2023-09-15, 23:42
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Linken til Jonas må ligge hos en av de andre som har hatt en rolle
Er også mulig at folk som driver en del med dop, har funnet litt annerledes måter å kommunisere på enn det som vises på nett (FB, LinkedIn, TikTok, Insta, osv). Jeg vet det foregår en del på snap. Så er det visst diverse kanaler på Signal, WhatsApp og Telegram. Var inne på Telegram, bare for moro skyld, og søkte opp Kola (diverse varianter), og i Amsterdam har de faktisk egen Bot som tar seg av hele bestillingen nå...hehe... Men forventer ikke noe like teknisk av en fyr som har rota med fire Insta-profiler, akk...
Citera
2023-09-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Er også mulig at folk som driver en del med dop, har funnet litt annerledes måter å kommunisere på enn det som vises på nett (FB, LinkedIn, TikTok, Insta, osv). Jeg vet det foregår en del på snap. Så er det visst diverse kanaler på Signal, WhatsApp og Telegram. Var inne på Telegram, bare for moro skyld, og søkte opp Kola (diverse varianter), og i Amsterdam har de faktisk egen Bot som tar seg av hele bestillingen nå...hehe... Men forventer ikke noe like teknisk av en fyr som har rota med fire Insta-profiler, akk...

Politiet gjennomsøker nok alt av telefoner og datamaskiner nå 😁
Citera
2023-09-15, 23:47
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceplus
Tror jonas var helt ærlig i den avhørt poden jeg, men ingen forsto.
Handler det om en sprø narkofyr som gjør alt for småpenger ble innblandet I livet hans. Begynte som en spøk og endte tragisk. Nå er det sikkert leting etter kompanjongen til narkisen og evt mellomledd.
Tror ikke det er større og desto mer tragisk enn det
Kan godt være det. Og ja, det er kjempetragisk. Se mennesker gå til grunne på den måten, og så ta med seg andre i fallet evt. Helt meningsløst.
Citera
2023-09-15, 23:47
Medlem
Citat:
Linken til Jonas må ligge hos en av de andre som har hatt en rolle
Jepp. Men hvem i sitt rette sinn sin bestiller denne fyren?

Det har vært spekulert i iskalde bakmenn med hvitvasking av titalls millioner gjennom bilutsalg. AK og KKB - brødre med blandet suksess. Kanskje forgreninger til en bilselger ved navn PHP.

Det har vært spekulert i at dette er gjengen av gamle venner, ER, SA m.fl. Kanskje AK har vært med her også. Gutta som tagger og står i. Senest få uker før drapet.

Man kan lure på om ikke begge disse teoriene kan forenes. At det er narkotika som forener alt her. Både hærverk og drap. Men "gjengen" har hatt forskjellige allianser og vennskap, og forskjellige måter å vise sitt hat på.

Jonas har nok luftet tanken om å tyste på seg selv og tyste på andre, for å få disse menneskene til å la han være. Men jeg tror ikke han tystet. Det var en trussel av typen "nåde dere om dere fortsetter å plage meg". Terskelen for å tyste var åpenbart høy, fordi da måtte han tyste på seg selv. Derfor kontaktet han Avhørt.

Jeg trakk parallellen til Bård Lnes. Ikke fordi jeg tror Jonas var informant (selv om det er mulig), men fordi jeg tror dette også er en snuskete vennegjeng, med forskjellige motiv og interne allianser. Men felles er at de hatet Jonas. Bård Lnes var også hatet av mange forskjellige grunner avhengig av hvem du spurte i gjengen som drepte ham.

Mine two cents.
Citera
2023-09-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jepp. Men hvem i sitt rette sinn sin bestiller denne fyren?

Det har vært spekulert i iskalde bakmenn med hvitvasking av titalls millioner gjennom bilutsalg. AK og KKB - brødre med blandet suksess. Kanskje forgreninger til en bilselger ved navn PHP.

Det har vært spekulert i at dette er gjengen av gamle venner, ER, SA m.fl. Kanskje AK har vært med her også. Gutta som tagger og står i. Senest få uker før drapet.

Man kan lure på om ikke begge disse teoriene kan forenes. At det er narkotika som forener alt her. Både hærverk og drap. Men "gjengen" har hatt forskjellige allianser og vennskap, og forskjellige måter å vise sitt hat på.

