2023-09-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Bortser du helt ifrån de klipp där jag samlat vad M själv säger att hon gjort för att inte misshaga J?

Jo, ett antagande som det faktiskt inte finns underlag för, en sammanvägd tolkning med utgångspunkt i att M är dotter av Hin Håle.
Visst KAN det vara så, men det vet vi inte.

Nja, intrigskapandet, utfrysningarna och sårande uttalanden är inte direkt något positivt för CVt. Det behövde hon inte Ms stöd till.

Endast M (och F) har berättat om kriminella aktiviteter. Dem visste vännerna inget om, även om några hade misstankar. J har inte vidhållit ett pip. Ingen vet alltså om det förekommit något innan J och M träffades.

Frivårdens utlåtande är generellt och inte kopplat till specifika händelser.
Ett umgänge som stöder brott eller värderingar som stöder våld, kan inte uteslutas.

Vi är båda lika "objektiva" när vi lyfter fram det som gagnar våra argument. 😜

Jag läste ditt långa och välskrivna inlägg men jag anser inte att det visar på att J varken hjärntvättat eller manipulerat M. Allting var dessutom plockat från Majas egna vittnesmål efter att hon erkänt dumpningen och lagt över allting på J. I detta skede har hon något att vinna på att förstärka bilden av J som ond och sig själv som ett offer. Då måste man kunna styrka M s påståenden från annat hålla och går inte.

Bilden som alla vänner, Johanna, och hon själv ger av M innan häktningen, är en helt annan bild än den efter.
Citera
2023-09-22, 14:34
Medlem
Citat:
Hm! M gillade väl inte våldsamma filmer!?

Enligt hennes mamma. Vissa mammor har nog en tendens till att göra sina barn lite skörare och ömtåligare än vad dom är kanske?
Citera
2023-09-22, 14:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
"Filosofiska citat"? Är det vad du anser att Maja ägnar sig åt?

Nu måste jag erkänna (som gammal pensionär) att jag inte ens vet vad "pinteretsts" är. Men antar att det är något som Maja valt att lägga ut på nätet och som dessutom är något som går att se för utomstående.

Ps Hade någon av mina barnbarn (som är ungefär i samma ålder) lagt ut något liknande på nätet så hade jag absolut tänkt att något måste vara väldigt galet i huvudet på hen. Ds
När jag nyss läste dessa pins så hade jag samma tanke i bakhuvudet.
Har föräldrarna öht sett det här?
Ingen väljer pins och dess budskap om det inte attraherar personen själv.
Nån fjortis pin och kaxig attityd är förväntat men det är en svart sörja och kontot är igång fram till häktning. Hade hon velat hade hon raderat det hon tyckt var omoget och växt ifrån. Rensat i de olika kategorierna.
Citera
2023-09-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig på sätt och vis, då jag också håller för mest troligt att det är Johanna som utfört mordet på egen hand.

Rent statisitiskt är mordet ovanligt, utifrån det perpektivet att två tidgare helt ostraffade väldigt unga tjejer, som inte är involverde i kriminalitet/gäng, och också kommer från medlklasshem med välfungerande hem, är de misstänkta.

Mordoffret; Tove, är även hon ett ovanligt offer, på samma vis som tjejerna.

På det finns det inget påtagligt motiv, såsom man vanligtvis vill tänka.

Sådanan motiv som vi (människor) oftast räknar som motiv som är begripliga, det är väl pengar, svartsjuka eller konflikter som kan vara "begripliga". Ex på sådan konflikt skulle kunna vara att någon gjort något hemskt mot någon såsom lagt ut filmer, eller misshandlat någon, mördat någon osv.

I det här fallet finns en motivbild, som för de flesta ser väldigt otydlig ut, då konflikten inte ser ut att vara något att "göra så stor väsen av". Motivbilden finns mer dold i Johannas huvud, den känsla hon får när hon känner irriterad på någon. Hon har svårt att släppa detta och det byggs upp, medan andra släpper.

