2023-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Exakt vad jag försökt säga också.

För övrigt handlar det inte om vad Majas morsa säger att hon har för diagnos kan tilläggas. Fokus är på Majas beteende.

Maja själv, beteende, personlighet el livsstil som inte matchar så värst relaterat till det behov av framförhållning och rutiner som det ges exempel på.
Servad för hon är så skör.
Hemma körs add. Ute är en annan stil.

Hon är väldigt energisk för att ha sånger, uppträdanden, övning gitarr och bas, musiktillägg i skolan, ha läst upp betyg, bytt och påbörjat gymnasial linje och tagit körkort.
Parallellt med stamkund på Nöjet och övrigt flängande med Johanna i två års upptempo vill säga.
Friskt för att beskrivas så sjukt och skört.

Jag instämmer
Majas betende borde vara i fokus när man gör sina bedömningar
Skulle vi ha domstolar som analyserar och letar efter halmstrån som vissa gör här så skulle vi ha gott om plats i våra fängelser och ännu fler brottslingar ute på våra gator
Citera
2023-09-20, 20:48
Medlem
Citat:
... Exakt vad jag försökt säga också.

För övrigt handlar det inte om vad Majas morsa säger att hon har för diagnos kan tilläggas. Fokus är på Majas beteende.

Maja själv, beteende, personlighet el livsstil som inte matchar så värst relaterat till det behov av framförhållning och rutiner som det ges exempel på.
Servad för hon är så skör.
Hemma körs add. Ute är en annan stil.

Hon är väldigt energisk för att ha sånger, uppträdanden, övning gitarr och bas, musiktillägg i skolan, ha läst upp betyg, bytt och påbörjat gymnasial linje och tagit körkort.
Parallellt med stamkund på Nöjet och övrigt flängande med Johanna i två års upptempo vill säga.
Friskt för att beskrivas så sjukt och skört.

Jag instämmer
Skulle vi ha domstolar som analyserar sönder och letar efter halmstrån som vissa gör här så skulle vi ha gott om plats i våra fängelser och ännu fler brottslingar ute på våra gator
Citera
2023-09-20, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet ej, men intressant nog finns även en sökning på gaslighting (A 157/517).

Så, man undrar om Maja ändå kanske hade på känn vem Johanna är?
Vad tänkte du ang eight year old boys, ten year old boys.
3 years.. osv som upprepades om och igen?

Det är ju Majas iPhone så vad sysslar hon med?
Citera
2023-09-20, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag instämmer
Skulle vi ha domstolar som analyserar sönder och letar efter halmstrån som vissa gör här så skulle vi ha gott om plats i våra fängelser och ännu fler brottslingar ute på våra gator
Då slapp man riskabla samsittare. 😂
Citera
2023-09-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du kan inte hänvisa till sida?

Det handlar om 700 sidor, varav sökning inte funkar...

Tillägg: Du påstår, jag ska leta fram själv.
Hur var det nu du skrev om sybel till annan skribent att man bör hänvisa coh visa källa. Eller?

Ok, letat i en timme nu, hittat massor av annat intressant faktiskt.
By the way, som du ofta skriver typ, så står det faktiskt Selektiv ätstörning ADHD.

Förutom detta om ADHD sökningen, så finns det flera olika sökningar om ADHD, aperger kontra autism, autism och utvecklingsstörning mm.
akt.160 s.50:
(Protokoll Analys av extrahering BG117078-1 Johanna, 2022-12-19 07:51 diarienr: 5000-K20132-22)
..

MH's google sökningar.. eg: s374 är adhd sökningar ang. biv med concerta.
akt.157.
Google sökningar dator BG118659-1, 2023-03-07 10:36 diarienr: 5000-K1226065-22
Citera
2023-09-20, 21:17
Medlem
Citat:
Låter rimligt.

Btw var det en nattklubb till hon sök på som jag glömde nämna. Excet.

På tal om team så sökte hon Ken and Barbie och direkt efter Barbie och Ken mördarna.
Homolka och Bernardo alltså, seriemördarparet i Kanada.

Tror jag nämnde att hon kastade honom under bussen via plea bargain och fick lindrigare straff. Sen hittade de film som visade att hon var betydligt mer involverad än den mer passiva offerroll hon gett sken av.

Bilden kan vara från Excet. Ett av ett tiotal ställen dom har åldern inne för.

Oj! Den sökningen har jag missat! På tal om skenet kan bedra och partners in crime, har jag själv refererat till Homolka i tråden. Minns att jag såg att hon googlat på lasermannen, men ansåg inte det särskilt uppseendeväckande.

Har du kollat hennes pinterest? https://www.pinterest.se/majahellman/citat/ Finns ett par citat som klingar illa.
Citera
2023-09-20, 21:18
Avslutad
Citat:
Detta är oerhört intressant och fick mig funderar på manipulation, om hon utnyttjar sin "skörhet" på vissa arenor.

Sen tycks det där vantebeteendet som skuggfigur göra att hon liksom bara passerar bedömning i det stora hela. Tyst, snäll, lite blyg.

Hon är inte snäll. Hon är inte försynt och lugn på Nöjet.

