2023-09-22, 12:17
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Instämmer i allt som har skrivits här... Förstår mig inte heller på deras liv som egentligen inte består av någonting. Undrar genuint vad Ht gör om dagarna, skulle vilja se en livefeed på 24 timmar för att förstå vad hon gör som gör henne så trött hela tiden. Varför har hon aldrig lives eller frågestunder? Det skulle ju iaf öka engagemanget litegrann på hennes sida men hon verkar ju inte bry sig. Skulle så gärna vilja att hon har en frågestund! Har så många frågor jag skulle vilja ställa!

Har f ö tänkt så mycket på deras säng! Varför ser det alltid ut som att en 5-åring bäddad? Fula sängkläder och inget överkast. Hannas sängskills är lika dåliga som hennes matlagning.

En sista tanke kring Fanni - namnet på embryon måste alltid återfinnas som en emoji så att hon kan lägga in den i alla inlägg. Någon mer som tänkt på det?

Hela lägenheten är så omysigt inredd haha, så att de inte kan bädda sängen förvånar mig inte. Blir väl så när man spontanköper allt på Rusta/Ullared. Massa plotter som inte riktigt passar ihop, intryckta "bara för att den var fin". Lägenheten är liksom plottrig och kal samtidigt?

Men ja, vad hon gör på dagarna... Jag tror nog vi får se det mesta. Hon ligger i sängen, scrollar tiktok, värmer micromat, tvättar någon maskin, ser på youtube/barnfilm, svarar på kommentarer, tar bilder, klickar hem babygrejer till Lara, ringer mamma...
Citera
2023-09-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linneflickan
Är det bara jag som tycker Hanna känns oerhört ofräsch, alltså hygieniskt? Vill kräkas varje gång hon skriver att hon luktar ”amöba” och ska ta en dusch… och sen kräks jag på hennes bleka äckliga fötter hon alltid ska lägga upp bild på… fast vet inte vad som är värst, hennes Björn Ranelid-orangea hud efter brun utan sol eller hennes bleka fötter…

Skrattade lite för mig själv också när hon häromdagen gjorde ”hudvård”, och smetade på lite billig hudkräm och ACO olja i ansiktet… kanske är definitionen av hudvård när man bor i smålandsstenar, vad vet jag….

Nej det är inte definitionen av hudvård när man bor i Smålandsstenar, många av oss kan faktiskt ta hand om sin hud 🥹
Och som svar på en annan som skrev angående deras boende. Hyran är in ”dyr” så sätt, 8900 i månaden ca (exkl. el, värme ingår). Men arbetar man inte så kan jag absolut se att det är en dyr hyra.
Citera
2023-09-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Personligen, om en sån här tråd dök upp om min partner på Sveriges största forum och folk påpekade ganska rimliga grejer om hur hen framställer sig i sociala medier, då hade jag nog också varit frånvarande.

Det vi säger behöver ju absolut inte uppfattas som sant från deras sida, tror snarare att de slår bort det med att vi är "troll utan liv" MEN en liten tankeställare hade väl dykt upp hur fan mitt liv uppfattas utifrån iaf.
Har man lite självinsikt så pausar man väl uppdatering ett litet tag och funderar både en och två gånger varför man helt plötsligt har fått en egen tråd på fb?
Det verkade ju dessutom som att hon sagt till bloggbevakning att ta bort kommentarer om henne, vilket i sin tur ledde folk hit istället så hon är nog inte glad över att inte kunna styra vad som skrivs om henne längre.
Vilket jag förstår, skulle inte heller vilja ha en sån här tråd om mig själv, som vem som helst kan läsa och kommer upp vid googling på hennes namn. Men har man sålt sig billigt så är det priset man får betala.
Citera
2023-09-22, 12:58
Medlem
Är det inte ovanligt att människor i 25-30 års ålder.n inte har vänner? Vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade mina tjejkompisar att gå promenader med, fika, planerar resor, spela padel, festa med 😅 Hade blivit jäkligt trött på min man 😜
Citera
2023-09-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Har man lite självinsikt så pausar man väl uppdatering ett litet tag och funderar både en och två gånger varför man helt plötsligt har fått en egen tråd på fb?
Det verkade ju dessutom som att hon sagt till bloggbevakning att ta bort kommentarer om henne, vilket i sin tur ledde folk hit istället så hon är nog inte glad över att inte kunna styra vad som skrivs om henne längre.
Vilket jag förstår, skulle inte heller vilja ha en sån här tråd om mig själv, som vem som helst kan läsa och kommer upp vid googling på hennes namn. Men har man sålt sig billigt så är det priset man får betala.

Jag blev också att tänka på det. Bloggbevakning har säkert blivit ombedd av en eller flera IVF-flunsor att radera eller hårdmoderera det som skrivs om dem, och det måste ju till slut vara bortom C:s kontroll och ansvar. Jag tycker precis som många i Öppet Spår att man borde få ifrågasätta hur sjukt det är att bli IVF-influencer, och den sortens övergripande diskussion borde få stå kvar.

Men ja, om jag var C hade jag tyckt det var jäkligt skönt att diskussionen försvann hit istället, så hon slipper vara någon sorts beskyddare för dem eftersom fler och fler börjat lägga märke till och kritisera dem.
Citera
2023-09-22, 13:32
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Det där hade jag glömt! Blev verkligen så provocerad av att hon ens tänkte tanken. Var själv mitt i ivf behandling då och skulle liksom kunnat offra armar och ben för att äntligen få bli gravid.

