2023-09-22, 22:28
Medlem
Beaver14s avatar
Första länkarna i Ts går igenom olika ämnen som används i framställningen av vaccin och konstaterar att det inte är farliga mängder. Ts själv länkar själv till detta.

Men sen fortsätter ts ändå med att försöka påstå att samma ämnen är orsaken till autism m.m.

Bara för att vi kanske associerar aluminium med en ölburk innebär inte att aluminium inte är ett vanligt förekommande ämne i naturen. Faktiskt det tredje vanligaste grundämnet, enligt länken som ts själv gett.

PS. Man kan dö av vatten och choklad också om man får i sig för stora mängder. DS.

Så, åter till foliehattarnas sällskap för Ts nu. Toodaloo!
Citera
2023-09-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Har aldrig gjort något påstående om vad de skadas mer av, sjukdomarna eller vaccinen.

Poängen är ju snarare att vaccinen innehåller ytterligare innehåll, te.x. i form av metaller så som kvicksilver. Vilket studierna jag hänvisar till talar för att t.ex. barn med autism har högre halter kvicksilver än icke autistiska.

Den första studien visar även att vaccinerade har mycket oftare adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc..

Du påstår att studierna är fel trots att de använder vetenskapliga metoder, te.x. genom att mäta kvicksilverhalter i urinet.

Att du inte vill tro på det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Bemöt studierna eller så får du erkänna att du sitter och gissar.
Jag är mer skeptisk isåfall till hela miljön vi utsätter oss för. Vad tror du hus, möbler, plaster, papper, metaller osv innehåller och släpper ut? Elektroniska föroreningar i våra hem?

Jag är övertygad om att vaccinen är väldigt trygga i jämförelse mot allt annat som förorenar oss dagligen.
Citera
2023-09-22, 22:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hej kommunist eller afs-apa, som älskar Sovjet och hatar Väst!

Du avskyr allt vaccin, med dina 200000-radiga pseudo-nyheter, så det är inte bara covid? Vill du hävda att vi (fåren) varit lurade sedan länge, typ polio, smittkoppor, eller menar du att att Bill Gates började först vid covid? Var det judarna innan Bill?

Lever du ett riktigt liv, eller finns du bara på flashback?

Rätt stark motståndare till kommunism och röstar inte öht. Vet inte vad Afs är, nån nazist org? Älskar sanning och bekämpar lögner oavsett om lögnhalserna får hela världen att tro på dom.

Vaccin kan vara bra som jag säger, den virala delen. Bättre att spotta någon i ansiktet än att injecera sig själv med gifter så som kvicksilver etc.

Jag delar heller inga nyheter direkt utan vetenskapliga artiklar utav riktiga forskare.

Säger även att vaccinen funkar emot sjukdomarna ofta men att de också skapar adhd, autism, allergier och andra utvecklingsstörningar på köpet. Du kan ju se det lite som en trojansk häst. Vet du vad en sån är? Hänger du med på poängen?

Ja vaccinen funkar, men man har lagt i andra gifter som är väldigt skadliga.

Jag är villig att träffa vem som helst från flashback så länge de visar relativ respekt trots triggade och inte beter sig som en psykopat.
Citera
2023-09-22, 22:34
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag är mer skeptisk isåfall till hela miljön vi utsätter oss för. Vad tror du hus, möbler, plaster, papper, metaller osv innehåller och släpper ut? Elektroniska föroreningar i våra hem?

Jag är övertygad om att vaccinen är väldigt trygga i jämförelse mot allt annat som förorenar oss dagligen.
Om tusentals barn får autism, adhd, allergier och andra utvecklingsstörningar skulle jag säga att det är rätt högt upp på listan.

Men absolut blir vi attackerade från alla håll med onaturliga medel så att säga. Håller med dig om det.
Citera
2023-09-22, 22:35
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Nu kopierar du ju bara in en text.

Du får ju läsa studierna jag hänvisar till och bemöta dessa.

De visar att barn med autism visar högre halter av kvicksilver bland annat. Så uppenbarligen motbevisar de ju påståenda i din text. (Vacciner innehåller kvicksilver).

Du säger något du hört, jag delar vetenskapliga bevis.

Nej, det gör du inte. Nej, det gör jag inte...
Citera
2023-09-22, 22:39
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Nej, det gör du inte. Nej, det gör jag inte...

Du kan du ju tala för din sak, på ett sakligt sätt och hänvisa till vetenskaplig fakta precis som jag gör..

Eller kan/"orkar" du inte det?
Citera
2023-09-22, 22:42
Medlem
Citat:
Snömos...

Vet du hur många människor som dog varje år INNAN vaccinens tid?
Det var en retorisk fråga...

Det finns få saker som gjort så stor nytta för mänskligheten som just vacciner.
Sjukdomar som förr lämnade folk med livslånga handikapp (polio) eller var direkt dödliga (en så "enkel" sjukdom som mässling) är numera något folk överlever tack vare vaccin.
Vaccinmotstånd dödar enormt många fler än vad vaccin någonsin kommer göra.

