2023-11-19, 03:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ser p skiten nu, r vita mn etniskt rensade bland nya republiken?
I princip r det bara imperiet som har vita mn.
Inget du skriver pverkar underhllsvrdet med Ahsoka.
Men sklart du tittar p hudfrg p karaktrerna, medans vi andra som tittar Ahsoka ser en mycket trevlig story.

S frgan r vl d mer, varfr tittar du p ens p ngot du tycker r skit.
Vad gick fel fr dig hr?
Fr mste var ett av det mest korkade ngonsin att titta p ngot som r skit, personligen s slutar jag titta d och jag kommit fram till detta.
Som tex The Walking Dead, som jag tyckte blev riktigt skit med Negan.
D jag r RIKTIGT JVLA SMART, som inte vill titta p skit
Citera
2023-11-24, 21:45
Medlem
H.G.s avatar
Jaha d har man hunnit kolla igenom hela frsta ssongen d nr man nd var lite krasslig.

Precis som de tre sista filmerna s frsker man komprimera sagan s att vissa delar som t.ex. pusslet kring kartan lstet med en fingersnrt. Varfr tar man inte lrdom av t.ex. Da Vinci-koden triologin eller spelserien Uncharted dr en pusselbit tenderar att leda till en till och en till etc. Det bygger upp lite mer spnning d.

Och nr det kommer till Woke-skalan s mste jag nog ge serien en 4 av 5 sett till fljande.

De goda

1. Ahsoka - Svart kvinna = minoritet
2. Sabine - halvvit (halvasiat) med frgglatt hr = symbolism fr feminist eller flata
3. Ezra - Utlndsk man = minoritet
4. Hera - Kvinna i ledande position
5. Mon - Kvinna i ledande person

De onda

1. Baylan och shin - tv onda ex-jedi som givetvis rkar vara vita
2. Morgan - Vit kvinna som givetvis r ond
3. Trawn - Storskurken som baseras p en vit man
4. Hxorna - Vita kvinnor allihop

Jag sger inte att jag har ngot emot starka kvinnliga karaktrer men denna sortens woke-symbolism r bara patetisk. Detta r ju i paritet med Jarl Woke i ''Vikings Valhalla''. Sluta fr in politiska budskap i allt och gr bara en vlgjord serie med en vl underbyggd saga...

Kuriosa. verlag s var serien givetvis vlgjord men en scen kndes lite B rent tekniskt och det var nr Ahsoka hoppar av frn rymdskeppet fr att mta Baylan. Var tvungen att skratta lite...
Citera
2023-11-24, 21:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.G.

2. Morgan - Vit kvinna som givetvis r ond
Hller givetvis med om Woke-skalan i stort, men Morgan kan vl nd inte klassas som vit?
Citera
2023-12-03, 21:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hller givetvis med om Woke-skalan i stort, men Morgan kan vl nd inte klassas som vit?

Dessutom detta...

Citat:
Ursprungligen postat av H.G.
3. Trawn - Storskurken som baseras p en vit man

Thrawn r, och har alltid varit, en bl man.
Citera
2023-12-03, 21:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Dessutom detta...

Thrawn r, och har alltid varit, en bl man.
HAHAHAHA, snacka om drpare.
Och en lite lite detalj ocks, det r samma skdis ifrn Rebels, men det r inte gott nog, fr antar hans rst r inte rtt
Och jo, s har man sett kommentaren ocks att de inte fattar det gtt en del r ocks och med medfljande frndringar med ldern.

Den "kritiken" mot Thrawn r faktiskt en av de mer komiska faktiskt.

Morgan vit, vet du ntt om detta?
Fr det kan jag inte ens avgra, och dessa hxor har ju alltid haft underliga utseenden.
Citera
2023-12-03, 21:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Gr annars som vi fans gr av Star Wars, vi tittar p handlingen och underhllningsvrdet och inte p vilken hudfrg en sciencefiction skdisar har

Som tur sitter jag inte i sna bojor, s jag njuter istllet av star wars och r s glad ver inte fastat i sdan skrp.
Citera
2023-12-03, 21:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Morgan vit, vet du ntt om detta?
Fr det kan jag inte ens avgra, och dessa hxor har ju alltid haft underliga utseenden.

Sue Inosanto, Diana Lee Inosantos mor, r vad jag vet vit. S Morgan r halv-vit, vad det nu spelar fr roll.
Citera
2023-12-03, 22:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Sue Inosanto, Diana Lee Inosantos mor, r vad jag vet vit. S Morgan r halv-vit, vad det nu spelar fr roll.
JA, jag stller mig den frgan ocks, undrar hur de hittar p alla dessa kosntiga saker de gr och som inte har ett jvla skit med Ahsoka seriens handling och under hllningsvrde.(Tur man inte r fast i snt skrp fr det verkar vldigt uttrttande fr dom.)
Citera
2024-03-03, 12:51
Medlem
r inte Thrawn lik Elon Musk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här