Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Japp. USA har ju haft sina restriktioner av rädsla för att bli alltför involverade i kriget och för att passera ryssarnas "röda" linjer men nu verkar man tänka annorlunda. Jag tycker nyheten är mycket positiv för Ukrainas del.
Mot himars och ATACM fungerar det inte för ryssarna att sätta bildäck på planen heller.
De verkar heller inte ha några hangarer som kan skydda plan så regelbudna attacker mot ryska flygbaser kan föregripa Rysslands terrorattacker nu i vinter.
Ja men ett WW3 i vår närhet vore väl ändå skit bra : )
När åker du ner och börjar delta?
jag förstår om man köper konstant aftonbladets lögner att ryssen står helt själv osv osv.
Alla tanks är slut eller svin gamla, deras artilleri är hur dåliga som helst på att pricka mål, deras amo lager sinar osv osv
Ja men va fan då är det ju bara att ösa på och sätta putin och ryss svinen på plats.
DÅ är det ju snart över : )
Jag personligen ser denna eskalering av våld på ett högst allvarligt sätt.
Jag tror inte en sek att kina och de andra BRICS länder vill se ett ännu starkare Nato/dollarhegmoni utan de kommer backa ryssen.
Tror heller inte en sek att alla tanks är slut och att deras artilleri är dåligt.
Tvärt om de har massor kvar.
Och det kan man ju om man tänker lite längre än näsan räcker se att ukrainas invation är ju just nu ett katastrofalt misslyckade.
Och det hade det inte varit om era källor stämde.
Vi kan ha ett kärnvapenkrig runt hörnet.
Vare sig biden eller putin är några pålitliga gubbar som gärna tillfångatas och avrättas än att trycka på knappen