Jag tror att även om Johanns skulle vara ensam förrövare, är mordet ovanligt, att en ung ostraffad tjej, utan iblnadning i kriminella kretsar mördar en "kompis" på ett sådant sätt och för "ingenting".

En faktor varför jag tror Maja ljuger är förmodligen det du tar upp, men jag tror även att Maja har varit så bunden till Johanna och litar starkt på henne.

Man kan ju förstå att Maja vet, att om hon erkänner sin egen del, gravfridsbrottet, innebär det att hon erkänner att Tove inte lämnade lgh, och att det är ett mord det handlar om. Det finns ju enbart två personer i lgh förutom Tove, som inte överlever denna kväll.

Mja har ju inte varit helt oskyldig till brott, och säkert finns även en rädsla att själv bli misstänkt för mord, även om hon skulle vara oskyldig till det.

Maja kanske inte verkar så obegåvad, då hon uttrycker sig väl och ofta kan svara på frågor på ett begripligt och sammanhängande sätt. Det ser jag som ett tecken på att hon har pratat mycket med vuxna, särskilt kanske hennes egen familj. Men samtidigt finns det dokumenterat att Maja har svårt på flera plan (oavsett körkort och välformulerade meningar).

Henes tillit till hennes egen kapacitet och förmåga att hantera den här allvarliga situationen tror jag har varit mycket låg. Hennes tilltro till Johanna och rädsla för att göra fel, kan ligga henne i fatet med lögner.

Jag tror att din mening vara att svara Coli, och det är missledande med "svara" ikonen, som avser svara "tråden". Om du vill svara på ett inlägg, trycker du på "citera" ikonen.

Ja, my bad som inte citerade. Blev väl lite exalterad kan jag tro.

Mord är mord och kommer i en massa olika skepnader. Igår sköts en blind man ihjäl i Sandviken av ren slump. Man har lite svårt att greppa allting.

Göran i Förlösa (dottern), styckmörderskan i Askersund (rivalen), quadruppelmördaren i Byxelkrok (sonen), Mikael i Karlskrona (sonen), Fadime (pappan) och alla andra relationsmord.

Att Johanna verkligen inte drog sig för att mörda den fd vänninan är uppenbart. Hon ville göra det den jävla människan. Hennes tidigare försök till mordbrändervär talande.

Hon kunde för f-n hållet Maja utanför. Men se det tillät inte slumpen.

Men det klart, Johanna och Maja var väl istort sett de enda vänner de hade kvar i Vetlanda. Johannas hade lämnat henne och Majas var ytterligt få, om ens någon förutom sin domptör och Master.

Livet är inte bara slumpartat och orättvist, det är oftast oförklarligt.
Citera
2023-09-22, 15:25
Avslutad
Citat:
Maja kan upplevas som ganska barnslig på många sätt. Att många ungdomar tycker om att lägga upp images av många slag, verkar lite coola (re) och göra sig roliga, är inte ovanligt.

På hennes söknngar kan man se sökningar om typ ordspråk om livet och andra saker, många helt vanliga som ord pappa dotter, ord om livet t ex.

Det ingår i att hitta sin identitet och att dessa uttryck skulle visa att Maja är ondsint och psykopatisk, det är ju rent av löjligt.

Däremot är det skillnad på Johannas, där det är en överväldigande del av pinsen som speglar en sida som tar över på ett helt annat sätt.

Särskilt som vi nu vet om hennes sökningar och uttalanden i övrigt.

Maja matchar inte den bliden.

Tyvärr är det så att det kan verkar lite spännande att vara som Johanna, många män gillar den spänningen. Lite spännade att verka hård, vara drivande och arrogant.

Under ytan på många yngre som vill verka tuffa, är insidan alltifrån tuff. Men under ytan på en del finns en "Johanna".

Jag upplever Maja ibland som en yngre tonåring än vad hon är. Hon har inte hittat sig själv. Hon kan också ha blivit färgad av Johanna (och nej, vi ser inte att Johanna verkar ha färgats av Maja på något sätt).
Jag har inte sagt att citaten visar att hon är ond eller psykopatisk. Men det är inte några dussincitat för en tjej i hennes ålder.