Jonas har nok luftet tanken om å tyste på seg selv og tyste på andre, for å få disse menneskene til å la han være. Men jeg tror ikke han tystet. Det var en trussel av typen "nåde dere om dere fortsetter å plage meg". Terskelen for å tyste var åpenbart høy, fordi da måtte han tyste på seg selv. Derfor kontaktet han Avhørt.

Jeg trakk parallellen til Bård Lnes. Ikke fordi jeg tror Jonas var informant (selv om det er mulig), men fordi jeg tror dette også er en snuskete vennegjeng, med forskjellige motiv og interne allianser. Men felles er at de hatet Jonas. Bård Lnes var også hatet av mange forskjellige grunner avhengig av hvem du spurte i gjengen som drepte ham.

Mine two cents.

Glem det med hvitvasking og bilforretninger, den idioten fra Rena er bare en hjerneløs smågangster med lav impulskontroll.

Det er noen på Hønefoss som har et personlig motiv og jeg er sikkER på at han er nevnt her.
Citera
2023-09-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Mannen som er siktet for drapet på Jonas Aarseth Henriksen (30), har gitt uttrykk overfor forsvarerne sine at han ikke har tillit til politiet.
Derfor nekter han - i alle fall foreløpig - å stille i avhør, opplyser forsvarerne..."
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe.../5?post=145692

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Dagbladet :
Dagbladet kjenner til at den angivelige trusselhendelsen fant sted mellom klokka 22 og 23 på kvelden 17. august. 30 år gamle Henriksen ble funnet drept ved ei hytte i Ådal på Ringerike bare timer før konflikten i Rena sentrum.
Dagbladet er kjent med at det også skal ha sittet en annen person i bilen, og at det er gjennomført flere avhør om trusselsituasjonen. Det skal ha vært en rekke vitner til hendelsen.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/tru...istol/80202732
Sikkert full av adrenalin, og ikke interessert i å bli heftet i en trafikal situasjon. Sikkert mer interesser i å komme seg i dekning å få m seg nyhetene om draper på J, og evt. hva politiet går ut med.
Citera
2023-09-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Rena han ble pågrepet, hvertfall det alle medier skriver å dem sa på pressekonferansen.

Edit: å skrive åmot blir jo litt større
Beklager, trodde det var omvendt
Citera
2023-09-16, 00:07
Medlem
Citat:
Glem det med hvitvasking og bilforretninger, den idioten fra Rena er bare en hjerneløs smågangster med lav impulskontroll.

Det er noen på Hønefoss som har et personlig motiv og jeg er sikkER på at han er nevnt her.
Har blitt nevnt noen hønefossinger, men de fleste er vel arbeidsrelaterte kompiser. Hva slags personlig motiv tenkte du på ?
Citera
2023-09-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Har blitt nevnt noen hønefossinger, men de fleste er vel arbeidsrelaterte kompiser. Hva slags personlig motiv tenkte du på ?

At det har noe med brannen på betongbilen å gjøre
Citera
2023-09-16, 00:12
Medlem
Citat:

Signerer på denne jeg også.
Citera
2023-09-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Kan godt være det. Og ja, det er kjempetragisk. Se mennesker gå til grunne på den måten, og så ta med seg andre i fallet evt. Helt meningsløst.

Ja begynner å tro på det, at det er et helt meningsløst drap av en besatt sprø narkis på jakt etter mer penger den ene dagen, og hevn den andre dagen
Jonas forsto ikke, ingen forsto det meningsløse.

Ruller nok opp kompiser av gm.tror ikke på leiemordere,narkooppgjør. Osv
Tror rett og slett det var de lusne 25000 for den 1.brannen som startet det,også var gærningen besatt. Uforståelig for normale folk
Senast redigerad av Iceplus 2023-09-16 kl. 00:32.
Citera
2023-09-16, 00:16
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceplus
Ja begynner å tro på det, at det er et helt meningsløst drap av en besatt sprø narkis
Jonas forsto ikke, ingen forsto det meningsløse.

Ruller sikkert opp kompiser av gm og evt. .ellommenn. Tror ikke på leiemordere,narkooppgjør. Osv
Tror det var de 25000 for brannen som startet det. Også fortsatte bare gærningen.
Godt mulig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in