2023-09-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Sverige har väl haft en ränta på 500 % ?

Många härinne lever i en fantasivärld. Ta en resa till Moskva. Där pågår vardagen som vanligt.

Som att Ryssland har svårt att få tag i databrickor tex?

En ny gigantisk producent prisas till fantastiska 578 milliarder!!

https://e24.no/boers-og-finans/i/dw9n4w/arm-prises-til-578-milliarder-i-boersnotering

Ska bena lite i ditt schizofrena inlägg.

500% ränta får du ta med Benkt Dennis anhängare. Sverige var hårt ansatt av valutaspekulation och en liten ekonomi.
Motåtgärdena blev bäl lite yviga.

Ryzzland ekonomi går uselt (borde vara ett rikt land) pga puttes dröm att bli stortsar.

Rubeln har tappat 60% mot $ på ett år och om 100/$ nivån passeras kommer det troligen bli frittfall på rubeln med motsvarnde räntehöjningar.
Senast idag 100punkter more to come 👍

Ja Ryzzland har svårt att få tag på ”databrickor” som du skriver. (Varför tror du Lunar kraschade? Vodkafest i kontrollrummet eller bristande kvalitet på elektroniken på landaren?).

Vet inte vad inlägget om ARMs börsnotering har med Ryzzland att göra?
Citera
2023-09-16, 00:06
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Det har du helt rätt i.
För 99% av er andra ställer dessa frågor och påståenden.

Efter som jag inte står på någon sida i detta krig så är det helt mer intressant att djupdyka sig i den 1 % som knappt ingen skriver om.

Är väl egentligen inte så konstigt
Jaha. Så du är "neutral". Kollar man din historik får man knappast det intrycket utan ser ganska tydligt var du riktar udden. Har för mig att du tom utmanade forumiter på fysiska möten för att göra upp.
Bra om du har vuxit från det.

Sen är siffran 99% lite överdrivet. Det finns gott om rysstroll som trummar på så du måste inte känna pressen på att agera en naiv "neutral" betraktare som ställer idiotiska frågor.
Citera
2023-09-16, 01:08
Medlem
Citat:
Sverige har väl haft en ränta på 500 % ?

Många härinne lever i en fantasivärld. Ta en resa till Moskva. Där pågår vardagen som vanligt.

Som att Ryssland har svårt att få tag i databrickor tex?

En ny gigantisk producent prisas till fantastiska 578 milliarder!!

https://e24.no/boers-og-finans/i/dw9n4w/arm-prises-til-578-milliarder-i-boersnotering
578 miljarder priser för hålkort? ryssar är fan inte riktigt kloka. Du kanske skulle investera i nya hålkort till ditt översättningsprogram.
Visst är allt som vanligt i moskveeee, dass på gården och en hälsosam diet bestående av saltgurka och vodka.
Citera
2023-09-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag skummade bara igenom videon, men jag uppfattar det som att de evakuerar civila?

civila är såklart evakuerade sedan länge, från båda sidor.
eftersom fronten stått still länge nu, det senaste större som hände var väl bakhmut/soledar, men även där var det evakuerat innan striderna.

att nu ukraina evakuerar sina egna områden hemmåt, bekom fronten, så kan det väl bara finnas en orsak, att man förväntar sig strider där.
Citera
2023-09-16, 01:21
Medlem
Det verkar som att Ukraina är på väg att återta Krim? Det skulle bli det ultimata beviset att Putin förlorat kriget?
Citera
2023-09-16, 01:28
Medlem
Citat:
På rätt stora områden drar de sig tillbaka just nu.
Får inte ihop det. Hade hoppas någon mer militär kunnig kunde upplysa mig vad det ev kan bero på
Menar de inte att civila evakueras?
Det kan vara ett tecken på att Ukraina kommer sätta in en massiv attack i det området nu när de märker att ryssarna har kroknat längs med fronterna. Man vill troligen skydda civila från ryssarnas oprecisa bombningar.
Citera
2023-09-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukraina har decimerat Rysslands Svarta havsflotta rätt så rejält:

16 av 50 ryska krigsfartyg har förstörts eller skadats sedan kriget började. Däribland flaggskeppet Moskva och en ubåt som kan avfyra kryssningsmissiler.