Det visar att hon har en dragning till - beundran för - det tuffa, okänsliga, hårda. Det passar in i hennes googlingar på gangsterrappare och gängkriminella. Maja har alltså en dragning till en värld där våld är det vanliga sättet att lösa en konflikt. Det är klart att det är relevant när hon varit på plats i en lägenhet där en tjej blivit mördad.

Edit: var det den här typen av miljö som Maja drömde om när hon postade sina citat?
Citat:
Utförarna tog med två 17-åriga tjejer i bilen när de skulle skjuta mannen.
Men måltavlan undkom, och då gömde en av tjejerna vapnet hemma, enligt åklagaren.
https://www.expressen.se/nyheter/misstanken-17-ariga-flickor-i-mordkommando/
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-09-22 kl. 15:34.
Citera
2023-09-22, 15:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det inte lite märkligt att dom hamnar på just den klubben som bär namnet som Maja googlat på? Dom besöker inget annat stället som kallas för Chat Noir, typ fransk konst och kultur, norsk revyteater, svarta katter, eller något annat som bara kallas för Chat Noir?

Det är lite samma otur som att bara hamna i samma lägenhet där det begås ett mord, att sen gå på toaletten utan att upptäcka kroppen som ligger vid fötterna, för att sen bara hugga in och hjälpa till att dumpa kroppen utan att ställa en enda fråga, och ljuga om allting i flera veckor, trots att man är helt oskyldig och råkat hamna mitt i händelsernas centrum.

Hur vet du att de gick just till Chat Noir?

Visserligen ser jag att Johanna googlat på parkeringar vid Parkgatan, som ligger nära där. Och sen fick de någon p-bot, från var minns jag inte, men i Göteborg iaf.

Inte för att det är något tvivel om att de gått på strippklubb, men ändå intressant.
Citera
2023-09-22, 15:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Hm! M gillade väl inte våldsamma filmer!?
Visst är det intressant?

Add-Maja kommer hem och kräver att de ska stänga av Beckfilm i "fängelset".

"G säger vidare att Maja inte tycker om våldsfilmer, om de sitter hemma och ser en Beckfilm och Maja kommer in så vill Maja att de skall stänga av filmen, hon tycker det är "skitläskigt" med våldsfilmer.
G beskriver Maja som "rätt så mjuk".

Jag har som sagt reagerat på att hon har flera pins med "psychopath" och "Antisocial".

Vad jag direkt reagerade på med tanke på detta var att hon frekvent sparade på Jokern. Snabbräknade till runt 50 bilder så det lär vara nån som fascinerar henne.

Nu vet jag inte hur insatt du är i filmvärlden och om du har koll så får du bortse från nedanstående.

Vars karaktär känner sig oförrättad av samhälle och skenar iväg i en destruktiv våldsspiral med sitt alter ego. Vill så anarki och kaos.
En brutal och hänsynslös antisocial psykopat som lever efter egna regler, hämnas och mördar.
Karaktären är i sin tur inspirerad av Kubrick's brutala clock work orange vars ledare Alex och hans gängs definition på en rolig utekväll är att misshandla och våldta utan minsta medkänsla.

Butlern har svårt att greppa alla hans brutala tilltag (hans motiv) och säger:
“Some men just want to watch the world burn.”

Typ att skapa så mycket förödelse som bara går. Motivlöst.

Så Jokern och tex Dark knight lär hon sett utan större problem.
Filmen (eller karaktären) har btw inspirerat till våldsdåd då Holmes färgade håret och gick bärsärk på en bio i Aurora när uppföljaren (Dark knight rises) hade premiär och slaktade unga människor - inkl ofött barn och en 6 årig flicka. Boken om mssakern rekommenderas.

Så Maja tycks leva nåt sorts dubbelt liv, det är mycket som inte stämmer.

