2023-09-19, 08:06
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardust83
Mest orimligt är väl att hon bakar tårta och drar med halva släkten till graven med ballonger när Harry ”fyller år”.
Detta har jag lite svårt att förstå ur eget perspektiv. Jag hade nog velat sörja mycket mer privat än så. Men jag tror det handlar om att Fanni är livrädd för att aldrig få egna levande barn, och därför håller hon fast vid det enda barnet hon någonsin (tror hon) kommer att få och det barnet "är" en gravsten. Då försöker hon tvinga fram någon slags föräldraroll, vilket innebär födelsedagskalas och att släkten kommer och "firar" med dem en gång per år.
Jag håller inte alls med de som säger att det var länge sedan Harry gick bort och att han inte ens var en människa o.s.v. Han var en bebis, man har faktiskt lyckats rädda så tidigt födda individer, och enligt lagen skulle han gravsättas. Så hennes sorg förstår jag, men en frisk sorgeprocess bör med åren fasa ut detta att hon stenhårt håller fast vid att hon är Harrys mamma och Harry behöver "träffa" henne varje vecka m.m. Harry är inte hennes barn på det viset, han är ett minne såsom alla avlidna till slut blir ett minne. Jag tror hon hade mått bra av någon slags terapi inriktad på sorg för att inte leva i det förflutna och i sina fantasier.
Citera
2023-09-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Har hon sagt varför?! Jag upplever att den inställningen är väldigt ovanligt idag, att de flesta faktiskt försöker få igång amningen eftersom det är bra för barnet, praktiskt, och även det billiga alternativet.
Ja jag reagera på när hon berättade det. Det handlar om hennes kropp, hon vill ha sin kropp för sig själv. Jag har för mig att hon drog in sin operation i det också. Det var ett tag sedan hon pratade om det, minns inte exakt vad hon sa men märkligt var det.
Citera
2023-09-19, 14:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Det är tragiskt att dom gör allting i sina liv till content. Därav en haul från Willys 😅
Det kan jag fatta, att folk gör "vad som helst" för content. Men vad fan är poängen med att kolla saker som finns att köpa på Willys? Det ska ju vara coola prylar som man själv aldrig förmodligen kommer att ha råd med. Eller billiga hauls från Ali, Temu och liknande. Men att testa Marabous senaste choklad.. Vem tittar ens på det?
Citera
2023-09-19, 14:20
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det kan jag fatta, att folk gör "vad som helst" för content. Men vad fan är poängen med att kolla saker som finns att köpa på Willys? Det ska ju vara coola prylar som man själv aldrig förmodligen kommer att ha råd med. Eller billiga hauls från Ali, Temu och liknande. Men att testa Marabous senaste choklad.. Vem tittar ens på det?

Det är problemet med Hanna och 95% av alla influencers, de saknar content och har ingen förmåga att hitta på något nytt. De riktigt stora testar på nya grejer och i följdvattnet kommer alla dessa mindre influencers och ska ha sin del av kakan. Därför måste vi se tusentals "Testar amerikanskt godis!", "Haul från Rusta!" och "Boyfriend challenge!".

Addera att majoriteten inte har något vanligt jobb heller. Att hitta på nya grejer sittandes i en trist lägenhet lär ju inte vara varken lätt eller speciellt intellektuellt stimulerande.
Citera
2023-09-19, 14:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Det är problemet med Hanna och 95% av alla influencers, de saknar content och har ingen förmåga att hitta på något nytt. De riktigt stora testar på nya grejer och i följdvattnet kommer alla dessa mindre influencers och ska ha sin del av kakan. Därför måste vi se tusentals "Testar amerikanskt godis!", "Haul från Rusta!" och "Boyfriend challenge!".

Addera att majoriteten inte har något vanligt jobb heller. Att hitta på nya grejer sittandes i en trist lägenhet lär ju inte vara varken lätt eller speciellt intellektuellt stimulerande.
Som jag har uppfattat det hela, så kvinnliga influencers gör mest reklam för typ "vanliga" saker medans snubbar gör mer om "balla saker". Donut Media gör ju bisarra saker som bygga om en BMW e45 till en rallybil. Dom tar en normal hobby och skruvar till den. Brudar verkar gå och handla på Lager 157 och gör en video om det. Det här med att tjejer vill vara som alla andra tjejer, det ligger nog något i det.
Citera
2023-09-19, 14:38
Medlem
Måste ju ändå bara vara Hanna T som måste stanna påväg hem från barnmorskan och gråta trots att det inte ens hänt någonting. Allting enligt henne är ju såååå stort, utmanande, utmattande, omtumlande osv osv.
Citera
2023-09-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Måste ju ändå bara vara Hanna T som måste stanna påväg hem från barnmorskan och gråta trots att det inte ens hänt någonting. Allting enligt henne är ju såååå stort, utmanande, utmattande, omtumlande osv osv.

En effekt av att hennes värld är väldigt liten? Hon har mycket tid till att bara tänka på allt som händer precis just henne.
Citera
2023-09-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox

Hon passade även på att lägga ut samarbetet under denna "paus", vilket hon var tvungen att meddela i nästa story..
Känns nästan som att hon fiskar uppmärksamhet mer än att faktiskt må dåligt på riktigt. Att alla ska tycka synd om henne. För hade hon bara lagt ut samarbetet hade ju folk faktiskt kunnat tro att allt bara var ok! Men nej, hon måste ändå påpeka att hon "passade på" att lägga ut det medans hon faktiskt satt där i bilen och lugnade ner sig.
Citera
2023-09-20, 11:02
Medlem
Hannah påstår nu att hon kommer få ett datum bokat av läkare… Jag hade också en högriskgraviditet. Jag var också trött och sliten på slutet. Som man är. Läkare är inte jättesugna på att sätta igång en i 37+0 tyvärr om det inte är akut för barnets (eller moderns såklart) skull. Även om barnet är ”färdig bakat” (spyr på det uttrycket). Så har svårt att tro att för att hon är trött och less på att vara gravid kommer vara anledning nog.
Citera
2023-09-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Hannah påstår nu att hon kommer få ett datum bokat av läkare… Jag hade också en högriskgraviditet. Jag var också trött och sliten på slutet. Som man är. Läkare är inte jättesugna på att sätta igång en i 37+0 tyvärr om det inte är akut för barnets (eller moderns såklart) skull. Även om barnet är ”färdig bakat” (spyr på det uttrycket). Så har svårt att tro att för att hon är trött och less på att vara gravid kommer vara anledning nog.

Så vadå du tror hon har missförstått?
Citera
2023-09-20, 12:39
Medlem
Gravid bilderna från Hanna nu… gräslig tatuering på hennes arm, förstörde hela bilden. Och kunde inte hennes sambo haft en storlek större på skjorta? Ser lite tight ut över magen…
Citera
2023-09-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvhonsburar
Så vadå du tror hon har missförstått?

Ja det skulle jag tro, det är väldigt svårt att få ett planerat datum för igångsättning. Ska mycket till och läkarna vill ha medicinska anledningar. Inte bara att man är ”trött på skiten”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in