Men det blir väl roligare content (tror hon) i alanya. Problemet är att de gör ju ingenting där heller. Hänger på stranden och äter mat...samma skit som hemma?
Var det inte också så att hon frågade läkaren, när hon var gravid, om det var okej att åka under graviditeten men fick då till svar att det inte var så bra eftersom hon klassas som högriskgraviditet - varpå Hanna spenderade hela dagen med att gråta av besvikelse...
Citera
2023-09-22, 14:00
Medlem
Nu känner hon sig överkörd av en buss efter att ha lagt till text till sina storys under förmiddagen....helt sjukt!
Vilket uppvaknande det kommer bli när bebisen kommer....

Samtidigt är Sara.Lagom så dålig, men kan i vanlig ordning inte hålla sig hemma utan måste ut och ränna. Hennes man jobbar natt och då kan varken hon eller hennes barn sova (!). Han har väl rätt att vara hemma när hon är sjukskriven? Hur mkt kan man gnälla på sitt barn?!

Något annat som jag stör ihjäl mig på är när dessa ivf-influencers skriver långa inlägg om hur dåligt de mår, hur trötta de är, hur jobbigt just deras liv är och sedan avslutar med: "alla känslor är okej" typ.
Nä alla känslor är faktiskt inte okej! Sluta tyck så jävla synd om dig själv för fan!
Citera
2023-09-22, 14:50
Medlem
HTs senaste samarbete 🤦‍♀️ "hur sjukt är det inte att HON snart ska föda barn"?!
Inte mer "sjukt" än när alla andra föder barn. Det är lika stort och otroligt för alla. Hon är liksom inte särskilt speciell när det gäller den biten.
Citera
2023-09-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Funderar mycket på denna Linus. Han verkar ju mer privat än Krejsi Keboff som gillar att vara med i videos och göra content osv. Undrar hur han känner för Fannis blottande av deras privatliv.

Kolla hans instagram också! Han skriver om sorgen efter Harry, att pappa älskar honom, ”kick på näsan”, hur mycket kul de skulle haft osv!!
Visst sorgligt men barnet dog i v.22 i magen och hade ingen möjlighet att öht kunna följt med hem. Båda Linus och Fanni är överdrivna
Citera
2023-09-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Kanske för att hon vet hur jobbigt det kan vara att amma och förstår att hon inte kommer klara det. Om hon redan från början väljer att flaskmata kan ju pappan ta alla nätter så hon får sova och lata sig vidare. Att det sen är bättre för barnet med bröstmjölk verkar inte vara så viktigt för henne…

Hon vet att hon inte skulle orka gå upp på natten och amma, inte heller sköta matningen själv. Därför har hon bestämt sig redan innan utan att ens ha försökt att amma. Då kan Keboff flaskmata
Citera
2023-09-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvhonsburar
Men är detta med att döpa embryon inte en kutym-grej då när det gäller IVF? Jag kan tänka mig det. Isf är det väl mer värt att lyfta att hon skriver att hon ska ”gå ut med det” och teasar och försöker göra content av det. Men att man döper fattar jag ändå. Nån slags målbild typ, göra det mer verkligt

Nä aldrig hört att någon döpt ett embryo! Däremot om man blivit gravid så brukar många ha ett sk arbetsnamn. Trodde det skulle vara Humlan som de väntade på. Nä det var bara ett embryo som inte ens fäst i hennes livmoder!
Citera
2023-09-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Detta har jag lite svårt att förstå ur eget perspektiv. Jag hade nog velat sörja mycket mer privat än så. Men jag tror det handlar om att Fanni är livrädd för att aldrig få egna levande barn, och därför håller hon fast vid det enda barnet hon någonsin (tror hon) kommer att få och det barnet "är" en gravsten. Då försöker hon tvinga fram någon slags föräldraroll, vilket innebär födelsedagskalas och att släkten kommer och "firar" med dem en gång per år.
Jag håller inte alls med de som säger att det var länge sedan Harry gick bort och att han inte ens var en människa o.s.v. Han var en bebis, man har faktiskt lyckats rädda så tidigt födda individer, och enligt lagen skulle han gravsättas. Så hennes sorg förstår jag, men en frisk sorgeprocess bör med åren fasa ut detta att hon stenhårt håller fast vid att hon är Harrys mamma och Harry behöver "träffa" henne varje vecka m.m. Harry är inte hennes barn på det viset, han är ett minne såsom alla avlidna till slut blir ett minne. Jag tror hon hade mått bra av någon slags terapi inriktad på sorg för att inte leva i det förflutna och i sina fantasier.

Nä inga barn i v.22 har klarat sig i Sverige. Harry dog i hennes mage och de visste att han inte skulle leva, så det fanns absolut ingen möjlighet att han skulle följt med hem! FD skriver ju att det fortfarande känns ofattbart att de inte fick ta med Harry hem!
Men herregud, även OM han kommit ut vid liv så hade han dött strax efter ändå. Foster i v.24 har kunnat räddas men då har ju fått ligga på neonatal i flera månader samt fått bestående hjärnskador, problem med syn, hjärta, motorik med mera!
Barnet dog i magen och kom ut icke vid liv i v.22. Om ni ser bilder hon postat så ser det osmakligt ut. Det ser ut som ett foster, inte en bebis.
Sen att graven är överpyntad, och hon drar med sig föräldrar, kusiner, släkten med picknick, filt, fika, tårta med 2 ljus, ballonger för att fira 2-årsdagen är högst märkligt! Inte ens föräldrar som fött en fullgången levande bevis firar ett födelsedagskalas på kyrkogården!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in