Men visst - vill du dö ung så kör på. Ett socialbidrag mindre för kommunen att betala ut.
Citera
2023-09-22, 22:43
Medlem
Citat:
Som sagt så ifrågasätter jag ju inte att den virala delen i vaccin inte kan vara till hjälp och rädda liv. Läs tråden innan du svarar. Polio vaccinet har säkert räddat många liv genom att förbereda immunförsvaret för viruset.

Men hur många barn fick autism och utvecklingsstörning på kuppen? Det är poängen med tråden.

Och hur många räddades? Det vet du inte såklart, och inte jag heller.
Men vad är du rädd för? Verkligheten? Livet? Döden?
Citera
Medlem
Citat:
Rätt stark motståndare till kommunism och röstar inte öht. Vet inte vad Afs är, nån nazist org? Älskar sanning och bekämpar lögner oavsett om lögnhalserna får hela världen att tro på dom.

Vaccin kan vara bra som jag säger, den virala delen. Bättre att spotta någon i ansiktet än att injecera sig själv med gifter så som kvicksilver etc.

Jag delar heller inga nyheter direkt utan vetenskapliga artiklar utav riktiga forskare.

Säger även att vaccinen funkar emot sjukdomarna ofta men att de också skapar adhd, autism, allergier och andra utvecklingsstörningar på köpet. Du kan ju se det lite som en trojansk häst. Vet du vad en sån är? Hänger du med på poängen?

Ja vaccinen funkar, men man har lagt i andra gifter som är väldigt skadliga.

Jag är villig att träffa vem som helst från flashback så länge de visar relativ respekt trots triggade och inte beter sig som en psykopat.
Har du träffat något barn som tror att ett monster finns under sängen? Inser du det omöjliga att diskutera med barnet? Ingen logik fungerar, utan bara barnets fantasier bestämmer.

Förstår du att du är det barnet? Du får leva med dina fantasier tills du blir vuxen. Vi orkar inte bråka.

En afs:are har ofta exakt samma åsikter som en gammalkommunist, av den enda anledningen att de åsikterna representerar motsatsen till hans största fiende. Tidigare var det äckel-liberala, men numera är det nog SD. Han älskar sin fiendes fiende.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vet du hur många människor som dog varje år INNAN vaccinens tid?
Det var en retorisk fråga...

Det finns få saker som gjort så stor nytta för mänskligheten som just vacciner.
Sjukdomar som förr lämnade folk med livslånga handikapp (polio) eller var direkt dödliga (en så "enkel" sjukdom som mässling) är numera något folk överlever tack vare vaccin.

Men visst - vill du dö ung så kör på. Ett socialbidrag mindre för kommunen att betala ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Ingen har någonsin ifrågasatt det.

Snarare verkar ju vaccinen användas som en trojansk häst eftersom att de funkar så bra.

Ja vaccinens virala del (viruset i vaccinet) förstärker immunförsvaret. Som jag "erkänner" i tråden. Men man tillägget andra gifter så som t.ex. kvicksilver som i sin tur skapar utvecklingsstörningar och autism hos barn.

Läste du ens tråden?
Citera
2023-09-22, 22:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Har du träffat något barn som tror att ett monster finns under sängen? Inser du det omöjliga att diskutera med barnet? Ingen logik fungerar, utan bara barnets fantasier bestämmer.

Förstår du att du är det barnet? Du får leva med dina fantasier tills du blir vuxen. Vi orkar inte bråka.

En afs:are har ofta exakt samma åsikter som en gammalkommunist, av den enda anledningen att de åsikterna representerar motsatsen till hans största fiende. Tidigare var det äckel-liberala, men numera är det nog SD. Han älskar sin fiendes fiende.

Du verkar diskutera med substanslösa åsikter och ignorera vetenskaplig fakta.

Du är välkommen att bemöta studierna om du vill.
Citera
2023-09-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ta mässlingen som exempel.

Citat:
Globalt drabbas ungefär 20 miljoner människor om året av mässling,[2] främst i utvecklingsländer i Afrika och Asien.[3] Mässling är den med vaccin förebyggbara sjukdom som orsakar mest dödsfall i världen.[4] År 1980 dog 2,6 miljoner människor i sjukdomen;[3] 1990 dog 545 000 personer och 2014 dog 73 000.[5][6] De flesta av dem som infekteras och dör i sjukdomen är yngre än fem år.[3] Risken att avlida bland dem som infekteras är normalt 0,2%,[7] men kan vara så högt som 10% på grund av faktorer som till exempel undernäring.[3] Sjukdomen tros inte påverka djur.[3]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mässling

Med andra ord väldigt många... Men sådant biter inte på dårar. Det visade ju sig nyligen att folk som vaccinera sig har högre iq än de som inte gör det. Studien kunde gjorts här på flashback - utfallet hade varit det samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in