre alternativ. Aktien har blivit 500 kr billigare efter att de sålde pedofilgrejer.
Citera
2023-09-23, 14:41
Medlem
Citat:
Target kan vara ett bättre alternativ. Aktien har blivit 500 kr billigare efter att de sålde pedofilgrejer.
Det var det ju inte riktigt va?
Men nu blev även den andra sidan sura när de drog in vissa produkter. Target tycker jag ser prisvärd ut även om aktien nog inte sjunkit klart ännu?
Axfood är för det långa loppet även om jag sålde nu innan utdelningen med lite vinst. Får börja bygga upp positionen igen men har ingen brådska. Bygga upp en livsmedels portfölj kanske med Cosco och annat?
Citera
2023-09-23, 14:57
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det var det ju inte riktigt va?
Men nu blev även den andra sidan sura när de drog in vissa produkter. Target tycker jag ser prisvärd ut även om aktien nog inte sjunkit klart ännu?
Axfood är för det långa loppet även om jag sålde nu innan utdelningen med lite vinst. Får börja bygga upp positionen igen men har ingen brådska. Bygga upp en livsmedels portfölj kanske med Cosco och annat?

S&M, läder och trans-grejer för barn som jag förstått det. Samt ekonomiska bidrag till perverterande organisationer. Barn fattar inte det så det är för pedofiler att klä barnen i. De slutade sälja det men VDn ska fortsatt ha uttala sig fientligt mot sunda familjeförhållanden. Förhoppningsvis tar styrelsen gråtstoppen i wokekatastrofen och sparkar VDn. Det öppnar för ett köptillfälle om tiden läker såren och skandalen glöms bort och halva befolkningen slutar bojkotta dem.

Sen är det många demokratiskt styrda städer där det är omöjligt att driva företag då man i princip har legaliserat stöld. Som i San Fransisco. Walmart har stängt alla sina butiker i Chicago.

Stölder borde bli ett allt större problem för Axfood också med bistrare ekonomiskt klimat.
Citera
2023-09-23, 15:31
Medlem
Citat:
S&M, läder och trans-grejer för barn som jag förstått det. Samt ekonomiska bidrag till perverterande organisationer. Barn fattar inte det så det är för pedofiler att klä barnen i. De slutade sälja det men VDn ska fortsatt ha uttala sig fientligt mot sunda familjeförhållanden. Förhoppningsvis tar styrelsen gråtstoppen i wokekatastrofen och sparkar VDn. Det öppnar för ett köptillfälle om tiden läker såren och skandalen glöms bort och halva befolkningen slutar bojkotta dem.

Sen är det många demokratiskt styrda städer där det är omöjligt att driva företag då man i princip har legaliserat stöld. Som i San Fransisco. Walmart har stängt alla sina butiker i Chicago.

Stölder borde bli ett allt större problem för Axfood också med bistrare ekonomiskt klimat.
Walmart stänger 4 butiker i Chicago men det är för att de inte varit lönsamma under de 17 år som de funnits där tyvärr. (Nedan länk)

Vad gäller snatteri så har inte Axfood uttalat sig om att det ska vara ett större problem idag än tidigare mej veterligen?

https://corporate.walmart.com/news/2023/04/11/walmart-announces-closure-of-four-chicago-stores
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in