Citat:
Ursprungligen postat av
Eponumos
Låter ju inte sannolikt. Fina det risk för viss sådant åt något håll är alla stora tidningars kulturredaktioner noga med att ta in utomstående kritiker.
Men jäklar vad sågad den blir.

Ahahaha! Helt otroligt! Jag har inte läst boken och skulle aldrig gjort det oavsett. Men recensionen i sig var bland det roligaste jag läst på länge, satan vilken massaker! Låt oss uppskatta den brutala avrättningen det innebär att en bok utger sig själv för att vara rolig, och precis som alla självutnämnt roliga personer och verk så är den inte det, medan recensionen som kör verket genom en kritisk flistugg är ett guldkorn av komik.
Och oavsett om det är von Z artikeln i TS handlar om eller någon annan så tycker jag den osar av självvalt offerskap. Till att börja med, vem fan bestämmer sig för att de är färdiga som författare innan de ens fyllt 65?
Jag anser för övrigt att på ren princip förtjänar alla vars fantasi inte sträcker sig längre än att huvudpersonen är någon variant av de själva att bli både sågade och hånade. Det finns på tok för många usla böcker vars huvudperson är författare, tätt följt av andra typer av kultur"arbetare".