Därav började jag undra kring dold narc.
Hur paradoxalt det än låter är de mkt osäkra men har samtidigt samma negativa egenskaper som den mer bombastiska typen man är van. Suger energi av få personer, lever i skyggan och verkar timid.
Skillnaden ligger i extrovert vs introvert, att den ena är mer skrytsam och hörs ute på torget. Den andra är mer bitchen bakom kulisserna.
Samma skit oavsett.
För att hårddra och måla en mer tydlig bild.
Jag tror att Maja har lärt sig att många människor i skolans, vårdens och omsorgens värld går igång på diagnoser och ”svårigheter”. Det finns ett begrepp som jag tycker passar väldigt bra in på Majas tillvaro. Sjukdomsvinst. Maja gör stora vinster genom sina diagnoser. Hon slipper krav, folk tar hänsyn, hon blir inte konfronterad utan stöttad när hon beter sig illa, hon blir curlad osv. Varför skulle hon ge upp det frivilligt? Hon kör på det som fungerar.

Om det är medveten manipulation? Nja, jag ser det mer som ett mönster som hon upprepar mer eller mindre automatiskt. Det är så hon är van att agera i många sammanhang. Tyvärr har omgivningens förhållningssätt skapat ett monster. Hon tror att hon kan komma undan med vad som helst. Hon tror att det är hennes rättighet att komma undan med vad som helst.
Citera
2023-09-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att Maja har lärt sig att många människor i skolans, vårdens och omsorgens värld går igång på diagnoser och ”svårigheter”. Det finns ett begrepp som jag tycker passar väldigt bra in på Majas tillvaro. Sjukdomsvinst. Maja gör stora vinster genom sina diagnoser. Hon slipper krav, folk tar hänsyn, hon blir inte konfronterad utan stöttad när hon beter sig illa, hon blir curlad osv. Varför skulle hon ge upp det frivilligt? Hon kör på det som fungerar.

Om det är medveten manipulation? Nja, jag ser det mer som ett mönster som hon upprepar mer eller mindre automatiskt. Det är så hon är van att agera i många sammanhang. Tyvärr har omgivningens förhållningssätt skapat ett monster. Hon tror att hon kan komma undan med vad som helst. Hon tror att det är hennes rättighet att komma undan med vad som helst.
Tror det är svårare än så.. men hon är ett ansikte för det just nu.. riktigt fult tryne.
Sett något liknande .. en person vars mamma jobbade inom socialtjänsten.. den personen fick precis vad den ville. Riktigt bortskämd och välinformerad om hur det egentligen fungerar.

MH var ju behov av föräldrar .. Hennes pastor föräldrar ville ju vara goda.
Inte såg de någon vinst i det ?
Citera
2023-09-20, 22:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Låter rimligt.

Btw var det en nattklubb till hon sök på som jag glömde nämna. Excet.

På tal om team så sökte hon Ken and Barbie och direkt efter Barbie och Ken mördarna.
Homolka och Bernardo alltså, seriemördarparet i Kanada.

Tror jag nämnde att hon kastade honom under bussen via plea bargain och fick lindrigare straff. Sen hittade de film som visade att hon var betydligt mer involverad än den mer passiva offerroll hon gett sken av.

Excet ser inte ut att vara mer än just en nattklubb.

https://www.excethuset.se/
Citera
2023-09-20, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du hinner väl rota i den där om du vore mindre kinkig och tar dig tid. Sök mer. Gnäll mindre.

Jag har gett dig källa ang bilaga. ✔️
Jag ämnar dock inte vara din sekreterare.
Främst för att jag inte vet sidnr. på rak arm.

Nu har jag gått igenom exakt varje post på de ca 700 sidorna. Jag kan inte hitta någon sökning på stripp klubb.

Chat Noir hittade jag en sökning på, men det fanns inget uppgivet om datum (verkar ej vara kronolgiska sökningar) och till skillnad från många andra sökningar i Göteborg stod det ej Göteborg efter, utan enbart Chat Noir.
Citera
2023-09-20, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad tänkte du ang eight year old boys, ten year old boys.
3 years.. osv som upprepades om och igen?

Det är ju Majas iPhone så vad sysslar hon med?

Ja, det funderade jag över också.

Men det fanns även sökningar på tjejer.

Extremt mycket sökningar på snus i olika former, men Swedish Mattch, kan vara skolarbete.
Citera
2023-09-20, 22:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
akt.160 s.50:
(Protokoll Analys av extrahering BG117078-1 Johanna, 2022-12-19 07:51 diarienr: 5000-K20132-22)
..

MH's google sökningar.. eg: s374 är adhd sökningar ang. biv med concerta.
akt.157.
Google sökningar dator BG118659-1, 2023-03-07 10:36 diarienr: 5000-K1226065-22
Ja, såg det.

Mycket sökningar geneellt om ADHD och medicinering. Finns mycket sökningar på olika problem av psykisk ohälsa:

Självtillit, psykos, haschpsykos, är självmordstankar normalt (ungefär), tvångssyndrom, skillnad aspeberger- autism, lindrig utvecklingsstörning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in