2023-09-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om tusentals barn får autism, adhd, allergier och andra utvecklingsstörningar skulle jag säga att det är rätt högt upp på listan.

Men absolut blir vi attackerade från alla håll med onaturliga medel så att säga. Håller med dig om det.
Om några tusen får det av miljontals vaccinerade då är det väl snarare bevis för att det är väldigt osannolikt att vaccinen kan ge de effekterna. Om du tänker rent statistiskt och matematiskt. Men det är kanske inte lika spännande?
Citera
2023-09-22, 22:48
Medlem
Citat:
Du verkar diskutera med substanslösa åsikter och ignorera vetenskaplig fakta.

Du är välkommen att bemöta studierna om du vill.
Problemet är att du inte förstår vad du läser, inte förstår vad du citera och plockar lösryckta meningar ur större sammanhang. Vetenskapliga artiklar inom medicin ligger ofta på en nivå LÅNGT över vad gemene man begriper. Det får till följd att folk vantolkar, missförstår och väljer att läsa in saker som inte står.
Så släpp det där med "vetenskapliga fakta". Du har klippt lite slumpmässiga citat från texter du inte begriper i tron om att de stödjer en tes du driver. Det är allt annat än vetenskapligt.
Citera
2023-09-22, 22:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om några tusen får det av miljontals vaccinerade då är det väl snarare bevis för att det är väldigt osannolikt att vaccinen kan ge de effekterna. Om du tänker rent statistiskt och matematiskt. Men det är kanske inte lika spännande?

Poängen är väl att man kan skapa virala vaccin utan dessa extremt farliga gifter.

Sen är ju autism, adhd och diverse utvecklingsstörningar extremt utbredda idag.

Så att säga "några tusen" är nog relativt underdrivet.
Citera
2023-09-22, 22:50
Medlem
Citat:
Poängen är väl att man kan skapa virala vaccin utan dessa extremt farliga gifter.

Sen är ju autism, adhd och diverse utvecklingsstörningar extremt utbredda idag.

Så att säga "några tusen" är nog relativt underdrivet.

Det verkar som att du utgår mycket från din magkänsla här. "Giftigt vaccin", mellan tummen och pekfingret, det verkar så eftersom du inte litar på regeringen?
Citera
2023-09-22, 22:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Problemet är att du inte förstår vad du läser, inte förstår vad du citera och plockar lösryckta meningar ur större sammanhang. Vetenskapliga artiklar inom medicin ligger ofta på en nivå LÅNGT över vad gemene man begriper. Det får till följd att folk vantolkar, missförstår och väljer att läsa in saker som inte står.
Så släpp det där med "vetenskapliga fakta". Du har klippt lite slumpmässiga citat från texter du inte begriper i tron om att de stödjer en tes du driver. Det är allt annat än vetenskapligt.

Så du menar att du fattar bättre?

det är rätt enkelt. Man har hittat högre halter av kvicksilver i barn med autism.

Man har även mätt att vaccinerade lider i högre usträckning av Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc. än icke vaccinerade.

Hur skulle det kunna misstolkas menar du? Det låter ju bara jätte konstigt om du inte kan tolka en sån enkel mening.
Citera
2023-09-22, 22:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det verkar som att du utgår mycket från din magkänsla här. "Giftigt vaccin", mellan tummen och pekfingret, det verkar så eftersom du inte litar på regeringen?

Jag utgår efter vetenskapliga studier som inte är gjorda av läkemedelsbolagen själva då de uppenbarligen är partiska (och korrupta).

Känns väl snarare som du är den som går på magkänsla här? Annars får du gärna berätta logiken bakom ditt påstående.
Citera
2023-09-22, 22:54
Medlem
Citat:
Jag utgår efter vetenskapliga studier som inte är gjorda av läkemedelsbolagen själva då de uppenbarligen är partiska (och korrupta).

Känns väl snarare som du är den som går på magkänsla här? Annars får du gärna berätta logiken bakom ditt påstående.
Jag är tripplevaxxad. Men är frisk. Varför är jag inte död om vaccinet är giftigt och jag har tripplat min dos?
Citera
2023-09-22, 22:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag är tripplevaxxad. Men är frisk. Varför är jag inte död om vaccinet är giftigt och jag har tripplat min dos?

Du får jätte gärna bemöta studierna i tråden. Inte alla vaccinerade har fått utvecklingsstörningar, autism och allergier. Men ett mycket högre antal än de icke vaccinerade.

Det lär bero på att alla är olika känsliga och liknande.
Citera
2023-09-22, 23:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
TS, kanske off topic men har en fundering? Tänker på Gandalf när jag läser dina inlägg. Inte på hans person eller utseende men hans stora hatt. Tänker att det är en sådan variant du har. Till min fundering, sover du med denna gigantiska foliehatt eller vågar ta av på natten? Annat skydd över sängen? Drömfångare?

Delar vetenskapliga studier som bevisar en konspiration i form av en medicinsk skandal.

Ser inte riktigt din poäng. Tror du inte konspirationer existerar? Det har bevisats många genom historiens gång.
Citera
2023-09-22, 23:11
Medlem
Citat:
Du menar att studierna jag hänvisar till i trådstarten är falska? Du kan själv läsa genom studierna och återkomma med varför du anser de är felaktiga.

Studierna talar ju sitt tydliga språk. De vaccinerade har fått autism, adhd, utvecklingsstörningar, allergier i höger utsträckning än icke vaccinerade.

Det blir märkligt när jag hänvisar till studier som säger en sak och du sen påstår helt tvärtom, baserat på vad? Dina egna gissningar?

Eller är det så att de med Autism, ADHD, Utvecklingsstörning, allergier osv. i något större utsträckning vaccinerar sig och att det avspeglar sig i statistiken?
Jag ser ingenstans att sjukdomarna utvecklats efter vaccineringen.
I Sverige i alla fall så prioriteras ju sjuka vid vaccinering.
Citera
2023-09-22, 23:14
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Eller är det så att de med Autism, ADHD, Utvecklingsstörning, allergier osv. i något större utsträckning vaccinerar sig och att det avspeglar sig i statistiken?
Jag ser ingenstans att sjukdomarna utvecklats efter vaccineringen.
I Sverige i alla fall så prioriteras ju sjuka vid vaccinering.

Det var väl främst barn man undersökt om jag tolkade studierna rätt.

Så de barn som blivit vaccinerade har alltså fått Autism, ADHD, Utvecklingsstörning, allergier osv oftare än icke vaccinerade.

Poängen är ju också att man mätte högre halter mercury (kvicksilver) hos dessa. Vilket är ett ämne man har i vaccin. Så lägg ihop 1+1.
Citera
2023-09-22, 23:14
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Det var väl främst barn man undersökt om jag tolkade studierna rätt.

Så de barn som blivit vaccinerade har alltså fått Autism, ADHD, Utvecklingsstörning, allergier osv oftare än icke vaccinerade.

Poängen är ju också att man mätte högre halter mercury (kvicksilver) hos dessa. Vilket är ett ämne man har i vaccin. Så lägg ihop 1+1.

NEJ igen. Varför läser du inte vad jag har skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in