2023-09-22, 02:48
Avslutad
Nu lämnar helikoptern Sandviken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Pubens hemsida. Drivs av en familj. Kan de ha varit måltavlan?

https://pubmulligans.se/
Absolut INTE!
Någon var på fel plats vid fel tillfälle men ägarna är ingen måltavla.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Pubens hemsida. Drivs av en familj. Kan de ha varit måltavlan?

https://pubmulligans.se/

Skulle väl vara om de råkar vara anhöriga till nån känd kriminell. Finns inga tecken på att de själva skulle vara kriminella i dagsläget*. Och jag känner inte riktigt för att kolla belastningsregister på Mrkoll.

*nattsläget.
Citera
2023-09-22, 02:49
Medlem
Hade det funnits kameraövervakning så kanske polisen hade haft en chans.

Å andra sidan så verkar ju Sandviken vara relativt litet. Så det kanske finns en chans? Men. Nja. Antalet poliser lär vara ytterst begränsat. De rycker ut från Gävle antar jag också. De är väl två mil bort? Det tar tid. Även i 200 knyck.

Sverige. Något behöver göras. Rösta!
Citera
2023-09-22, 02:49
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
En dubblish alltså. Hur många har blivit ihjälskjutna denna månad nu, 15 stycken?

Intressant upplägg med fyrhjuling. Gängrelaterat eller någon galning påväg hem från jakten?

Visst undrar var den har stulits då? Stals många i Härjedalen Jämtland för 10 dagar sedan.
Citera
2023-09-22, 02:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyesallover
Det har aldrig varit något skumt med den puben, ofta sett vanliga Svensson Svensson käka och sitta o dricka öl. Äldre personer och några AW. Det hade varit mindre konstigt med tex 8ball som de yngre hänger på (även kriminella) men Mulligans va otippat. En mer av familjevänlig pub 😂 alltid lugnt, inget konstigt. Och som sagt mestadels äldre..

Det kan vara släktingar till någon i nåt gäng som driver puben. Obs, lösa teorier.
Citera
2023-09-22, 02:50
Medlem
Citat:
Jag bor på smultron och helikoptern har inte lämnat Vallhov en enda gång på en timme nu, de snurrar ovanför mitt hus (smultronbacken) och en bit bort konstant hela tiden.

Men hör åker poliserna mer eller mindre varje dag. Jag ser dom från mitt sovrumsfönster oavbrutet förutom när de åker ovanför taket då förstås. Hörs hela tiden. Misstänker dom att GM befinner sig här omkring? Skulle inte bli förvånad heller för på smultron är det mer skumma typer än normala…
Det måste ju vara flera, jag har också haft dem ovanför huvudet...kanske jag ser o hör i syne😅 Jag tänker att dem håller sig väl inomhus nu....🤔gärningsmännen alltså
Citera
2023-09-22, 02:51
Avslutad
Citat:
Det har aldrig varit något skumt med den puben, ofta sett vanliga Svensson Svensson käka och sitta o dricka öl. Äldre personer och några AW. Det hade varit mindre konstigt med tex 8ball som de yngre hänger på (även kriminella) men Mulligans va otippat. En mer av familjevänlig pub 😂 alltid lugnt, inget konstigt. Och som sagt mestadels äldre..
Instämmer, dom gångerna jag besökt den ganska trevliga puben i mitt tycke har det som sig bör i mindre städer varit mycket lokala alkoholiserade. Men varje gång har det varit som en familjär stämning där nästan mellan både kunder och personal. Ytterst otippat ställe
Citera
2023-09-22, 02:51
Medlem
Konstigare saker har väl hänt att maffia har utkrävt affärsinnehavare på beskyddarpengar. Maffian sätter sin prägel på Sverige. Den här tiden går till historien i landet. Trist.
Citera
2023-09-22, 02:53
Medlem
Citat:

Ser inte ut att vara speciellt gastronomiskt iaf när man lägger ut en bild på fish and chips med ett delat ägg som köps färdigkokt haha
Citera
2023-09-22, 02:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Skulle väl vara om de råkar vara anhöriga till nån känd kriminell. Finns inga tecken på att de själva skulle vara kriminella i dagsläget*. Och jag känner inte riktigt för att kolla belastningsregister på Mrkoll.

*nattsläget.

När stänger puben på torsdagar? Någon skrev kl 22 tidigare i tråden. Går det att bekräfta. För om skjutningen varit efter stängning så kan familjen ha varit måltavlan. Larmet kom in 22.18.
Citera
2023-09-22, 02:56
Medlem
Citat:
När stänger puben på torsdagar? Någon skrev kl 22 tidigare i tråden. Går det att bekräfta. För om skjutningen varit efter stängning så kan familjen ha varit måltavlan. Larmet kom in 22.18.

Stänger 23 på torsdagar enligt hemsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in