2023-09-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Så lenge det ikke er Politiet så er det vel litt drøyt å kalle det sikre kilder.
Så enten er det Politiet som da er en sikker kilde, eller så er det en kilde som tror/kanskje har hørt hvisomatte bla bla bla bla og regner med at de da ikke hadde kalt det en sikker kilde.
Bør være Politiet... Men you never know.

En nyhet på tv2 nå. Om en pistol som gutta har solgt til ukjente, men sannsynligvis beholdt selv. Kanskje politiet finner matchende kuler på åstedet og på eiendommen til KV?
Citera
2023-09-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

En nyhet på tv2 nå. Om en pistol som gutta har solgt til ukjente, men sannsynligvis beholdt selv. Kanskje politiet finner matchende kuler på åstedet og på eiendommen til KV?

Jeg tror dem fant dette våpenet allerede da dem ransaket hjemmet hans etter den bil hendelsen. Eller tror vi han skjønte han måtte gjemme det å at politiet ville dukke opp?

Edit: bare gått ut ifra att det er en pistol siden det som oftest blir brukt når man leser om sånne hendelser. Men rettet det opp nå
Senast redigerad av Gatelys 2023-09-22 kl. 20:43.
Citera
2023-09-22, 20:35
Medlem
Citat:
Vil vel heller si det er liten eller ingen sjanse for at dette er en som har vært på noen campingplass i området som har bestilt noe drap, men mulig disse tomskallene kan ha vært der.
Men er nok en som kjenner til hytteområdet der JAH ble funnet, så er nok en fra nærmiljøet på Hønefoss. Vil vel si at det er ganske så sikkert.

Igjen helt enig med deg ViNyh!
Noen ganger z-z-z - så kan det være smart å resonnere seg litt logisk rundt temaet før man poster istedet for å slenge ut masse teorier som er helt utenkelige her😊😊
Citera
2023-09-22, 20:35
Medlem
Redigert tekst sammenhengende:
Fra Avhørt-episode 6:
3:46 - ca 4:52:
"Bare tanken på at vårt nærvær sammen med han i Hønefoss den dagen kunne ha vært utløsende for en så grusom handling, så derfor så har jo vi jobba ganske hardt for å prøve å finne ut av akkurat det. Og vi har nå flere kilder som bekrefter at det ikke stemmer: Nemlig at det forelå drapsplaner før vi dro til Hønefoss.

Så det betyr jo da at disse tingene som vi har snakket om tidligere at dette kanskje var en krangel som utartet seg det er det da åpenbart ikke hvis disse opplysningene er korrekte og det tror jeg at de er for vi mener at de kildene vi har de er meget troverdige.
Våre kilder forteller oss at drapet på Jonas var planlagt og vi har brukt flere dager på å få dette bekreftet og vi mener nå at denne informasjonen er sikker.
Politiet skal ha avdekket at drapet på Jonas var planlagt en tid i forkant av den 17. august. Hvor lang tid, det vet vi ikke. Men kan dette bety at politiet visste at Jonas var i fare?"
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-22 kl. 21:14.
Citera
2023-09-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Står ikke at det er pistol da.
Citera
2023-09-22, 20:37
Medlem
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...orte/16066937/

Bra jobba med å sitere Avhørt ovenfor ja.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-09-22 kl. 20:42.
Citera
2023-09-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra Avhørt-episode 6: 4:02 - 4:52:
"...Vi har nå flere kilder som bekrefter at det ikke stemmer. Nemlig at det forelå drapsplaner førvi dro til Hønefoss. Så det betyr jo da at disse tingene som vi har snakket om tidligere at dette kanskje var en krangel som utartet seg det er da da åpenbart ikke hvis disse opplysningene er korrekte og det tror jeg at de er for vi mener at de kildene vi har de er meget troverdige.
Våre kilder forteller oss at drapet på Jonas var planlagt og vi har brukt flere dager på å få dette bekreftet og vi mener nå at denne informasjonen er sikker.
Politiet skal ha avdekket at drapet på Jonas var planlagt en tid i forkant av den 17. august. Hvor lang tid, det vet vi ikke. Men kan dette bety at politiet visste at Jonas var i fare?"

