2023-09-21, 00:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Flera avsnitt har varit fem av fem, det senaste var dock -5. Punkt slut idioter.
Intressant betygsättning. Tråden är full av, jag citerar, infantila svartvita människor, men många av avsnitten är antingen 5 av 5, eller -5 - ingenting där emellan? Har jag fattat dig rätt?

Riktigt nyfiken på vilket avsnitt, förutom föregående veckas, som du anser vara 5 av 5, och vad det var som gjorde att denna veckas avsnitt förtjänar ett hissande -5 betyg - för några sköldpaddsdvärgar kan omöjligt dra ner betyget så långt på egen hand.
Citera
2023-09-21, 09:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Detta är en tråd om serien Ahsoka, tro fan att det har med tråden att göra vad folk tycker om den. Dina inlägg är dock jävligt tveksamma vad de har i tråden att göra.
Vi lärt oss att det inte fanns några användare som gett tior här, mer än din enda påstådda.
Och betyget för serien berättar att serien är bra, och det har definitivt med tråden att göra.(Ditt påstående inte...)
Citera
2023-09-21, 20:16
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Mitt betyg av senaste avsnittet är fortsatt -5. Skräp rakt igenom. Håll till godo.
Antar du trollar, men blir ärligt talat genuint intresserad av att höra din sågning.
Citera
2023-09-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi lärt oss att det inte fanns några användare som gett tior här, mer än din enda påstådda.
Och betyget för serien berättar att serien är bra, och det har definitivt med tråden att göra.(Ditt påstående inte...)

Jag vet inte hur du drar slutsatsen att inga i tråden har gett serien 10/10, men jag har heller aldrig påstått att det finns det. Du får läsa inlägg ordentligt och sluta posthora.

Citat:
Mitt betyg av senaste avsnittet är fortsatt -5. Skräp rakt igenom. Håll till godo.

Utveckla!

Thrawn såg ut som en gammal halvfet gubba tycker jag, i Clone Wars var han ju väldigt vältränad med bra hållning, såg ut att ha gått ner sig ordentligt utseendemässigt. Annars var det väl rätt okej, förutom att det kändes lite kort.
Citera
2023-09-22, 02:10
Medlem
Il.Malizias avatar
Hittade det här klippet från Rebels som jag antar är förklaringen bakom denna seriens premiss.

Måste säga att castingen är lite hit & miss.
https://www.youtube.com/watch?v=japjtJPfby4
Citera
2023-09-22, 16:50
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Du verkar ju själv vara totalt hjärndöd eftersom du bajsar ur dig ord som SJW i denna tråd.

Serien har ju massa Wokeshit, samtidigt som den inte levererar något bra. Precis som du.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Klybis, klybis, klybis... Du har 47 inlägg i tråden, och knappt ett enda där du faktiskt diskuterar serien eller ens Star Wars i största allmänhet. Du lever i en bubbla där du fläter halmdockor och slåss på väderkvarnar. Istället för att attackera alla i tråden för att de inte tycker som du, så skulle du väl för en gångs skull kunna berätta vad du tycker om serien så här långt - vad har varit bra, vad har varit mindre bra osv(?)

Skulle faktiskt vara intressant att höra dina tankar, mer än att serien förtjänar 8.0-8.3 i betyg och att du är ett riktigt fan av bra sci fi.

Jo de hade varit intressant men NPCer har inga egna tankar. De konsumerar bara produkt, sedan konsumerar de nästa produkt.

Citat:
Ok då! Du är förmodligen fast i World Between Worlds, eller så är det gammal klassisk Sith-taktik med dessa betyg som ställer till det.

Hade de varit ett riktigt fan hade du vetat att Darth Maul är död.

Citat:
Jag vet inte hur du drar slutsatsen att inga i tråden har gett serien 10/10, men jag har heller aldrig påstått att det finns det. Du får läsa inlägg ordentligt och sluta posthora.

Utveckla!

Thrawn såg ut som en gammal halvfet gubba tycker jag, i Clone Wars var han ju väldigt vältränad med bra hållning, såg ut att ha gått ner sig ordentligt utseendemässigt. Annars var det väl rätt okej, förutom att det kändes lite kort.

