2023-09-16, 18:45
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tänk att Tot....Floppingham vann med hela 2-1 över mäktiga Sheffield Utd

Nu såg jag visserligen inte matchen. Men jäklar vad stolt du är över att din juniorklubb vann med ett mål över ett lag som Sheffield Utd Men det är väl spursy-mentaliteten som slår in.

De är ju i gott sällskap, med samma resultat mot Sheffield Utd som Man City fick.
Citera
2023-09-16, 18:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Juniorklubb? Tottenham grundades före Arsenal.

Nej det är historieförfalskning enligt generalen The Gunners är den mest ärorika och största klubben utan tvekan i engelsk fotboll allt annat är trams!

Jag förstår att han är nervös inför vår batalj det hade jag också varit.
Citera
2023-09-16, 19:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Frågar du generalen så var det ren bonn röta.

Frågar du någon som kan fotboll så dominerade vi matchen totalt och skulle vunnit med 4-5 bollar. Rent uselt att inte avgöra matchen innan. Hoppas Ange skäller ut spelarna!
Ändå tecken på styrka att vända på tilläggstid. Bättre sent än aldrig!
Citera
2023-09-16, 20:11
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ändå tecken på styrka att vända på tilläggstid. Bättre sent än aldrig!

Ja, de segrarna är nog också mest tillfredsställande faktiskt. Speciellt när två mål sker så snabbt inpå varandra och vänder resultatet helt och hållet från förlust till seger.

Viktigt för lagkänslan och moralen med sådana segrar, samt en fantastisk känsla både för spelarna och supportrar.
Citera
2023-09-16, 20:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ja, de segrarna är nog också mest tillfredsställande faktiskt. Speciellt när två mål sker så snabbt inpå varandra och vänder resultatet helt och hållet från förlust till seger.

Viktigt för lagkänslan och moralen med sådana segrar, samt en fantastisk känsla både för spelarna och supportrar.
Exakt och det spelar egentligen mindre roll vilka som står på andra sidan. Detta firas mer än om man hade vunnit med 4-0 och matchen var avgjord i halvtid.

Richarlisons psykolog är nog eftertraktad nu
Senast redigerad av Free12 2023-09-16 kl. 20:32.
Citera
2023-09-16, 23:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha. Skärrad, för vad?

Nädu, jag gör allt annat än att frukta fuckings Tottenham, och kan jag garantera dig redan här o nu att ni kommer att bli hemskickade som slaktade hönor från Emirates nästa söndag.
Alla normalbegåvade Arsenalfans är nog lite nervösa/oroliga över hur bra Spurs går just nu och inför derbyt. Det är inte direkt så att Arsenal har imponerat i inledningen och kan ta en vinst mot Spurs för givet.
Citera
2023-09-17, 00:00
Medlem
Citat:
Jag förstår att han är nervös inför vår batalj det hade jag också varit.
En gyllene chans att slå Arsenal nu. De har verkligen inte imponerat så här långt. Jag är i och för sig inte överdrivet imponerad av Spurs heller men periodvis har det i alla fall sett riktigt bra ut. I varje match.
Citera
2023-09-17, 00:19
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
En gyllene chans att slå Arsenal nu. De har verkligen inte imponerat så här långt. Jag är i och för sig inte överdrivet imponerad av Spurs heller men periodvis har det i alla fall sett riktigt bra ut. I varje match.

Så är det. Vi får helt enkelt se hur det går.

Tappar Arsenal poäng imorgon så kan det bli kul om vi vinner derbyt!
Citera
2023-09-17, 01:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Så är det. Vi får helt enkelt se hur det går.

Tappar Arsenal poäng imorgon så kan det bli kul om vi vinner derbyt!
Vad är det för mening? Blir väl "kul" om ni vinner oavsett?
Citera
2023-09-17, 02:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad är det för mening? Blir väl "kul" om ni vinner oavsett?

Blir roligare att ligga 5-6 poäng före
Citera
2023-09-17, 10:01
Medlem
Alex P. Keatons avatar
De började inte bra precis. Liverpool ska vara glada att de bara låg under med ett mål i halvtid. I andra vände det totalt och Liverpool dominerade och vann till slut en match med tidig avspark. Något man inte lyckades med över huvud taget förra säsongen trots att man mötte Fulham, Everton, Nottingham Forest, Chelsea, Bournemouth & Manchester City. 3 poäng på 6 matcher. Visserligen endast en hemmamatch men ändå.
Citera
2023-09-17, 10:02
Medlem
Så jävla skön vändning av Tottenham igår. Jag hade redan accepterat en förlust men slutresultatet är rättvist sett till matchbilden. Starkt att vinna.

Domarens insats var fullständigt horribel. Maddison blev nersparkad och skulle haft straff och fanskapet delade ut 14(!) gula i en match som knappast var ful.

Man kan diskutera glädjescenerna. Faktum är att det finns inga enkla matcher i PL, möjligtvis bortsett från Luton hemma. Alla lag har bra spelare och på en bra dag kan även Sheffield, Bournemouth och Burnley slå drakarna. Inget konstigt med det. Tro fan att man firar när man ligger under i 97:e matchminuten men ändå lyckas vinna och ta 3 poäng. Alla lag hade firat en sån vändning, och med tanke på spelschemat var det väldigt viktigt. Sedan kanske man inte ska hamna i den situationen från början men domaren var som sagt katastrofal och förstörde matchen.

Att man firar framför läktarna handlar om att skapa en koppling till och sammanhållning med supportrarna och mycket var för Richarlisons skull. Hans inhopp igår vände matchen och han gjorde för bara några dagar sedan uttalanden om sin dåliga form och sina problem utanför plan. Son och de nya vicekaptenerna har bidragit mycket till att det är så bra stämning i truppen och kring laget. Vad är det för fel med att fira tillsammans med supportrarna efter den senaste vändningen från underläge till vinst i ligans historia? Tottenham förlorade såna här matcher på löpande band under flera års tid.

Tottenham mår bra under Ange och även om det kan vända fort är det ett makalöst jobb han lyckats med på så kort tid. Finns mycket optimism just nu. Upp till bevis de kommande veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in