2023-09-17, 10:14
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Klart man ska fira när man vinner, och speciellt när det sker på övertid. Nog för att en del vill se spelarna som robotar (aldrig påverkas av någonting, alltid på topp) och även om det ibland går över gränsen så vore sport utan känslor ingenting.

Att en del försöker vinna poäng på att håna säger mest om dem själva.
Citera
2023-09-17, 10:27
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Så jävla skön vändning av Tottenham igår. Jag hade redan accepterat en förlust men slutresultatet är rättvist sett till matchbilden. Starkt att vinna.

Domarens insats var fullständigt horribel. Maddison blev nersparkad och skulle haft straff och fanskapet delade ut 14(!) gula i en match som knappast var ful.

Man kan diskutera glädjescenerna. Faktum är att det finns inga enkla matcher i PL, möjligtvis bortsett från Luton hemma. Alla lag har bra spelare och på en bra dag kan även Sheffield, Bournemouth och Burnley slå drakarna. Inget konstigt med det. Tro fan att man firar när man ligger under i 97:e matchminuten men ändå lyckas vinna och ta 3 poäng. Alla lag hade firat en sån vändning, och med tanke på spelschemat var det väldigt viktigt. Sedan kanske man inte ska hamna i den situationen från början men domaren var som sagt katastrofal och förstörde matchen.

Att man firar framför läktarna handlar om att skapa en koppling till och sammanhållning med supportrarna och mycket var för Richarlisons skull. Hans inhopp igår vände matchen och han gjorde för bara några dagar sedan uttalanden om sin dåliga form och sina problem utanför plan. Son och de nya vicekaptenerna har bidragit mycket till att det är så bra stämning i truppen och kring laget. Vad är det för fel med att fira tillsammans med supportrarna efter den senaste vändningen från underläge till vinst i ligans historia? Tottenham förlorade såna här matcher på löpande band under flera års tid.

Tottenham mår bra under Ange och även om det kan vända fort är det ett makalöst jobb han lyckats med på så kort tid. Finns mycket optimism just nu. Upp till bevis de kommande veckorna.

Visst gjorde Kulusevski ett strålande mål med fel fot dessutom? Bästa svenska spelaren just nu utan tvekan.
Citera
2023-09-17, 11:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
De började inte bra precis. Liverpool ska vara glada att de bara låg under med ett mål i halvtid. I andra vände det totalt och Liverpool dominerade och vann till slut en match med tidig avspark. Något man inte lyckades med över huvud taget förra säsongen trots att man mötte Fulham, Everton, Nottingham Forest, Chelsea, Bournemouth & Manchester City. 3 poäng på 6 matcher. Visserligen endast en hemmamatch men ändå.

Tycker tabellen smickrar Liverpool. Att man ligger så bra till handlar främst om individuella prestationer och lite flax. Mittfältet igår var enligt rapporter ganska uselt. Dominik bra, Mac Allister horribel, CuJo medioker.

Jag menar ju fortsatt att Fabinho hade varit bättre än att chansa på Endo. Men vi får ge det tid.

Det är många klubbar som slåss om topp-placeringar i år, men det har i vart fall öppnat bra för oss som håller på laget i rött. Arsenal har en annan förväntansbild på sig i år som kan bli jobbig att leva upp till och tuffare matcher framöver. Chelsea, Newcastle och United har alla öppnat långt under vad som förväntas. Spurs en revelation, men håller det på sikt?
Citera
2023-09-17, 11:32
Medlem
Beaver14s avatar
Man Utds startelva igår kostade 378 miljoner euro för klubben. Brighton startelva igår kostade dem 18 miljoner euro. Detta är ingen pik mot United utan avund till hur Brighton helt jävla mästerligt har byggt en trupp som tävlar i absoluta ligatoppen. Trots att de blir dammsugda på deras bästa spelare varje sommar.
Senast redigerad av Beaver14 2023-09-17 kl. 11:43.
Citera
2023-09-17, 12:03
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Hittills så tycker jag att Onana påminner väldigt mycket Citys förra målvakt Bravo, väldigt bra med fötter men betydligt sämre på att faktiskt rädda bollar.
Citera
2023-09-17, 12:07
Medlem
Alex P. Keatons avatar
För oss som inte håller på Manchester United så är man ju inte alltför ledsen hur det går för klubben. Sympati för en del fans. Kan vara intressant att läsa vad fansen säger är problemet. Glazers? Absolut. De är usla ägare även om en del bara vill koncentrera sig på hur mycket de lagt på spelare. Något som dykt upp på senaste är att Ten Hag inte fått spelarna som varit högst på hans önskelista. Bortskämda? Inte ens Barcelona, Real Madrid eller Pep får alla de pekar på även om det kan kännas så. Här kan vi prata övergångssummor och löner som påverkar vad som kan köpas. Inga pengar till Gakpo eller forward i januarifönstret? Men Antony kunde man köpa. Med facit i hand ett felbeslut. Sedan kan man one tvinga vare sig spelare och klubbar att acceptera bud. Man kan ge överbud i transfer summa och lön och det verkar ju ha varit en vinnande strategi.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tycker tabellen smickrar Liverpool.
Det gör den absolut. Fler poäng än vad förutsättningar, spelschema och insatser gett sken av. Mycket kan bli bättre men poäng är det som räknas så jag klagar inte. Även om det definitivt finns de som gör det.Kan väl inte heller påstå att vi tagit poäng på grund av tveksamma domslut, snarare tvärtom. Men så är jag ju en aning partisk också.
Citera
2023-09-17, 13:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Alla normalbegåvade Arsenalfans är nog lite nervösa/oroliga över hur bra Spurs går just nu och inför derbyt. Det är inte direkt så att Arsenal har imponerat i inledningen och kan ta en vinst mot Spurs för givet.
Jag är öht inte orolig för spursy inför NLD på Emirates om 1 vecka. Tvärtom, så är jag helt säker på att vi kommer vinna matchen utan några större problem.
Citera
2023-09-17, 13:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag är öht inte orolig för spursy inför NLD på Emirates om 1 vecka. Tvärtom, så är jag helt säker på att vi kommer vinna matchen utan några större problem.