Majas mor:
"Hon är en skör person utifrån det, det är ju ingen tuffing. Sen har ju hon vuxit mycket i takt med att hon mår bättre, men de senaste åren har präglat henne."
(..)
"Hon har svårt med mycket människor runt i kring sig, svårt med press och behöver struktur.
Hon behöver veta vad som kommer hända. Om vi bjuder hem folk, behöver hon veta det i förväg.
Det ligger inte för henne att vara spontan."
(..)
"Vi är beskyddande och Maja är ju skör."
Citera
2023-09-22, 15:42
Medlem
flashmaners avatar
Som vanligt når Majahatarnas lögner nya höjder för var dag som går.

Nu innefattar lögnerna saker som att

Maja är en flata
Maja tvingar Johanna att göra skitjobb som att ta ridturer (*asgarv* på den)
Maja är en psykopat
Maja dras till våld och gängkriminella

Men allt detta är lögn, som vanligt.

Maja identifierar sig som bisexuell, men hon har aldrig haft sex med en kvinna, däremot ligger hon med killar och har en manlig kk.

Att ridturer skulle vara skitjobb för en ridtjej, ja det behöver inte ens bemötas

Ingen, inte en enda, av alla de som känner Maja och som har vittnat om vem hon är och hurdan hon är, har ens varit i närheten av att beskriva en psykopat. Maja är förmodligen så långt bort på andra änden av den skalan som man kan vara, och därför en perfekt parhäst för psykopaten Johanna, som av de allra flesta som beskriver henne, beskrivs i termer som identifierar just en psykopat.

Det finns inget känt och inga tecken på våld i Majas liv, tvärtom beskrivs hon som en person som ogillar våld, vill inte ens se det på TV. Maja är förmodligen mer pacifist än de flesta.

Att Majas bästa vän är en psykopat som valde att mörda en kompis när Maja låg och sov på hennes säng, gör inte Maja till vare sig flata, psykopat, våldsam eller mördare.

Det är bara patetiska näthatare som ljuger ihop sådant trams.
Citera
2023-09-22, 15:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Som vanligt når Majahatarnas lögner nya höjder för var dag som går.

Nu innefattar lögnerna saker som att

Maja är en flata
Maja tvingar Johanna att göra skitjobb som att ta ridturer (*asgarv* på den)
Maja är en psykopat
Maja dras till våld och gängkriminella

Men allt detta är lögn, som vanligt.

Maja identifierar sig som bisexuell, men hon har aldrig haft sex med en kvinna, däremot ligger hon med killar och har en manlig kk.

Att ridturer skulle vara skitjobb för en ridtjej, ja det behöver inte ens bemötas

Ingen, inte en enda, av alla de som känner Maja och som har vittnat om vem hon är och hurdan hon är, har ens varit i närheten av att beskriva en psykopat. Maja är förmodligen så långt bort på andra änden av den skalan som man kan vara, och därför en perfekt parhäst för psykopaten Johanna, som av de allra flesta som beskriver henne, beskrivs i termer som identifierar just en psykopat.

Det finns inget känt och inga tecken på våld i Majas liv, tvärtom beskrivs hon som en person som ogillar våld, vill inte ens se det på TV. Maja är förmodligen mer pacifist än de flesta.

Att Majas bästa vän är en psykopat som valde att mörda en kompis när Maja låg och sov på hennes säng, gör inte Maja till vare sig flata, psykopat, våldsam eller mördare.

Det är bara patetiska näthatare som ljuger ihop sådant trams.
Så sant som det är sagt:

"Men allt detta är lögn, som vanligt."

Absolut ingen påstår det du påstår.
Det visar mer hur skev och komplett värdelös du är på debatter.
Citera
2023-09-22, 15:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kul att du svarade för en gång skull. Du påminner mer om en som ligger i ett orkesterdike annars och piper som backup åt nån leadsinger. 😂

Du framstår som desperat i dina patetiska försök att trivialisera att Maja faktiskt var mer engagerad i strippklubb än hon gav sken av i förhör.
Dra in Paris och Oslo var så långsökt att klockorna nästintill stannade.