Och att torrdockan förstördes häromdagen ger ryssarna ytterligare bekymmer:

Två torrdockor, förvisso. Men håll i hatten så länge. Det kommer nog mera.
Citera
2023-09-16, 01:42
Medlem
Citat:
Det är ingen fotbollsmatch

Nato har förlorat enormt med utrustning i Ukraina

Upp till 100 leopard

Lagren på artelleriamo är slut i Europa och usa. Sannolikt 1000-tals döda Nato- militär

Nato har än så länge inte förlorat något i strid. Så det du skriver förefaller en hel del osannolikt.

Jag håller för sannolikt att det var en del bistra och buttra miner när en del ammunition började skickas. Det positiva är att vi i Nordeuropa börjat lita på varandra mer och vet att vi hjälper varandra. Och det som skickats har redan börjat levererats åter från producent, så du behöver inte oroa dig att de du känner ska slaktas i nästa onödiga krig.

Några lager är inte slut heller. Man började på sina håll nå minimum gällande vad som absolut behövdes.
Citera
2023-09-16, 01:53
Medlem
Citat:
Nej inte jag heller.
Men i min värld finns det väl bara en väg för Ukrainarna att gå.
Och det är framåt.

Jag det stämmer säkert med 4000 st.
Men det är väl nu när de första försvarslinjerna är brutna som man borde lägga i en växel till.
Måste finnas någon god militärstrategisk detalj som jag missat.

Ukraina går vad det verkar, väldigt varsamt fram, lite väl varsamt om man frågar en del.
4000, på några månader kanske, ja..

Ukraina riktar vad det verkar, inte in sig på direkta landvinningar (längre?) utan väljer att slå ut logistik och lokala baser för lägre officerare, det verkar ge effekt, där de inte förstärkt nämnvärt (bachmut), frågan är om det ger särdeles mycket direkt utdelning någon annanstans.

Man hoppas vad det verkar, att brist på bränsle och logistiska hinder kommer att skörda liv men också ge en lucka för deras trupper på språng, så att säga.
Citera
2023-09-16, 01:54
Medlem
zergrushs avatar
Är Kadyrov satt i koma nu också? Lol, har onkel Vova börjat dra igång med utrensningar bland sina "allierade" redan?
https://twitter.com/maks_nafo_fella/status/1702712807089643543
Citat:
Kadyrov is in a coma: the Main Intelligence Directorate confirmed information about the critical condition of the head of Chechnya, - Obozrevatel
GUR representative Yusov told reporters that Kadyrov’s illnesses worsened, which led to a serious condition.
Var det för att Kadyrovs tiktok-churkas gömde sig och inte gjorde ett skit för att hindra Pirogzhin när han marscherade mot Moskva...?
Som vanligt: "Ruzzia stronk!", lol
Citera
2023-09-16, 02:35
Medlem
Vad ska Putin göra nu? Han är på väg att förlora ansiktet. Sankt Petersburg är under attack! Kraftig eldsvåda i staden!
Senast redigerad av Mistyarrow 2023-09-16 kl. 02:45.
Citera
2023-09-16, 05:11
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
På rätt stora områden drar de sig tillbaka just nu.
Får inte ihop det. Hade hoppas någon mer militär kunnig kunde upplysa mig vad det ev kan bero på
Du är ju tydligen helt lost?

Ukraina tar varje dag mark och ni ryssar flyr ju.

Att ni sen förlorarar enorma mängder med stridsvagnar och artilleri är en sak, men att ni dessutom förlorar Ubåtar och andra stora örlogsfartyg mot ett land utan flotta, visar ju hur jävla värdelösa ni är.

Inte konstigt att ni och Putin nu tigger om fredsförhandlingar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in