Hehe. Det var jo ganske oppklarende. Bra jobba
Citera
2023-09-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Egentlig et godt innspill, ang det med "forgiftning". Har ikke tenkt i de baner, jeg iallefall. Men nei, vi vet ikke noe som helst. Det eneste vi vet kan betraktes som rykter.

Kan vel ikke tenke meg at disse to kunne kommet så nærme at de kunne fått satt en sprøyte i han, tror JAH hadde luktet lunten på lang avstand når han så disse to skapningene sikkert høye som giraffer.
Det høres søkt ut syns jeg.
Citera
2023-09-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Igjen helt enig med deg ViNyh!
Noen ganger z-z-z - så kan det være smart å resonnere seg litt logisk rundt temaet før man poster istedet for å slenge ut masse teorier som er helt utenkelige her😊😊
Det er vel ikke helt uvanlig at enkelte GM velger et drapsåsted som er på et sted der de er godt kjent og som da er et sted som de har vært på tidligere og som de har vært på mange år før drapet fant sted?

I dette tilfellet (dersom det finnes en bestiller av drapet), så tenker jeg at det er stor mulighet for at bestilleren var godt kjent i området rundt åstedet og at han hadde vært der en eller flere ganger for flere år siden.
Citera
2023-09-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Hvis Avhørts informasjon om den savnede mannen er feil så er det helt fullstendig utilgivelig. Tenk å påføre en familie i krise den ekstrabelastningen det medfører. Episoden skulle selvsagt vært avpublisert og påstanden beklaget. I tillegg gjøres det et poeng av at de ble sett sammen med Jonas i Hønefoss, men unnlater å fortelle om at de i sosiale medier på forhånd postet bilder fra området hvor de entusiastisk ba folk spekulere om hvor de var (underforstått hvilken sak de nå undersøkte). Folk kjent med Jonas vil naturligvis skjønne hva det dreier seg om. Spenstig at de med 100% sikkerhet kan konkluderer med at deres involvering ikke påvirket de senere hendelsene.

Åpenbart at lyttertall og publisitet trumfer integritet, ref. også episodene om Roger Bullmann og Bolivia-Stina.

Stein Morten Lier virker som en stor narsissist imo. Tror man skal ta det meste som kommer derfra framover med en klype salt, dessverre
Citera
2023-09-22, 20:52
Medlem
Citat:
Kan vel ikke tenke meg at disse to kunne kommet så nærme at de kunne fått satt en sprøyte i han, tror JAH hadde luktet lunten på lang avstand når han så disse to skapningene sikkert høye som giraffer.
Det høres søkt ut syns jeg.

Hvis du får en ekte pistol rettet mot hodet? Hva gjør du da? Er du John Wick?
Eller fryser du til is, og kaster fra deg lommeboka di?

Det er ikke noe hold i hypotesen... men det er en hypotese basert på avhørt sin beskrivelse av Jonas, fra min side iallefall. Det er ren fantasi, men vi har ikke ett eneste bevis for at han er skutt...
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-22 kl. 20:54.
Citera
2023-09-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er vel ikke helt uvanlig at enkelte GM velger et drapsåsted som er på et sted der de er godt kjent og som da er et sted som de har vært på tidligere og som de har vært på mange år før drapet fant sted?

I dette tilfellet (dersom det finnes en bestiller av drapet), så tenker jeg at det er stor mulighet for at bestilleren var godt kjent i området rundt åstedet og at han hadde vært der en eller flere ganger for flere år siden.

Ja, at den som har planlagt dette er kjent på åstedet og i det området er helt klart - men hvorfor i alle dager skulle han ha bodd på en campingplass for mange år siden?
Åstedet er ikke på campingplassen.

At disse narkohodene kan ha vært så dumme at de har bodd der på «Hønefoss-ferie» er vel mye mer sannsynlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in