2023-09-22, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikschef
Instämmer, dom gångerna jag besökt den ganska trevliga puben i mitt tycke har det som sig bör i mindre städer varit mycket lokala alkoholiserade. Men varje gång har det varit som en familjär stämning där nästan mellan både kunder och personal. Ytterst otippat ställe

Exakt. Har bott i Sandviken tillräckligt länge för att våga påstå att det är extremt udda att det hände just där. Typ den enda puben i Sandviken som är lugn och sansad, även på helgerna. Mestadels svenskar faktiskt. Nu var det något år sedan jag var in där men har varit utanför många ggr. Aldrig tilltalat mig som yngre att gå in på just Mulligans då det alltid alltid varit äldre personer som haft roligt. Inget hak för gängkriminella iaf..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Blir ju så i en mindre stad där man inte är vana vid det. I förorterna runt Stockholm ser och hör man ju polishelikoptrar i princip varenda dag.
Ja det är sant....blir ju så..
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
När stänger puben på torsdagar? Någon skrev kl 22 tidigare i tråden. Går det att bekräfta. För om skjutningen varit efter stängning så kan familjen ha varit måltavlan. Larmet kom in 22.18.

Stänger kl 23 tis-tors enligt hemsidan.
Citera
2023-09-22, 03:00
Medlem
Vad vet vi så här dags?

2 döda enligt Radio Gävleborg. Det stämmer säkert. Andra medier avvaktar att polisen officiellt meddelar. Det sker efter att anhöriga meddelats. Det kan också vara papperslösa som skjutits ihjäl,

Någon skrev att puben stänger kl. 22:00 på torsdagar och skjutningen skall väl ha skett vid 22.30. Det borde innebära att det endast var personal och brorsor till dem kvar i lokalen. De kanske satt och räknade kontanter av senaste försäljningar av narkotika när motståndarlaget ryser in och öppnar eld.
Citera
2023-09-22, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ägaren verkar heta M*roun Az*r. Om man nu ska spekulera lite löst om brottsoffer, motiv osv. Vet inget om hans bakgrund. Hans facebook ser inte alltför suspekt ut.

https://pubmulligans.se/v-r-historia#:~:text=OM%20OSS,Johansson%20som%20starta de%20Mulligans%20Pub.

*=a

Jag är inne lite på ditt spår också faktiskt!

Det var inte så längesedan det blev en ny ägare av puben och enligt bekanta inom rättsväsendet så misstänktes det att stället skulle vara ett s.k ”tvätteri”
Plus att det var andra som styrde bakom kulliserna.
Ryktades f.d allstar ägaren i Gävle, samt en som driver lite H,salonger.

Som sagt, bara spekulationer och har inte några egentliga belägg för att det är så!

Känslan är ju att detta inte är nå kids som driver runt på el kameler. Tror inte dom skulle komma på en fyrhjuling heller.
Det är ju jävligt odiskret att åka runt på en sådan. Räknar med att den är stulen, kan inte finnas många sådana ståendes runt citykärnan heller så dom bör ju ha blivit observerade när dom åkta mot puben och dessutom ifrån puben!
Citera
2023-09-22, 03:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Konstigare saker har väl hänt att maffia har utkrävt affärsinnehavare på beskyddarpengar. Maffian sätter sin prägel på Sverige. Den här tiden går till historien i landet. Trist.

Inte konstigt om någon gängkriminell råkar ha befunnit sig på inrättningen idag heller. Är väl en fortsättning på vad vi har sett senaste två veckor bara? En släkting till jordgubben eller räven?
Citera
2023-09-22, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Vad vet vi så här dags?

2 döda enligt Radio Gävleborg. Det stämmer säkert. Andra medier avvaktar att polisen officiellt meddelar. Det sker efter att anhöriga meddelats. Det kan också vara papperslösa som skjutits ihjäl,

Någon skrev att puben stänger kl. 22:00 på torsdagar och skjutningen skall väl ha skett vid 22.30. Det borde innebära att det endast var personal och brorsor till dem kvar i lokalen. De kanske satt och räknade kontanter av senaste försäljningar av narkotika när motståndarlaget ryser in och öppnar eld.

Nej den stänger 23 på torsdagar enligt hemsidan. Det står flera gånger i tråden.
Citera
2023-09-22, 03:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Vad vet vi så här dags?

Dom håller nog öppet lite längre om det är ett gäng som sitter där och beställer in öl.
Citera
2023-09-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Inte konstigt om någon gängkriminell råkar ha befunnit sig på inrättningen idag heller. Är väl en fortsättning på vad vi har sett senaste två veckor bara? En släkting till jordgubben eller räven?

Det är väl troligt antar jag.
Citera
2023-09-22, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Varför skriver kvällstidningarna Misstänkt skottlossning fortfarande efter nästan 5tim?! Det är väl ändå rätt självklart att dom vet om det var en skottlossning eller inte vid det här laget?!

Färre personal på natten men framför allt så väntar dom på besked från polisen för uppdatering.
Citera
2023-09-22, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu får du åka på ett studiebesök ner till Stockholm hör jag. Ni har fått en väldigt spektakulär skjutning i Sandviken nu med fyra offer samtidigt. Men skjutningarna brukar inte ske på "skumma hak där gängkriminella samlas".
Det skjuts inne på gym, utanför bensinmackar, inne i hotellentréer och lite varstans i Stockholm.

Spektakulär? En 15åring sköts ihjäl på bron bredvid där jag bor. Jag gick där 15 min innan. Inget förvånar mig eller är spektakulärt. Världen är en sjuk jävla plats och man försöker bara finna sig i det.
Citera
2023-09-22, 03:17
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyesallover
Spektakulär? En 15åring sköts ihjäl på bron bredvid där jag bor. Jag gick där 15 min innan. Inget förvånar mig eller är spektakulärt. Världen är en sjuk jävla plats och man försöker bara finna sig i det.

Om det är gängkriminalitet så är antalet skjutna (fyra st) vid ett och samma tillfälle spektakulärt med nationella mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in