2023-09-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Inom 12-14 månader skulle jag tro. Antingen kastas ryssarna ut eller också delas Ukraina. Det går inte att kriga hur länge som helst. Ukraina kommer inte att ha något folk kvar då.

Det föds mer folk än som dör i kriget....
Citera
2023-09-16, 18:46
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Du är ju tydligen helt lost?

Ukraina tar varje dag mark och ni ryssar flyr ju.

Att ni sen förlorarar enorma mängder med stridsvagnar och artilleri är en sak, men att ni dessutom förlorar Ubåtar och andra stora örlogsfartyg mot ett land utan flotta, visar ju hur jävla värdelösa ni är.

Inte konstigt att ni och Putin nu tigger om fredsförhandlingar...

Nej fröken jag är allt annat än lost! Och är mer Svensk än dig troligtvis
Är mer insatt än flertalet av er då jag inte enbart nöjer mig med ens sida av historien.
Som de flesta i denna tråden gör. Förnekar du det så kan du gå och lägga dig!

Att Ukraina gör jätte bra ifrån sig på svarta havsflottan kan jag inte annat än hålla med om.

Jasså gör han.
Kan du dra över en källa på det ?
Citera
2023-09-16, 18:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inom 12-14 månader skulle jag tro. Antingen kastas ryssarna ut eller också delas Ukraina. Det går inte att kriga hur länge som helst. Ukraina kommer inte att ha något folk kvar då.

Inte? Tillhör du de som menar att det land med störst folkmängd vinner krig?
Senast redigerad av Clay Allison 2023-09-16 kl. 18:51.
Citera
2023-09-16, 18:48
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Menar de inte att civila evakueras?
Det kan vara ett tecken på att Ukraina kommer sätta in en massiv attack i det området nu när de märker att ryssarna har kroknat längs med fronterna. Man vill troligen skydda civila från ryssarnas oprecisa bombningar.

Jo det verkar så.
Fantastiskt att kunna få svar på frågor så här enkelt via Flashback.
Citera
2023-09-16, 18:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Räknar du på fingrarna när du kommer fram till den matematiken?
Citera
2023-09-16, 18:54
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Nej fröken jag är allt annat än lost! Och är mer Svensk än dig troligtvis
Är mer insatt än flertalet av er då jag inte enbart nöjer mig med ens sida av historien.
Som de flesta i denna tråden gör. Förnekar du det så kan du gå och lägga dig!

Att Ukraina gör jätte bra ifrån sig på svarta havsflottan kan jag inte annat än hålla med om.

Jasså gör han.
Kan du dra över en källa på det ?
Hade du varit mer insatt hade du inte behövt ställa frågan
Senast redigerad av Taggad 2023-09-16 kl. 18:57.
Citera
2023-09-16, 19:01
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Japp. USA har ju haft sina restriktioner av rädsla för att bli alltför involverade i kriget och för att passera ryssarnas "röda" linjer men nu verkar man tänka annorlunda. Jag tycker nyheten är mycket positiv för Ukrainas del.

Mot himars och ATACM fungerar det inte för ryssarna att sätta bildäck på planen heller.
De verkar heller inte ha några hangarer som kan skydda plan så regelbudna attacker mot ryska flygbaser kan föregripa Rysslands terrorattacker nu i vinter.

Ja men ett WW3 i vår närhet vore väl ändå skit bra : )
När åker du ner och börjar delta?

jag förstår om man köper konstant aftonbladets lögner att ryssen står helt själv osv osv.
Alla tanks är slut eller svin gamla, deras artilleri är hur dåliga som helst på att pricka mål, deras amo lager sinar osv osv
Ja men va fan då är det ju bara att ösa på och sätta putin och ryss svinen på plats.
DÅ är det ju snart över : )

Jag personligen ser denna eskalering av våld på ett högst allvarligt sätt.
Jag tror inte en sek att kina och de andra BRICS länder vill se ett ännu starkare Nato/dollarhegmoni utan de kommer backa ryssen.
Tror heller inte en sek att alla tanks är slut och att deras artilleri är dåligt.

