Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-27, 15:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciand
Noen som vet om det er vanlig å beramme en sak med lengde før man vet tiltale / antall tiltalte?
Her er det vel fortsatt ikke bestemt om alle skal tiltales. Blir interresant å se hva tiltalene blir...
ja, jag ser inget onormalt med någonting i denna fallet här...
Citera
2024-09-28, 20:32
Medlem
NRK melder at hovedmann har gitt bort huset til et familiemedlem.

Noen som vet om han faktisk bor der enda?

https://www.nrk.no/buskerud/_hovedma...lem-1.17039644
Citera
2024-09-28, 23:44
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norwegian82
NRK melder at hovedmann har gitt bort huset til et familiemedlem.

Noen som vet om han faktisk bor der enda?

https://www.nrk.no/buskerud/_hovedma...lem-1.17039644

Det står at han "solgte" huset sitt for 0 NOK. Tror bistandsadvokaten har helt rett i at drittsekken bare prøver å slippe å betale erstatning til Jonas' familie, som om han ikke har gjort nok skade allerede. En av de ekleste personene jeg har hørt om, med en pinglete familie som gidder å støtte han i det.

(Alternativt kan det ha mer å gjøre med Nav-svindel eller noe sånn siden han er uføretrygdet ifølge noen kommentarer her)
Citera
2024-09-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Det står at han "solgte" huset sitt for 0 NOK. Tror bistandsadvokaten har helt rett i at drittsekken bare prøver å slippe å betale erstatning til Jonas' familie, som om han ikke har gjort nok skade allerede. En av de ekleste personene jeg har hørt om, med en pinglete familie som gidder å støtte han i det.

(Alternativt kan det ha mer å gjøre med Nav-svindel eller noe sånn siden han er uføretrygdet ifølge noen kommentarer her)

Helt utrolig oppførsel, han fornekter seg ikke. Det var kvalmt å lese, en av de ekleste personene jeg også har hørt om. Og, mottaker tar gladelig i mot huset...?
Citera
2024-09-29, 11:17
Medlem
for en forbanna tulling, stå til ansvar for det du har gjort!
Citera
2024-09-29, 18:14
Medlem
Iza12s avatar
Og denna forbanna tullingen har aliaser over hele linja, og følger nøye med. (Leter etter flere å hate) Men kjennes igjen, ut fra formuleringen. Tror nok han har et «par» hjelpere også, dessverre.

Noen her inne som har bestilt/kjøpt boka til S.M. Lier?
«17. august 2023 ble Jonas Aarseth Henriksen funnet skutt og drept ved en hytte på Nes i Ådal. «Lastebil-Jonas» hadde en stor følgerskare på TikTok, og saken vakte enormt engasjement.
I mer enn to år før drapet ble Jonas utsatt for ren terror: Bilbranner, overfall, forsøk på brannstiftelse, hærverk og tagging. De fleste sakene ble henlagt. Stein Morten Lier møtte Jonas kun dager før han ble drept. Han lovte at han skulle finne ut hvem som sto bak ugjerningene.
Er dette beretningen om et varslet mord? Hadde Jonas vært i live i dag hvis politiet hadde oppklart disse sakene?
Lier skildrer et distrikts-Norge der rus, vold og trusler er en del av hverdagen. Alle står i gjeld til hverandre. Og pilene peker mot Oslos kriminelle nettverk.»
Citera
2024-09-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iza12
Og denna forbanna tullingen har aliaser over hele linja, og følger nøye med. (Leter etter flere å hate) Men kjennes igjen, ut fra formuleringen. Tror nok han har et «par» hjelpere også, dessverre.

Noen her inne som har bestilt/kjøpt boka til S.M. Lier?
«17. august 2023 ble Jonas Aarseth Henriksen funnet skutt og drept ved en hytte på Nes i Ådal. «Lastebil-Jonas» hadde en stor følgerskare på TikTok, og saken vakte enormt engasjement.
I mer enn to år før drapet ble Jonas utsatt for ren terror: Bilbranner, overfall, forsøk på brannstiftelse, hærverk og tagging. De fleste sakene ble henlagt. Stein Morten Lier møtte Jonas kun dager før han ble drept. Han lovte at han skulle finne ut hvem som sto bak ugjerningene.
Er dette beretningen om et varslet mord? Hadde Jonas vært i live i dag hvis politiet hadde oppklart disse sakene?
Lier skildrer et distrikts-Norge der rus, vold og trusler er en del av hverdagen. Alle står i gjeld til hverandre. Og pilene peker mot Oslos kriminelle nettverk.»

Jeg kjøpte/forhåndsbestillte boken, sist uke når den ble lansert! Gleder meg til den kommer i posten. Tror det kan være mye av innhold der som ikke har kommet ut i avhørt podkasten eller andre i medier.
Citera
2024-10-01, 00:30
Medlem
Iza12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Jeg kjøpte/forhåndsbestillte boken, sist uke når den ble lansert! Gleder meg til den kommer i posten. Tror det kan være mye av innhold der som ikke har kommet ut i avhørt podkasten eller andre i medier.
Ja, jeg tror også det, så jeg har bestilt den jeg og. En spesiell sak, som jeg har veldig lyst til å komme til bunns i. Ser også frem til når rettssaken kommer opp.
Citera
2024-10-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iza12
Ja, jeg tror også det, så jeg har bestilt den jeg og. En spesiell sak, som jeg har veldig lyst til å komme til bunns i. Ser også frem til når rettssaken kommer opp.

Ja, det må være mye informasjon som skal fram siden det er satt av 6 uker..
Citera
2024-10-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciand
Ja, det må være mye informasjon som skal fram siden det er satt av 6 uker..

Ikke unormal tid det. Er jo tross alt 5 siktede som alle skal få prøvd sin sak.
Men at det vil komme frem mye informasjon som er ukjent, på de 6 ukene. Det tror jeg. Men mye som er løftet frem her i denne tråden vil ikke bli gjenstand for denne saken. Det vil jo fokuseres rundt drapet og tilknytning til det. Dessverre syns jeg. Men sikkert mange som syns det er greit og.
Hverdagen er jo tilbake i Hfoss. Ting går sin gang som før. Bruktbiler kommer og går og dop og steroider omsettes og fraktes rundt.
Citera
2024-10-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nn4
Ikke unormal tid det. Er jo tross alt 5 siktede som alle skal få prøvd sin sak.
Men at det vil komme frem mye informasjon som er ukjent, på de 6 ukene. Det tror jeg. Men mye som er løftet frem her i denne tråden vil ikke bli gjenstand for denne saken. Det vil jo fokuseres rundt drapet og tilknytning til det. Dessverre syns jeg. Men sikkert mange som syns det er greit og.
Hverdagen er jo tilbake i Hfoss. Ting går sin gang som før. Bruktbiler kommer og går og dop og steroider omsettes og fraktes rundt.

Det vil nok komme frem mye informasjon som er ukjent for allmennheten, ja. At det vil fokuseres på drapet, omstendighetene rundt og opptakten til det, skulle bare mangle, det er jo det denne saken handler om!

Hvis bruktbiler kommer og går, og og dop og steroider omsettes og fraktes rundt, får politiet se til å gjøre noe med det. I andre saker.
Citera
2024-10-11, 17:04
Medlem
Was.s avatar
NRK: Familien til drepte Jonas Aarseth Henriksen reagerer på bok

"– Vi er opprørte over måten «Avhørt» går frem i denne saken. Det er en belastning for oss at dette kommer nå, og måten det gjøres på, sier Ivar Borgen, stefaren til Jonas."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in