Citat:
Bortser du helt ifrån de klipp där jag samlat vad M själv säger att hon gjort för att inte misshaga J?
Jo, ett antagande som det faktiskt inte finns underlag för, en sammanvägd tolkning med utgångspunkt i att M är dotter av Hin Håle.
Visst KAN det vara så, men det vet vi inte.
Nja, intrigskapandet, utfrysningarna och sårande uttalanden är inte direkt något positivt för CVt. Det behövde hon inte Ms stöd till.
Endast M (och F) har berättat om kriminella aktiviteter. Dem visste vännerna inget om, även om några hade misstankar. J har inte vidhållit ett pip. Ingen vet alltså om det förekommit något innan J och M träffades.
Frivårdens utlåtande är generellt och inte kopplat till specifika händelser.
Ett umgänge som stöder brott eller värderingar som stöder våld, kan inte uteslutas.
Vi är båda lika "objektiva" när vi lyfter fram det som gagnar våra argument. 😜
Jo, ett antagande som det faktiskt inte finns underlag för, en sammanvägd tolkning med utgångspunkt i att M är dotter av Hin Håle.
Visst KAN det vara så, men det vet vi inte.
Nja, intrigskapandet, utfrysningarna och sårande uttalanden är inte direkt något positivt för CVt. Det behövde hon inte Ms stöd till.
Endast M (och F) har berättat om kriminella aktiviteter. Dem visste vännerna inget om, även om några hade misstankar. J har inte vidhållit ett pip. Ingen vet alltså om det förekommit något innan J och M träffades.
Frivårdens utlåtande är generellt och inte kopplat till specifika händelser.
Ett umgänge som stöder brott eller värderingar som stöder våld, kan inte uteslutas.
Vi är båda lika "objektiva" när vi lyfter fram det som gagnar våra argument. 😜
Jag läste ditt långa och välskrivna inlägg men jag anser inte att det visar på att J varken hjärntvättat eller manipulerat M. Allting var dessutom plockat från Majas egna vittnesmål efter att hon erkänt dumpningen och lagt över allting på J. I detta skede har hon något att vinna på att förstärka bilden av J som ond och sig själv som ett offer. Då måste man kunna styrka M s påståenden från annat hålla och går inte.
Bilden som alla vänner, Johanna, och hon själv ger av M innan häktningen, är en helt annan bild än den efter.