Citat:
Ursprungligen postat av
Moksha
– Eftersom att jag inte hade råd med huset på egen hand fick min mamma ställa sig som medlåntagare samtidigt som jag fortfarande betalar av min exman för hans del. Det har varit knapert men det har funkat, berättar Anna
Precis som i mååååånga andra familjer.
Faller det ena hushållet faller också nästa!
Alla i samma syltburk!
Det är ju underbart, hela det storkaxiga "jag har mitt" svenska folket kommer att hamna i skuldsaneringsfällan när allting rasar. Och det roligaste av allt, bankerna har sålt de här bostadslånen vidare som värdepapper, och köparna är pensionsfonder och liknande. Så BLT-svennes skuld är också hans pension (!). Inget mer snack från svenskar om "jag skiter hur det ser ut i framtidens Sverige, jag har iallafall min pension!".
Det kommer äntligen bli ett slut på snacket om "Sverige är ett rikt land" och fokus kommer att vara på "vi har inte råd med blattar längre", "vi har inte råd med grön energi längre", "vi har inte råd med EU/FN/NATO längre", "vi har inte råd med klimatgrejs längre" osv osv.
Svenne får äntligen smaka på konsekvenserna av sin egen idioti. Och sedan kommer vaccinkonsekvenserna att komma krypande i form av allt svagare och svagare immunförsvar. Svenne kommer att bli så hårt förödmjukad över de närmaste 10-15 åren så att det är inte sant. Men blattarna då? En blatte kan sticka utomlands och göra sig av med sina skulder genom att bara försvinna, han kan också komma tillbaka under nytt namn och söka asiiiil, som arbetskraftsinvandrare eller leva illegalt, så han klarar sig.