2023-09-22, 01:13
Medlem
Krimkolls avatar
Att P4 vet att det är 2 döda är antagligen för att dom ligger kvar där.

2 skadade vet vi ju inte hur illa det är med. Kan ju bli 4 döda i värsta fall.
Citera
2023-09-22, 01:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
MGM färdades tydligen på en fyrhjuling. På något sätt går mina tankar till en lokal vendetta i.st.f till något som har med gängkriminalitet att göra.

Exet som satt på puben med sin nya pojkvän exempelvis?

Något fyrhjuling. Jägare som snedtänt. Om så illa för landets jägare. Men mer troligt är det väl blattar som vanligt. Kanske snodd fyrhjuling.
Citera
2023-09-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Va tror vi då?!
Vansinnesdåd vs gängkriminalitet?!

Personligen så tycker jag att det avviker från mönstret dom gängkriminella visat upp sista året! Förutom massskjutningen i Farsta där det hela kändes mer random utan nån självklar måltavla!!
O andra sidan kanske MGM va ute efter nån specifik person som han visste fanns där inne o helt enkelt chansar o inte bryr sig om andra träffas!! Inget förvånar mig längre!

Jag får en känsla av ett vansinnesdåd. Detta med fyrhjuling tycker jag mer talar för en svensk hillybill som suttit och supit hemma och plötsligt fått något mess om vilka som sitter på puben inne i sta'n.

Då har det tänt till.
Citera
2023-09-22, 01:21
Medlem
Som jag förstått så skedde attacken vid mulligans?
Var den riktad mot f.d. xteam medlemmar? Visste inte de hängde invandrar gäng på mulligans?

För som jag hört de så hänger G*ran (f.d. G10 ledare) och hans nya grabbar mycket vid Eightball?
Även hört att han går under Foxtrot flagga nu?
Dom som ska ha största marknadsandelarna samt störst våldskapital i Sandviken vad jag hört.

*=o

Dåligt insatt i Sandviken gängen, rätta mig gärna!
Citera
2023-09-22, 01:23
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nineelevenhijacker
Som jag förstått så skedde attacken vid mulligans?
Var den riktad mot f.d. xteam medlemmar? Visste inte de hängde invandrar gäng på mulligans?

För som jag hört de så hänger G*ran (f.d. G10 ledare) och hans nya grabbar mycket vid Eightball?
Även hört att han går under Foxtrot flagga nu?
Dom som ska ha största marknadsandelarna samt störst våldskapital i Sandviken vad jag hört.

*=o

Dåligt insatt i Sandviken gängen, rätta mig gärna!

Om det stämmer så låter det ju som ett mycket troligt motiv med nuvarande Foxtrot-konflikter och att man varnat alla allierade med Räven att man riskerar att mördas, till och med köpare av narkotika. Jordgubben menar allvar.
Citera
2023-09-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Att P4 vet att det är 2 döda är antagligen för att dom ligger kvar där.

2 skadade vet vi ju inte hur illa det är med. Kan ju bli 4 döda i värsta fall.

O inte ett ord ännu i någon av kvällstidningarna att det är 2 döda… så frågan är om P4 fått fel info eller bara varit för snabba o tidningarna väljer att vänta in att anhöriga ska meddelas först…
Citera
2023-09-22, 01:24
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
O inte ett ord ännu i någon av kvällstidningarna att det är 2 döda… så frågan är om P4 fått fel info eller bara varit för snabba o tidningarna väljer att vänta in att anhöriga ska meddelas först…

Jag gissar att man sett/ser det på plats. Att det blev 2 kvar på platsen liksom.
Citera
2023-09-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Låter snarare som ett terrordåd.

Dom har väl haft ett par gängkopplade skjutningar på senaste tid så mer troligt att det är kopplat till det.
Citera
2023-09-22, 01:25
Medlem
Citat:
Jag får en känsla av ett vansinnesdåd. Detta med fyrhjuling tycker jag mer talar för en svensk hillybill som suttit och supit hemma och plötsligt fått något mess om vilka som sitter på puben inne i sta'n.

Då har det tänt till.

Gävle området har varit på tapeten angående räven och jordgubben och dom här som krigar nu. Jordgubben har uttalat läste jag (kommer inte ihåg var) att alla som har samröre med räven är legitima mål, även slutkonsumenter. Kan lika gärna vara ett gäng polare som kollat på sport och toppat kvällen med lite ladd från fel becknare. Kan man skjuta av morsor och svärföräldrar så kan man skjuta av slutkonsumenter, inget är omöjligt. Har svårt att se en Flink 2.0, det känns osannolikt i dessa tider.
Citera
2023-09-22, 01:26
Medlem
Citat:

Då har det tänt till.

Fyrhjulingar används hela tiden i musikvideos till gangsterrap också.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
P4 Gävleborg... De kanske helt enkelt är snabbare, eller?
Citera
Medlem
Citat:

Radio P4 Gävleborg har säkerligen en lokal reporter på plats till skillnad från kvällstidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in