2023-09-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Med största sannolikhet avsåg inte den sökningen hennes bästis J. I Johannas och Majas värld var det inte dom själva som var psykopater och narcissister. Det var alla andra som dom avskydde som var det.

Johannas låttitel om systrarna T var döpt till IQ-befriade psykopater/ narcissisternas segrare.
Tror som dig
Sökningen gäller inte dem själva
Citera
2023-09-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då slapp man riskabla samsittare. 😂
Ja precis 😂
Hur kan man lita på en samsittare som precis blivit haffad med sprängdoningar som hon tänkt spränga en familj/barn med
Citera
2023-09-21, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det är klart attdet verkar uppenbart. Men tyvärr tänker inte jurister och domare i dessa banor. De jobbar enbart efter juridiken, bevis eller en indiciekedja som håller, och dömer därefter. De skiter i diagnoser (så länge inte en person var/är uppenbart psykotisk och som då döms till rpv) och de skiter också i att lägga in sina egna känslomässiga värderingar.

Och tur är väl det. För hur skulle vårt rättssystem annars se ut? Med en massa tyckande hit och dit?

Det finns en oerhört stark indiciekedja för hennes brott. Att hon höll truten i 6 veckor är bara en liten del av detta hemska mord. Allt annat faller på plats. De är dömda i tingsrätt nu väntar HR. Vi får väl se om hon kan tiga och ljuga sig ur detta, inte troligt.
Citera
2023-09-21, 03:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Excet ser inte ut att vara mer än just en nattklubb.

https://www.excethuset.se/
Och?
Det här är ursprunget och vad jag skrev:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-09-21, 03:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det funderade jag över också.

Men det fanns även sökningar på tjejer.

Extremt mycket sökningar på snus i olika former, men Swedish Mattch, kan vara skolarbete.
Det var åldern jag reagerade på och inte kön.
Jag gav exempel ur minnet och det var många sökningar på barn.
Citera
2023-09-21, 03:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Minns du namnen på ett dito par men från UK?
West?
Citera
2023-09-21, 03:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Lögnaktigheten ser jag som en oförmåga att se sin egen roll och en ovilja att vidgå allt som kan ge repressalier av något slag.

Det som uppfattas som empatistörning skulle kunna vara en form av skyddsmekanism, en avstängningsteknik hon använt när allt blivit för jobbigt.
OM de autistiska dragen ligger på uttryckssidan, vilket man kan förmoda av hennes entoniga, oartikulerade tal, kan även det felaktigt uppfattas som empatilöshet.
Lögner behöver ingen förklaring. Hon är manipulativ.
Hon manipulerar föräldrarna direkt efter att ha burit ett lik. Ljuger om att ha varit hos sitt KK på efterfest.
Hon uppfattas normal och inte stressad, de märker ingen skillnad.
Hon fortsätter ljuga inför sin far. Spelar förskräckt i sms.

Hon ljuger i klass med en p-störning, hon ljuger själviskt, strategiskt och utan emotionell påverkan och då handlar det inte om försvarsmekanismer alt nödlögner.

Hon behärskar situationen med andra ord och bete sig känslokall.

Talet är inte det primära. Det är hennes känslokalla beteende. Att hon inte reagerar värst på Tove som ligger död i baksätet men börjar hulka när hon nämner att Johanna i framsätet nämner att ta livet av sig.

Diskuterar du autism är det nämnd subgrupp som gäller. Maja kvalar in som kriminell, dömt i TR och fortsatt misstänkt för mord inför HovR.

Det vill säga att hon inte kan tolkas med de traditionella AST-glasögonen och de mer normativa högfungerande.
Det vore inte ens schysst mot de som är inom spektrat - de som inte skyddar brottslingar med visioner om att mörda, inte agerar alibi vid mordbränder, bär lik som hon tydligen vill ska ruttna bort och hittills dömts till livstid i TR för mord.
Senast redigerad av develi 2023-09-21 kl. 03:33.
Citera
2023-09-21, 03:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis 😂
Hur kan man lita på en samsittare som precis blivit haffad med sprängdoningar som hon tänkt spränga en familj/barn med
Helt obegripligt. Tyckte det lät helsjukt när jag läste hennes förhör och hur hon såg sig som extramamma till Maja som var oskyldig.
Citera
2023-09-21, 03:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bilden kan vara från Excet. Ett av ett tiotal ställen dom har åldern inne för.

Oj! Den sökningen har jag missat! På tal om skenet kan bedra och partners in crime, har jag själv refererat till Homolka i tråden. Minns att jag såg att hon googlat på lasermannen, men ansåg inte det särskilt uppseendeväckande.

Har du kollat hennes pinterest? https://www.pinterest.se/majahellman/citat/ Finns ett par citat som klingar illa.
Men tack! Det ska jag kolla, finns det mer så tipsa mig gärna.
Har bara häckat i fup och bilagor. Jag ligger ett år efter församlingen.

Ja, jag blev full i skratt nu när jag läste sökorden - för jag skrev spontant redan dag 2 då jag börjat läsa fup att det är ju typ rena Homolka över det här. 😂
Citera
2023-09-21, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
orsakade skadorna på Toves armbågar, än att de kom till av att Maja höll i armarna.

Eftersom Maja höll Toves armar har hon varit med och orsakat skadorna. Skadorna uppkommer väl inte av sig själv?
Citera
2023-09-21, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Många blundar för mycket av det som framkommer i utredningen, det är ett som är säkert.

Den fakta, som är mycket mer än en liten detalj, som de allra flesta av de som blundar för lite av varje, blundar mest för är just rättsläkarens utlåtanden, och då framförallt de utlåtanden som rör hur Toves skador kan ha uppkommit.

Rättsläkaren har varit tydlig med att utifrån de skador som Tove åsamkats, så kan det mycket väl vara så att Johanna har mördat Tove på egen hand.

Rättsläkaren har också förklarat att de skador Tove fått på armbågarna mer troligt har uppkommit av att Johanna suttit på Toves armar, än att Maja hållit i armarna.

Rättsläkaren har också förklarat att avsaknaden av avvärjningsskador inte undantar möjligheten att Johanna mördat Tove på egen hand.

Dessa fakta har påtalats otaliga gånger i tråden.

Så de som med bestämdhet påstår att Maja måste ha varit med antingen pga Toves skador, eller pga avsaknaden av avvärjningsskador, de talar mot bättre vetande. Kort och gott, de ljuger.

Kan du förklara varför avvärjningsskador inte finns?

Vi får väl se hur det går i Hovrätten eftersom obduktionsutlåtandet stärker en hel del.
Citera
2023-09-21, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nämner det nu, annars far det ifrån mig igen.

På tal om sökord så sa Maja att Johanna ville se nakna kvinnor strippa.
Hon ville ha en upplevelse.

Den goda Maja och hennes höga moral tyckte det var så fel, så fel..

Via Majas sökord i hennes iPhone ser man bla Nattklubb, Park Lane 18 år - samt Chat Noir.

I Götlabörg vilar dä ingen sörg.
https://www.chatnoir.se/

Är det Maja som sökt på de sidor du länkat
så är det ett bevis på att hon vill framstå som någon bättre än vad hon är med lögner
Senast redigerad av Anedin 2023-09-21 kl. 06:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in