2023-09-20, 00:35
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det blir att fortsätta in i kaklet i Ukraina tror jag.., Putin har satt allt in i det. Kosta, kosta vad det vill.

Jag delar nog den pessimistiska analysen som Sgt.Bland presenterade ifrån "Bloomberg". Detta kan dessvärre hålla på länge..

Därför är det även viktigt (enligt mig) att Ukraina själva får upp sin egna produktion. För det blir lätt förseningar på leveranser, stora löften som ges.., blir till mindre leveranser..

Bara lyssna på vad Stoltenberg sa idag :

NEW YORK (VG) Natos generalsekretær Jens Stoltenberg lover Ukraina langvarig støtte. Men Ukraina må fortsatt belage seg på at våpenleveranser kommer stykkevis og delt.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/bgroWq/stoltenberg-kan-ikke-gi-zelenskyj-det-han-helst-vil-ha

Så "vinna" Ukraina mot att tappa resten av CSTO? Bortsett från Belarus då... en Phyrrusseger då.

Ukraina har västs stöd, nu, imorgon och framöver. Inget som NK, Iran eller syrien kan påverka.
Citera
2023-09-20, 00:36
Medlem
Snapcounts avatar
Finns förresten en ny rekryterings-video ute för Ryssland. Där en utav de ryska soldaterna snackar om att köpa en lägenhet till sig själv (o familjen) i Kiev när kriget är över.

https://www.nettavisen.no/nyheter/russisk-video-sjokkerer-antyder-annet-mal-med-krigen/v/5-95-1338853

(jag antar att ni måste ha en VPN för att få se videon)
Citera
2023-09-20, 00:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sovjetnostalgi möter amerikansk populärkultur. Vet inte vad man skall säga......
https://twitter.com/visegrad24/status/1704097926681694389

Urk. Skämskudde..

Att det alltid ska bli så fel och så billigt varje gång de ska fixa lite propaganda...

Flickebarnen övertygar, dessvärre, inte det minsta.
Spelar liksom ingen roll att de är "söta".
De är fullkomligt malplacerade och mekaniska.

Men som sagt, mest intressant är ändå att arrangemanget faktiskt helt uppenbart är influerat
av den amerikanska kulturen. Blir ju lite extra efterblivet mitt i allt.
:=)
Citera
2023-09-20, 00:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Så "vinna" Ukraina mot att tappa resten av CSTO? Bortsett från Belarus då... en Phyrrusseger då.

Ukraina har västs stöd, nu, imorgon och framöver. Inget som NK, Iran eller syrien kan påverka.

Putin måste bestämma sig.., och han har tappat mycket fram tills nu. Det verkar inte som det har fått honom att tveka.., utan att istället "double down" vid varje vägskäl.

Nu sist med att ge sig ut med på en "smekmånad" med Kim (den feta). Så besatt är han.

Väst.., tja om alla i väst hade samma övertygelse som jänkarna..då finns det ingen chans för Ryssland som jag ser det. Dessvärre så syns jag att inte alla länder har samma övertygelse. Därför som jag sade.., är det utav kritiskt intresse att Ukraina får upp sin egna produktion utav vapen/ammo.
Citera
2023-09-20, 01:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Du missförstod. Putin verkar som sagt vara sjukligt besatt av rysk kultur, och han TROR sig kriga för dess överlevnad, även om det nu är fullständigt vansinne från hans sida.

Det är iaf finska presidentens tolkning efter hans långa och analyserande samtal med diktatorn.

Att allt enbart skulle handla om makt och pengar är inte helt säkert. Putin är redan en av världens rikaste.

Putin tror inte alls att han krigar för den ryska kulturen, det är bara propaganda-bullshit, han krigar för den ryzka härskarklassen i kreml och de oligarker som lever i symbios med den.
Vi talar om ett par hundratusen inflytelserika människor som lever på det korrupta systemet .
Citera
2023-09-20, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja rent hypotetiskt. Om det nu inte händer vad är bäst för sverige då?

Att alla beväpnade turistande ryssar i Ukraina utplånas hade varit det bästa för Sverige om ryssarna vägrar åka hem.
Citera
2023-09-20, 04:12
Medlem
goseigens avatar
Zeleneskyj i FN.

https://www.bbc.com/news/world-66859639

Det är en stor ledare.

I motsats framstår Ryssland som skräp. De måste skämmas så.
Citera
2023-09-20, 05:05
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hehe, bra den usla orchen blev avlivad i alla fall. Undrar varfør den inte exploderade først?
Det var nog nåt fel på den. Tur att ryssen lyckades få ordning på den 😂😂
Citera
2023-09-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
I dagsläget är det nog så. Men väst har ett enormt utrymme för att öka produktionen om det skulle behövas. Men då måste någon ta det beslutet.
Frågan e om det beslutet kommer. Känns som om partierna på högerkanten e ointresserade av detta. Tänker då på Österrike, Frankrike och Tyskland och Trump.
Citera
2023-09-20, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin måste bestämma sig.., och han har tappat mycket fram tills nu. Det verkar inte som det har fått honom att tveka.., utan att istället "double down" vid varje vägskäl.

Nu sist med att ge sig ut med på en "smekmånad" med Kim (den feta). Så besatt är han.

Väst.., tja om alla i väst hade samma övertygelse som jänkarna..då finns det ingen chans för Ryssland som jag ser det. Dessvärre så syns jag att inte alla länder har samma övertygelse. Därför som jag sade.., är det utav kritiskt intresse att Ukraina får upp sin egna produktion utav vapen/ammo.
Fast jänkarna har väl inte så mycket övertygelse
Kolla in högermedia. Kolla vad Trump och hans supporters säjer. Demokraterna står fast vid stödet till Ukraina men USA e splittrat.
Citera
2023-09-20, 06:40
Bannlyst
De stackars ukrainska barnen som Putin låtit kidnappa måste få komma hem till sina föräldrar nu. Hur vidrigt kan ett folk bli som inte ens drar sig för att stjäla andras barn?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ukrainas-presidentfru-v%C3%A4djar-om-bortf%C3%B6rda-barn/ar-AA1gYrrZ?ocid=msedgntp&cvid=79400778fa8c4d3a824143 759cc52e43&ei=10

Citat:
Fler än 19 000 barn har tvångsförflyttats eller deporterats till Ryssland eller ryskockuperade områden, enligt Kievs officiella beräkningar

Hittills har endast 386 av dessa barn tagits tillbaka till Ukraina, enligt presidentfrun.

– De fick höra att deras föräldrar inte behöver dem, att deras land inte behöver dem, att ingen väntar på dem, säger Zelenska.

Hon befinner sig i New York tillsammans med sin man Volodymyr Zelenskyj, i samband med FN:s generalförsamling där den ukrainske presidenten deltar.
Citera
2023-09-20, 06:50
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
De stackars ukrainska barnen som Putin låtit kidnappa måste få komma hem till sina föräldrar nu. Hur vidrigt kan ett folk bli som inte ens drar sig för att stjäla andras barn?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ukrainas-presidentfru-v%C3%A4djar-om-bortf%C3%B6rda-barn/ar-AA1gYrrZ?ocid=msedgntp&cvid=79400778fa8c4d3a824143 759cc52e43&ei=10

Detta var en av anledningarna till kriget. Man vill utrota Ukraina som land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in