De har försökt efterlikna Elon Musk. Och jo nog var han fet allt, de fanns väl bara hamburgerställen på exilplaneten.

Undrar va de e för last de ska lasta som tar tre dar. Och hur fan kunde Sabine med att inte berätta, det är tonårsnivå på seriens litterära nivå.
Citera
2023-09-22, 19:56
Medlem
klybans avatar
Citat:

Utveckla!

Det är lugnt, förstår sedan rätt länge nu att det var nonsens det du skrev och ingen fattar syftet om varför du skrev en sådan sak.

Trawn karaktären och skådisen gör ett utmärkt arbete, men såklart när vi få se han mer så kommer man nog gilla det.
Och man kan drömma om att få det se exakt ut som i tex Rebels, och jag har insett detta kommer bli bra.
Jag skulle säga det svåra med karaktären är hans udda beteende, och vill se mer för se hur bra det blir.
Också ska bli intressant och se mimiken i ansiktet, för det är nog inte alltid så lätt att göra det rättvist.(Men som sagt vad, en bra start helt klart på en svår roll.)
Citera
2023-09-22, 19:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Serien har ju massa Wokeshit, samtidigt som den inte levererar något bra. Precis som du.

Jo de hade varit intressant men NPCer har inga egna tankar. De konsumerar bara produkt, sedan konsumerar de nästa produkt.

De har försökt efterlikna Elon Musk. Och jo nog var han fet allt, de fanns väl bara hamburgerställen på exilplaneten.

Undrar va de e för last de ska lasta som tar tre dar. Och hur fan kunde Sabine med att inte berätta, det är tonårsnivå på seriens litterära nivå.
Jaha?
Saknar betydelse för handlingen och underhållningsvärdet.

Och alla vet ju hur lätt det var att döda Maul
Och ett riktigt fan vet ju att Maul överlevde.
Citera
2023-09-22, 20:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele

Precis som dina svar. Helt ointressant papegoj-svar som var inne för 5 år sen när det var tufft att skriva Ruin Johnson på internet. Serien är inte det minsta woke.

Citat:

Haha, ok? Du tror inte jag skulle ha koll på detta?

Svaret du citerar nämner World Between Worlds. Varför skulle inte Darth Mauls Force Ghost rent spekulativt kunna existera där?

Vi vet att Qui-Gon var den första Jedi som lärde sig att leva vidare i kraften efter döden. Enligt Clone Wars säsong 6 Yoda-arcen lär Qui-Gon denna kunskap till Yoda. Om man med tanke på detta funderar över hur Darth Vader kunde bli Force Ghost-Anakin så snabbt i slutet på Return of the Jedi, så måste det bero på att Anakin har haft ett möte med någon (mest troligt Obi-Wan) i World Between Worlds i samband med sin död på DS2. Scenerna i Ahsoka avsnitt 5 med Anakin och Ahsoka stödjer dessa teorier!

Så, låt oss tänka tillbaka på det legendariska Rebels-avsnittet Twin Suns där Maul dör i Obi-Wans armar. Det sker där i dödsögonblicket en försoning när Maul frågar om Luke.

Maul : Tell me... is it the chosen one?

Ben Kenobi : He is.

Maul : He will... avenge us.

Så visst finns det en möjlighet att någon på den andra sidan sträckt ut en hand till Maul. Inte så troligt, men fullt möjligt.
Citera
2023-09-22, 21:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Serien är inte det minsta woke.
Tycker faktiskt inte heller att serien är speciellt woke. Iallafall inte om man jämför med andra Disney-produktioner eller serier som Rings of Power.

Att Heras röv har en biroll är snarare motsatsen till wokeness.
Citera
2023-09-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är lugnt, förstår sedan rätt länge nu att det var nonsens det du skrev och ingen fattar syftet om varför du skrev en sådan sak.

Du hittade ju på vad jag skrev, och det är bara du som uppfattade det så.
Citera
2023-09-23, 14:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du hittade ju på vad jag skrev, och det är bara du som uppfattade det så.
Det är lugnt, vi alla förstår nu att det är ingen i tråden som ropar om tior om Ahsoka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in