Citat:
Han skrev så här på sociala medier enligt UT:Han gjorde inget av det av mig fetade? Du menar att han inte körde bil? Det var det min fetning visade - att man får stoppa en bil exempelvis för att kontrollera en förares körkort. Vilket Nadim själv sagt att han visade. Sen kan det vara av vilken ytterligare anledning som helst, det vet vi inte och det spelar definitivt ingen roll så länge det inte var ett konkret och bevisbart brott. Om jag går till mig själv så finns det - den tidpunkt som detta verkar ha skett - några klassiska orsaker som är vanligare än andra:
- Offensivt körsätt. Man stannar, vill kolla läget och nykterhet, kanske skälla lite, men har inget konkret brott konstaterat eller hastighet uppmätt.
- Vinglig körning. Oftast någon som pillat på någon mobil eller så, men det kanske man inte sett 100% så man stoppar, kollar nykterhet, påtalar att personen vinglar.
Vad vet du i övrigt om detaljer kring stoppet? Var du där? Hittills har vi Samnytts vinkling att gå på, och Nadims egna uttalande. Nog för att jag tror mer på Nadim än Samnytt, men jag förstår inte vilken information du drar så säkra slutsatser av?
- Offensivt körsätt. Man stannar, vill kolla läget och nykterhet, kanske skälla lite, men har inget konkret brott konstaterat eller hastighet uppmätt.
- Vinglig körning. Oftast någon som pillat på någon mobil eller så, men det kanske man inte sett 100% så man stoppar, kollar nykterhet, påtalar att personen vinglar.
Vad vet du i övrigt om detaljer kring stoppet? Var du där? Hittills har vi Samnytts vinkling att gå på, och Nadims egna uttalande. Nog för att jag tror mer på Nadim än Samnytt, men jag förstår inte vilken information du drar så säkra slutsatser av?
”Det som är korrekt är att jag stoppades av en polisbil som körde upp bakom mig och blinkade för stopp, jag stannade och räckte ut mitt körkort från fönsterrutan men polisbilen körde upp jämsides med mig och körde sedan vidare. Jag har inte delgivits misstanke om brott och kunde därför självklart resa vidare när polisbilen körde vidare”
De kontrollerade alltså inget körkort, trots att han räckte fram det. Men han kanske ljuger?