2023-09-18, 04:15
Medlem
TortyrMickes avatar
Rapport hade igår (söndag 17/9) ett inslag om dödslistor (ja, plural). Det ska finnas flera dödslistor.
Är det någon som sett en annan dödslista?

Diamant Salihu pratar om en NY dödslista på Rawa Majid-sidan. Är det denna lista han pratar om?
Den är väl inte ny?! Eller iofs, allt är relativt.

Vilka är dom gamla listorna då?
Citera
2023-09-18, 08:08
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
“Bad career move”….

Ingen snubbe som tänker bilda familj, bli fotbollsfarsa eller syssla med läxhjälp. Medianlivslängden för aktiva gängmedlemmar är väl typ 25 år.
Bilda familj är säkert lättare om du suttit i finkan. Han specifikt kanske är lite för lågprofilerad men annars så brukar ju mördare och annat avskum få massvis med beundrarbrev från kvinnor.
Citera
2023-09-18, 09:22
Medlem
jymdjakets avatar
Är "+ bröder/mamma/familj" att de ska ryka med?
Citera
2023-09-18, 10:15
Medlem
YoghurtSchmogurts avatar
Fattar inte varför vi inte kallar honom kurdiska röven?
Citera
2023-09-18, 10:37
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Jag menar att om du förbjuder en person att vistas i Stockholm till exempel blir det svårt att fortsätta sin kriminella bana som vanligt. Då du åker in så fort bryter mot det. Elektronisk fotboja kan underlätta till exempel. Då kan personen inte fortsätta sitt liv i Stockholm och inte sin kriminalla bana på samma sätt.

Det avskräckande är det viktigaste med vräkningen enligt mig. Ovanstående är bara en förhoppning om hur det kan se ut i framtiden. Min åsikt om vräkningar är att det är borde göras fler.

Okej nu förstår jag bättre. Min invändning är istället då hur sjutton fungerar det med besöksförbud till en hel stad likt Stockholm? Det kräver ju att man sätter fotboja på dom, hur ska det annars uppmärksammas på ett vettigt sätt? Det blir en hel uppsjö med fotbojor som måste ryckas ut till om dom börjar larma. Särskilt efter en vräkning, då är personen hemlös, vad har den egentligen att förlora på bryta bort fotbojan? Polisen är knappast runt hörnet och en bilresa eller bussresa senare så är personen borta ur lagens grepp. Det finns ingen hemadress att bevaka så man tar dom där ifall bojan tas bort. Det blir visserligen en "prick" till i belastningsregistret men är man så djupt in i kriminella spåret så man vräks så har det troligen ingen större betydelse.

Finns det något underlag än på hur effektivt besöksförbud och fotboja är?
Citera
2023-09-18, 12:08
Medlem
Någon som kan syna något ang den nya dödslistan? Ska finnas flera personer nu
Citera
2023-09-18, 13:03
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Någon som kan syna något ang den nya dödslistan? Ska finnas flera personer nu
Exakt, jag undrar samma. Igår berättade Rapport om den nya dödslistan.
Citera
2023-09-18, 13:42
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Okej nu förstår jag bättre. Min invändning är istället då hur sjutton fungerar det med besöksförbud till en hel stad likt Stockholm? Det kräver ju att man sätter fotboja på dom, hur ska det annars uppmärksammas på ett vettigt sätt? Det blir en hel uppsjö med fotbojor som måste ryckas ut till om dom börjar larma.

Jag tror du bara försöker se praktiska problem och inte några som helst möjligheter. Din argumentation skulle kunna användas mot vartenda lagförslag som helst iprincip.
Citera
2023-09-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke

Ja recis
Citera
2023-09-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Vi får nog vänta på den tills alla på denna lista är avförda
Citera
2023-09-18, 17:34
Medlem
En av de första som strök med var Farsta Turken Sinan Dagli vem var hans banneman och lever denne fortfarande?
Citera
2023-09-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattan104
En av de första som strök med var Farsta Turken Sinan Dagli vem var hans banneman och lever denne fortfarande?

Har du tillgång till listan eller agg om vilka som är med i den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in