Citat:
Ursprungligen postat av
Formann
Linken til Jonas må ligge hos en av de andre som har hatt en rolle
Jepp. Men hvem i sitt rette sinn sin bestiller denne fyren?
Det har vært spekulert i iskalde bakmenn med hvitvasking av titalls millioner gjennom bilutsalg. AK og KKB - brødre med blandet suksess. Kanskje forgreninger til en bilselger ved navn PHP.
Det har vært spekulert i at dette er gjengen av gamle venner, ER, SA m.fl. Kanskje AK har vært med her også. Gutta som tagger og står i. Senest få uker før drapet.
Man kan lure på om ikke begge disse teoriene kan forenes. At det er narkotika som forener alt her. Både hærverk og drap. Men "gjengen" har hatt forskjellige allianser og vennskap, og forskjellige måter å vise sitt hat på.
Jonas har nok luftet tanken om å tyste på seg selv og tyste på andre, for å få disse menneskene til å la han være. Men jeg tror ikke han tystet. Det var en trussel av typen "nåde dere om dere fortsetter å plage meg". Terskelen for å tyste var åpenbart høy, fordi da måtte han tyste på seg selv. Derfor kontaktet han Avhørt.
Jeg trakk parallellen til Bård Lnes. Ikke fordi jeg tror Jonas var informant (selv om det er mulig), men fordi jeg tror dette også er en snuskete vennegjeng, med forskjellige motiv og interne allianser. Men felles er at de hatet Jonas. Bård Lnes var også hatet av mange forskjellige grunner avhengig av hvem du spurte i gjengen som drepte ham.
Mine two cents.