2023-09-23, 15:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Hey! Jag förväntade mig detta. Jag var dödförklarad på plats, men ambulanspersonalen fick igång mig med hjärtstartare. De använder också en bärbar EKG-maskin, och är det ett bara ett långt streck så är man död. Så trådrubriken är inte felaktig.

Att någon random människa säger "han är död" betyder inte att du är död.

Hade du varit död på riktigt hade inte ambulanspersonalen jobbar med dig.

Du har alltså inte varit död och kan inte berätta nåt om det. När man är död finns inga elektriska signaler i hjärnan och du kan inte uppleva något. Det är svart. Inte ens det, det är en icke-existens.
Citera
2023-09-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag har varit i samma tillstånd två gånger. Jag skriver under på din beskrivning, även fast den där känslan egentligen inte går att beskriva. Är inte längre det minsta rädd för döden i alla fall, och tror inte på evig icke-existens. Fint av dig att skapa denna tråd.

Det är så ledsamt när folk är skräckslagna när det gäller döden, men det är ändå svårt att övertyga dem.
Har du kunnat prata med någon om dina upplevelser, tror de på dig?
Citera
2023-09-23, 15:05
Medlem
När det kommer till så kallade nära döden upplevelser finns det en mängd att läsa om, mycket är empiriskt belagt och flera fall vittnar om det du beskriver: att personerna såg sig själva ovanifrån, som om själen liksom lämnar kroppen.

Flera personer har i efterhand kunnat ge detaljerad och exakt information kring vad som försiggick i operationsrummet medan de var döda. Detta talar starkt för att det existerar en andlig dimension och att den fysiska döden inte är slutet.
Citera
2023-09-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Du har alltså inte varit död och kan inte berätta nåt om det. När man är död finns inga elektriska signaler i hjärnan och du kan inte uppleva något. Det är svart. Inte ens det, det är en icke-existens.

Baaah! Om jag inte har någon puls, eller hjärtslag, lever jag då? Varför krångla till det? Det står i journalen att jag var kliniskt död i några minuter.
Citera
2023-09-23, 15:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag var inte ensam, utan kände hela tiden en mycket kärleksfull Närvaro bakom mig på vänster sida. Jag kände mig mycket trygg.
Kan du beskriva den närvaron närmare?
Citera
2023-09-23, 15:13
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Stämmer inte. Finns kliniskt döda från drunkningsolyckor som har återupplivats. Likadant med narkomaner. Naloxone.
Citera
2023-09-23, 15:14
Medlem
Vad tror du händer med sadister och psykopater när de dör? Hur ser deras andra sidan-upplevelse ut?
Citera
2023-09-23, 15:15
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Det är så ledsamt när folk är skräckslagna när det gäller döden, men det är ändå svårt att övertyga dem.
Har du kunnat prata med någon om dina upplevelser, tror de på dig?
Det är blandat skulle jag säga. Att jag låg nära döden vet alla mina närmaste, för de känner väl till missbruksproblematiken jag hade och vilka situationer den ledde till. Men vissa är säkra på att jag bara drömde och hallucinerade, medan andra tror på mig när jag säger att detta var något helt annat (jag har tämligen god koll på hur hallisar känns). I slutet av dagen kan ingen vara helt övertygad kring denna parallella dimension förrän de faktiskt upplever den, så jag försöker inte övertyga någon. Det som spelar mest roll i mitt liv är att jag slipper frukta, och att det kommer en dag för alla människor när de också slipper.
Citera
2023-09-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kan du beskriva den närvaron närmare?

Det är så svårt att förklara, orden räcker inte till. Även om jag aldrig vände mig om, jag visste inombords att detta inte var tillåtet, så kände jag ändå att en feminin Närvaro hela tiden var bakom mig. Och vi kommunicerade inte med ord, utan med våra tankar.
Citera
2023-09-23, 15:16
Medlem
Citat:
Hey! Jag förväntade mig detta. Jag var dödförklarad på plats, men ambulanspersonalen fick igång mig med hjärtstartare. De använder också en bärbar EKG-maskin, och är det ett bara ett långt streck så är man död. Så trådrubriken är inte felaktig.
Okej, ursäkta mig, det du nu berättade låter trovärdigt.
Intressant är det hursomhelst, det kanske ligger en sanning bakom uttrycket att man " svävar mellan liv och död"?
Senast redigerad av rantaplan 2023-09-23 kl. 15:20.
Citera
2023-09-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det är blandat skulle jag säga. Att jag låg nära döden vet alla mina närmaste, för de känner väl till missbruksproblematiken jag hade och vilka situationer den ledde till. Men vissa är säkra på att jag bara drömde och hallucinerade, medan andra tror på mig när jag säger att detta var något helt annat (jag har tämligen god koll på hur hallisar känns). I slutet av dagen kan ingen vara helt övertygad kring denna parallella dimension förrän de faktiskt upplever den, så jag försöker inte övertyga någon. Det som spelar mest roll i mitt liv är att jag slipper frukta, och att det kommer en dag för alla människor när de också slipper.

Vad som är så speciellt med dessa upplevelser är att man inte glömmer dem som vanliga drömmar. Jag minns fortfarande pastellfärgerna, doften (vanilj?) ljuset, och den enorma kärlek som jag fick uppleva. Och humor, andevärlden är inte tråkig! Skrattet bubblade inom mig, och jag var så lycklig.
Citera
2023-09-23, 15:20
Medlem
whack-a-moles avatar
Passerade ditt tidigare liv i revy? Överlevande från drunkningsolyckor brukar säga att det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in