Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nej inte alls. Det är hyresregleringen som är orsaken till förslumning, lyxrenoveringar och även ombildningar. Hyresrätten i dagens form är utdöende. Det kommer bara bli svindyr nyproduktion kvar till slut.
Nyproduktion behövs verkligen, för att få bukt med bostadsbristen. Men det ska bekostas med statliga subventioner och inte svindyra hyror. Även hyror i nyproduktion förhandlas med Hyresgästföreningen fortfarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Gratis gratis gratis. Du lever i en fantasivärld. Det finns inget som är gratis. Nyproduktion är jättedyrt och någon måste betala kostnaden för detta. Förslagsvis hyresgästerna själva som väljer att bo på detta sätt.
Kalla det vad du vill. Jag brukar kalla det All-inclusive!

Men självklart betalar jag hyra. När huset jag bor i byggdes för några år sen fanns fortfarande byggsubventionerna, så det pressade hyressättningen något. Den modellen fungerade ypperligt och behöver återinföras.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nyproduktion kommer aldrig att vara billigt oavsett om det är bostadsrätt eller hyresrätt. Begagnade bostäder är de billigaste.
När man väl bott i nyproduktion en gång är det svårt att tänka sig nåt annat sen. Tanken på att bo nånstans där nån annan har gått runt och svettats, knullat och skitat ner ger en liten äckelkänsla. Hittar jag ett hårstrå nånstans vill jag vara säker på att det är mitt egna.