Du är ju dock inte normalbegåvad som Free12 pekade ut i sitt inlägg så det är ju inte relevant då du ändå tar ut ligasegrar i förskott med halva säsongen kvar osv.

Chelsea och Arsenal borde vinna stort idag och något annat är skandal i båda matcherna.
Citera
2023-09-17, 13:48
Medlem
B-Dawks avatar
Vad problemet är hos United? Vi kan börja med att ändra det till problemen för det är flertalet faktorer.

Glazers - Absolut har de en gigantisk del i problematiken kring klubben. Det är de som är ägarna och de som i slutändan har ansvaret för infrastrukturen och vilka personer som anställs i nyckelpositioner. Och på bägge de punkter är det helt enkelt för dåligt.

Spelarrekrytering - Här undrar jag vem som verkligen har ansvaret? Är det Ten Hag eller Murtough? Och är Murtough verkligen rätt man på positionen? Hur jobbar scouterna? Vad gör man för bakgrundscheck på spelarna man värvar? Pengar läggs absolut på värvningar men allt som oftast är det felvärvningar vilket gör att ännu mer pengar läggs på ytterligare värvningar. Blir Glazers kvar så är det på denna punkten de stora förändringarna måste göras. För i nuläget känns det som vilken fotbollsintresserad som helst som spelar Football Manager skulle kunna köpa ihop ett mer fungerande lag.

Spelarna - Här kommer jag lägga ut en grej som jag troligen kommer få mothugg för. Marcus Rashford måste bort. Låt mig förklara. Ja när han är i toppform kan han vara briljant och spruta in mål. Problemet är att det händer bara i perioder och när han är i de sämre perioderna är han riktigt dålig. Han lever enbart på sin atletiska förmåga för sällan har jag sett en spelare på denna nivån med total avsaknad av fotbollshjärna. Killen spelar allt för ego och passar sällan när han borde. Han pressar knappt något och när han gör det så gör han det på fel sätt. Jobbar heller inte alltid hemåt heller utan går runt på plan som att han vore Messi. Rashford är en av två spelare som har varit med från van Gaal, via Mourinho och Ole till Ten Hag. Den andra är Martial. Detta är inga nyckelspelare man ska bygga ett lag kring. Utöver det ser jag ingen given spelare jag vill se där om fem år. Garnacho och Højlund har absolut potentialen men utöver det så är det för mig svaga framtidsutsikter.

Erik Ten Hag - Det började på rätt spår där det syntes förändringar åt rätt håll men efter segern i ligacupen har det gått utför. Underlig matchcoachning och spelar allt för ofta sina personliga favoriter även när de är helt ur form. Frågan är om det är det här spelet han egentligen vill spela eller om han tvingas till det pga spelarmaterialet. Spelare som Rashford funkar när det ska kontras men är väldigt ineffektiv när det ska luckras upp lågt stående försvar. Fortsätter kräftgången är han borta innan jul, problemet är bara att det blir samma veva med nästa manager om övriga punkter jag nämner inte ändras.

Där har ni mina 2 cent.
Citera
2023-09-17, 14:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Starkt att vända igår på övertid! Kul dessutom att Richarlison fick göra mål för att få upp lite självförtroende inför NLD.
Citera
2023-09-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Man Utds startelva igår kostade 378 miljoner euro för klubben. Brighton startelva igår kostade dem 18 miljoner euro. Detta är ingen pik mot United utan avund till hur Brighton helt jävla mästerligt har byggt en trupp som tävlar i absoluta ligatoppen. Trots att de blir dammsugda på deras bästa spelare varje sommar.
Och det ser så jävla bra ut dessutom. Lika bra som när de spelade ut Newcastle i föregående omgång. Jag tippade Brighton som femma när säsongen började, vill jag minnas, men nu vet jag inte alls längre var de kan sluta. Inte bättre än tvåa, väl?

United ska inte hänga läpp alltför mycket. Brighton är helt enkelt ett mycket bättre lag. Höjlund ser bra ut så det kan nog bli några poäng den här säsongen, men om man inte börjar vinna snart så kan Ten Hag ryka och då är det tillbaka på ruta ett.
Citera
2023-09-17, 15:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Och det ser så jävla bra ut dessutom. Lika bra som när de spelade ut Newcastle i föregående omgång. Jag tippade Brighton som femma när säsongen började, vill jag minnas, men nu vet jag inte alls längre var de kan sluta. Inte bättre än tvåa, väl?

United ska inte hänga läpp alltför mycket. Brighton är helt enkelt ett mycket bättre lag. Höjlund ser bra ut så det kan nog bli några poäng den här säsongen, men om man inte börjar vinna snart så kan Ten Hag ryka och då är det tillbaka på ruta ett.

Visst Brighton ser bra ut, men tvåa är lite väl högt. West Ham visade hur man ska vinna mot Brighton och efter nyår kommer många lag veta hur dom ska slå Brighton. Sen ska dom också spela europa-fotboll på torsdagskvällar, hur många i deras trupp har gjort det förut? Jag tippar dom på plats 4-6.

Oavsett så är deras resa sjukt imponerade. Är ärligt talat mer imponerad av Brighton än Leicester. Brighton bygger sig sakta uppåt för att stanna och visar att dom hör hemma i europa-tävlingar. Det gjorde aldrig Leicester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in