• 1
  • 2
2023-09-22, 23:01
Medlem
Ska dra det kort. Jag är man, min vän är kvinna. Kvinnan säger att hon Ska storhandla och fyller en vagn med mat med hjälp av själv scanningen.

även jag passar på att handla lite till mig själv med hjälp av min egna självscanning. När hon är vid scanningen och ska betala så står hon på sin sida och ska ”betala” och jag står på min sida och betalar min mat. Jag får även en kontroll. Och alla mina varor stämmer, och jag betalar och får ett kvitto för att ta mig ut. (Min vän betalar INTE för sin mat) när jag scannar mitt kvitto så går hon bakom mig. Och jag tänker inte mer på det.

Tiden går och kvinnan handlar på egen hand någon månad efter och åker fast för stöld. Jag är alltså inte där.

Jag får ett telefonsamtal att jag ska komma på förhör nu 1.5 år efter vi handlade. I detta är hon misstänkt för stöld och går på förhör där hon säger att hon gjort detta på egen hand. Och att jag inte har med det att göra.

Jag var på förhör idag och jag är SKÄLIGEN misstänkt för stölden som hon gjorde? Dom topsade inte hennes mun. Men min mun topsade dom.

Hur kommer det sig? Hur kan en som begår brottet bara bli misstänkt? Medans jag som inte ens gör något olagligt blir skäligen misstänkt? Känns väldigt skumt.

Tråden ska INTE handla om ni tror att jag släppte ut henne med flit eller inte.
Senast redigerad av KallemedMos 2023-09-22 kl. 23:04.
Citera
2023-09-22, 23:08
Medlem
BekraftadNegers avatar
Ni har olika etnicitet?

Förstår inte varför någon topsas för misstanken om butiksstöld. Det måste finnas något mer i historien? Andra misstankar?
Citera
2023-09-22, 23:18
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Ni har olika etnicitet?

Förstår inte varför någon topsas för misstanken om butiksstöld. Det måste finnas något mer i historien? Andra misstankar?
Det mesta topsas nuförtiden, givet att det finns fängelse i straffskalan.
Citera
2023-09-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ni har olika etnicitet?

nej svenskar båda 2

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det mesta topsas nuförtiden, givet att det finns fängelse i straffskalan.

Jo men ändå inte jag som gjort någon stöld . Dom sa dock att om jag inte blir dömd så har dom inte kvar det.

Men att dom gör på mig men inte henne 🥲
Citera
2023-09-22, 23:37
Medlem
Jag förstår inte vitsen med att topsa någon av er i det aktuella fallet.
Kan det inte vara så att de vill topsa TS av annan anledning och passar på när de har chansen?
Citera
2023-09-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whysad
Jag förstår inte vitsen med att topsa någon av er i det aktuella fallet.
Kan det inte vara så att de vill topsa TS av annan anledning och passar på när de har chansen?

Kanske. Men frågan är för vad? Ensamstående pappa, som inte har beblandat mig med kriminalitet.

DNA och sånt används väl ofta vid våldtäkt, mord, vapen, och grova rån?
Citera
2023-09-23, 00:07
Medlem
De har mer på dig, du kommer få reda på vad om det inleds riktig förundersökning. Märkligt att de inte topsade din tjejbekanta.
Citera
2023-09-23, 00:10
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ni har olika etnicitet?

Polisen kampanjer på att topsa och fotografera individer urlöjligt kan tyckas men TS framförhåller sig kanske som värd att topsa
Citera
2023-09-23, 00:54
Medlem
Kapuffs avatar

Hur kom ditt namn in i utredningen om du inte ens var med vid tillfället? Du skojar med oss.
Citera
2023-09-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff

Hur kom ditt namn in i utredningen om du inte ens var med vid tillfället? Du skojar med oss.
ja jag skojar. Jag har inget bättre för mig en fredag kväll. Än att dra en låtsas historia och få svar som kan göra min kväll bättre

Citat:
Ursprungligen postat av volvo666
Polisen kampanjer på att topsa och fotografera individer urlöjligt kan tyckas men TS framförhåller sig kanske som värd att topsa

Varför skulle jag vara mer värd att topsa än någon annan? Känns ju lite diskriminerade att vissa blir det och vissa inte. Ser jag mer ut som en mördare än vad några andra killar som kanske suttit på förhör för andra saker gör.
Citera
2023-09-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
De har mer på dig, du kommer få reda på vad om det inleds riktig förundersökning. Märkligt att de inte topsade din tjejbekanta.

Satt på förhör i 90 minuter för detta lilla.

Det har ju redan startat en förundersökning för stöld.
Citera
2023-09-23, 02:07
Medlem
SmygerOmkrings avatar
De kanske redan har din väns dna i registret, hon är förmodligen dömd för allehanda brott.

Tattigt att underlätta för någon att stjäla mat, hoppas du åker dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in