Tvärt om de har massor kvar.
Och det kan man ju om man tänker lite längre än näsan räcker se att ukrainas invation är ju just nu ett katastrofalt misslyckade.
Och det hade det inte varit om era källor stämde.

Vi kan ha ett kärnvapenkrig runt hörnet.
Vare sig biden eller putin är några pålitliga gubbar som gärna tillfångatas och avrättas än att trycka på knappen
Citera
2023-09-16, 19:03
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hade du varit mer insatt hade du inte behövt ställa frågan

Jasså vilka nyheter tänker du på som alltid rapporterar den sanna historien tycker du ?
Jävla idiot
Citera
2023-09-16, 19:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Dränerar man befolkningen på uppfinningsrika fritt tänkande individer med den systematik och under så lång tid på vilket gjorts med den ryska så återstår initiativlösa kuvade individer, inte bara genetiskt utan även mentalt då alla gjorts medvetna om att om inte livet så förlorar dom med kirurgiskt precision tungorna. Vid protesterna i inledningen av den illegala invasionen så sändes demonstranterna till fronten - only in russia.
Exakt. Sedan har landet under flera generationer också använt sig av ett statligt subventionerat alkoholmissbruk för att hålla befolkningen i schack; något som inte gör underverk för fungerande och fritt tänkande (i Ryzzland? lol!) samhällen... Kort men mkt. sevärd dokumentär om ämnet:
https://www.youtube.com/watch?v=PkwxrahGD1M
Citat:
How Vodka Ruined the Russian Army
Vodka is the Russian Army's #1 enemy. It's killed more Russians than every war, combined. And in recent days, it's crippled the Russian Army's performance in its fight against Ukraine.
Innan kriget så var 1/3 av alla dödsfall i Ryzzland direkt alkoholrelaterade och -orsakade, och landets junta i Moskva har under flera sekel berikat sig på denna nationella, medvetet utbredda och uppmuntrade, alkoholism. Ryzzarna har alltid hållits enfaldiga och lättkontrollerade med sprit:
(FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget
Citera
2023-09-16, 19:05
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

jag förstår om man köper konstant aftonbladets lögner att ryssen står helt själv osv osv.
Alla tanks är slut eller svin gamla, deras artilleri är hur dåliga som helst på att pricka mål, deras amo lager sinar osv osv
Ja men va fan då är det ju bara att ösa på och sätta putin och ryss svinen på plats.

Jag tror inte en sek att kina och de andra BRICS länder vill se ett ännu starkare Nato/dollarhegmoni utan de kommer backa ryssen.
Tror heller inte en sek att alla tanks är slut och att deras artilleri är dåligt.

Och det kan man ju om man tänker lite längre än näsan räcker se att ukrainas invation är ju just nu ett katastrofalt misslyckade.

Vare sig biden eller putin är några pålitliga gubbar som gärna tillfångatas och avrättas än att trycka på knappen
Måste jag delta för att jag kritiserar Ryssland?

I övrigt är det Vatnik-bingo på dig. Aftonbladet och en massa argument i rysstrollens lathund.
Vill Putin använda kärnvapen för att Ukraina försvarar sig och gör det framgångsrik.
Tror faktiskt inte det och det är inte ett argument för att låta Putin ta det han vill ha.
Citera
2023-09-16, 19:16
Medlem
Citat:

Du verkar väldigt säker på din sak "Gustav". Jag förutsätter att du kan ge en källhänvisning till dina påståenden.
Citera
2023-09-16, 19:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Nej, det behövs mycket mer. JAS till Ukraina ska inte tolkas som kriget, utan efteråt, men då kommer Ukraina att sitta med 200 F-16 och intresset för att köpa Gripen kommer att vara noll.
UAF är intresserade av att köpa 14-16 Gripen till kompispris nu direkt som komplement till F!6. Gripen C är också något modernare än de gamla F16 block 50 som Danmark har.

https://x.com/anno1540/status/1702843042175033693

Lite information angående Gripens kapacitet från anonym expert på Twitter.

https://x.com/FerpeT/status/1702295609888121196
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-16 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in