Hur stor kredit ansöker du om? Du kanske skulle kunna bli beviljad Flex hos P.F.C. eller delbetalningar, eftersom du inte har varit inställd så länge är det också bra om du skickar med ditt kontrakt vid ansökan ...tror också att Shell har 5000kr som lägsta kredit.
Man måste ha använt PFC kortet i en längre tid för att kunna söka till flex.
Känns mer o mer som att det inte finns något att göra här, blir inte beviljad på något varken kreditkort eller lån någonstans. Kan inte vänta i 12 månader för att mina kreditupplysningar ska försvinna vilket måste vara den enda anledning till att min kredivärdighet är på medel. Men även med medel borde man ju få någonting? Finns det något alternativ alls här förutom sms-lån?
Jag använder i dagsläget kreditkort från Morrow Bank (f.d. Komplett Bank). De bytte nyligen namn, och nu upplevs tjänsten så tattig efter namnbytet. Finns det något bra alternativ att byta till?
Får ju intrycket att det kan vara strul tex använda apple pay och kontaktlöst pga handlaren inte har skrivit avtal med Amex om den funktionen.
Jag tycker det funkar men det beror nog även på dina konsumtionsvanor. Alla större matkedjor tar kortet, alla normala restauranger etc. Där det inte fungerar är vissa onlinebutiker och mindre/udda affärer/restauranger
Jag använder i dagsläget kreditkort från Morrow Bank (f.d. Komplett Bank). De bytte nyligen namn, och nu upplevs tjänsten så tattig efter namnbytet. Finns det något bra alternativ att byta till?
Om det ska ge lika mycket i cashback så finns det inte många alternativ. Närmaste är kanske Shell/Preem mastercard som ger 0.5% cashback.
Har just nu ett kreditkort hos en bank med beviljad kredit på 30kkr. Gjorde ett större inköp (oförutsedd utgift) som jag valde att dela upp betalningen lite på. har nu 5k kvar att betala där som jag planerar vid nästa lön.
Sen har jag nyligen fått ett remember med en beviljad kredit på 50kkr (20,2% ränta vid nyttjande av avbetalningar).
När jag löst de sista 5k på "kreditkort-nr1" ringer jag till den banken -spärrar kortet och avslutar krediten helt och hållet.
Bör jag då ringa till remember och förhandla till mig någon % bättre ränta vid nyttjande av den? Inte ofta jag gör sånt, men kan hända något plötsligt och jag säljer aldrig aktier/fonder där jag har typ alla mina pengar.
Har just nu ett kreditkort hos en bank med beviljad kredit på 30kkr. Gjorde ett större inköp (oförutsedd utgift) som jag valde att dela upp betalningen lite på. har nu 5k kvar att betala där som jag planerar vid nästa lön.
Sen har jag nyligen fått ett remember med en beviljad kredit på 50kkr (20,2% ränta vid nyttjande av avbetalningar).
När jag löst de sista 5k på "kreditkort-nr1" ringer jag till den banken -spärrar kortet och avslutar krediten helt och hållet.
Bör jag då ringa till remember och förhandla till mig någon % bättre ränta vid nyttjande av den? Inte ofta jag gör sånt, men kan hända något plötsligt och jag säljer aldrig aktier/fonder där jag har typ alla mina pengar.
Har du kreditkortet som buffert? Varför inte ha en lämplig summa på ett sparkonto istället så slipper du betala ränta?
Är det någon som vet om man kan ta ut pengar på bankomat med Circle K mastercard?
Från FAQ.
Kan jag ta ut pengar med mitt Circle K EXTRA Mastercard?
Ja, du kan ta ut pengar med kortet. Vid uttag av kontanter med ditt kreditkort gäller följande gränser:
10 000 SEK / 24 timmar.
20 000 SEK / fyra dagar.
Observera att det tillkommer en kostnad vid kontantuttag.
Kontantuttagsavgift i Sverige och utomlands 3% på uttaget belopp, min 35 kr