Maja har aktivt sökt på strippklubb i Göteborg som de sen besökte.
Hon pekar ut Johanna som att det var hon som var sugen att glo på nakna kvinnor.

Hon är en hycklare av hög rang och mer troligt ville hon peka ut J och framstå som mer ångerfull och retroaktivt moralisk.

Hon har pin om en flicka som ska bli hora som yrke och framställer sig ha ett rättvisepatos om kvinnor som strippar.
Typ exploateras och får betalt via att Johanna och Maja står och dreglar. Skillnaden är att ett knull inte ingår i priset.

"Jaha , vad ska ni bli när ni blir stora?
Ja jag ska bli hora."

Du kanske har lead som Mefisto då? Passande namn till Devel(i).

För såsom du svartmålar Maja här, har inget som helst syfte mer än just svartmåla.

Förklara för mig varför det är så viktigt att Maja gjorde ett sök på Chat Noir? På vilket sätt är det av vikt för mordet och hennes delaktighet i det?

Har Maja inte själv sagt att hon gick på strippklubb?

Och då ser jag inte att heller att hon har något som helst skäl till att ljuga eller undanhålla information om sökningen.

Kan du förklara varför hon undanhåller (som du kallar det) detta?

Eller kan det vara så att denna sökning inte är något särskilt av vikt för vare sig det ena eller andra och därför finns det ju inget skäl att ta upp det.
Citera
2023-09-22, 15:57
Medlem
Citat:
Hur vet du att de gick just till Chat Noir?

Visserligen ser jag att Johanna googlat på parkeringar vid Parkgatan, som ligger nära där. Och sen fick de någon p-bot, från var minns jag inte, men i Göteborg iaf.

Inte för att det är något tvivel om att de gått på strippklubb, men ändå intressant.

Det vet jag inte. Men det finns bara två att välja på. Chat Noir ligger närmast Avenyn av dom två, där dom flesta klubbarna finns. Parkgatan ligger nära där också som du skrev. Så en bra gissning är klassikern Chat Noir.
Citera
2023-09-22, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
För såsom du svartmålar Maja här, har inget som helst syfte mer än just svartmåla.

Förklara för mig varför det är så viktigt att Maja gjorde ett sök på Chat Noir? På vilket sätt är det av vikt för mordet och hennes delaktighet i det?

Har Maja inte själv sagt att hon gick på strippklubb?

Och då ser jag inte att heller att hon har något som helst skäl till att ljuga eller undanhålla information om sökningen.

Kan du förklara varför hon undanhåller (som du kallar det) detta?

Eller kan det vara så att denna sökning inte är något särskilt av vikt för vare sig det ena eller andra och därför finns det ju inget skäl att ta upp det.
Jag har avslutat detta tema och förklarat väldigt ingående vart citat återfanns, vad Chat Noir är och att det berörde Göteborg.
Att hon använt sin iPhone och sökt på strippklubb.
Vidare om Maja som hycklare.
Du var dock mindre intresserad av besvara att Maja gillar pins där flickor ska bli horor när de blir stora.

När Majas person granskas så är det att svartmåla.
När Johanna granskas är det helt ok.
Faktum är att det här berör två dömda mördare och jag har inte tagit parti för Johanna heller. Hon är sky galen men betydligt lättare att profilera just för sin tydlighet och att hon erkänt.
Därför granskas skuggfiguren Maja mer ingående.

Att det inte faller dig på läppen är en annan femma och uppenbart väcker en shitstorm hos er som omhuldar Maja som oskyldig, ett offer och ett byte.
Citat:
Du kanske har lead som Mefisto då? Passande namn till Devel(i).
Sen kan du ordagrant dra åt helvete med dina personangrepp. Jag har totalt tröttnat på din person.

"Mephisto är en djävul i serierna inom Marvel Comics universum. Mephisto är en av Diablos två bröder i datorrollspelet Diablo, där han är en djävul som beskrivs som hatets furste. Mephistos trupper drivs av hat mot alla levande väsen, speciellt dem med ett rent hjärta." wiki
Senast redigerad av develi 2023-09-22 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in