2023-09-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husam-al-din
Oskyldige Ghazale tar det nog lugnt. Vad annars? Ja, klart han också väntar på att den obefogade stormen ska lägga sig. Regelöverträdelse? Nej, inte om man ser till åklagarens nedläggningsbeslut.Just det, alla ska behandlas lika - och Ghazale har behandlats som vem som helst sannolikt, att spekulera om annat är meningslöst. "Vänsterpolis"? Han är väl gråsosse och inte vänsterpartist?Arga snattaren är något helt annat än Nadim om man ser till vad som uppgivits om den snattaren. Ghazale har råkat illa ut i det fall tråden tar upp. Han är en bra och hederlig människa. Nadim försvarar sig samtidigt som han liggandes på marken blir sparkad på (allt hat, allt skitsnack och falsk info han får utstå). Inte så konstigt att Ghazale reagerar. Mycket rasism mot Nadde. Glöm inte att han är oskyldig , om man ser till åklagarbeslutet.

Hyfsat nyreggad vän som träder in?

Avd: inte så partisk i målet?
Senast redigerad av Sanninen 2023-09-17 kl. 00:45.
Citera
2023-09-17, 00:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Just det, alla ska behandlas lika - och Ghazale har behandlats som vem som helst sannolikt, att spekulera om annat är meningslöst. "Vänsterpolis"? Han är väl gråsosse och inte vänsterpartist?

Ska vi tro media och deras skvallrande poliser så nej. Inte lika. Han gjorde detsamma som dessa 4 som blev av med kortet gjorde. Skillnaden var att han var polis och flashade med det och kom undan. Det är ju högst orätt eller hur? Han var inte i tjänst och måste därmed lyda trafikregler som vilken dödlig som helst. Här lät man honom undan för han var polis och kanske möjligen mest för han var en farlig polis. Alltså ingen kollegorna vågar bråka med. Alltså farligare än tom Kapten Klänning för han var extremt hög rank men den satte kollegorna dit ändå.
Citera
2023-09-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska vi tro media och deras skvallrande poliser så nej. Inte lika. Han gjorde detsamma som dessa 4 som blev av med kortet gjorde. Skillnaden var att han var polis och flashade med det och kom undan. Det är ju högst orätt eller hur? Han var inte i tjänst och måste därmed lyda trafikregler som vilken dödlig som helst. Här lät man honom undan för han var polis och kanske möjligen mest för han var en farlig polis. Alltså ingen kollegorna vågar bråka med. Alltså farligare än tom Kapten Klänning för han var extremt hög rank men den satte kollegorna dit ändå.

Väl rutet.
Citera
2023-09-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Tårta e gott

Lika vidrigt när poliser använder det som mutmedel.
Citera
2023-09-17, 01:04
Medlem
Citat:
De håller nog tyst. Det är ju kollegor som "skvallrat" till pressen. De frågade ju säkert efter dessa poliser satte fart mot den misstänkte om varför det inte blev en rapport.

All heder till dessa kollegor.
Citera
2023-09-17, 01:05
Medlem
Citat:
Flashade med att han var polis? Det är väl ändå en överdrift? Det låter på dig - utifrån hur du skriver om frågan, ämnet - som att du vet mer än åklagaren gjort. Glöm inte att Nadims bilkörning av åklagaren bedömts okej såtillvida som ärendet nedlagts av åklagaren. Du spekulerar sedan om att poliser inte vågar bråka med Ghazale.
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninen
Hyfsat nyreggad vän som träder in?

Avd: inte så partisk i målet?
Du har alltså inget att säga rörande själva ämnet för tråden?

På vilket sätt skulle jag vara partisk, menar du?
Citera
2023-09-17, 01:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Flashade med att han var polis? Det är väl ändå en överdrift? Det låter på dig - utifrån hur du skriver om frågan, ämnet - som att du vet mer än åklagaren gjort. Glöm inte att Nadims bilkörning av åklagaren bedömts okej såtillvida som ärendet nedlagts av åklagaren. Du spekulerar sedan om att poliser inte vågar bråka med Ghazale.Du har alltså inget att säga rörande själva ämnet för tråden?

Verkar mer som du är mer ute på hal is rörande detta. Det är enligt "skvallret" klart han gjorde det. Bjuda på tårta tom. Sedan att dessa som haffade honom blev rädda för han var en viktig polis. Ingen man bara sätter dit bara så där. Så det är mer som du har inget att göra mer här än att anse att Ghazale alltså inte skulle åkt dit. Han borde det inte. Dessa 4 Svenssons som gjorde det förtjänade det dock. Om din idol Ghazale körde så fort att hans kort skulle ryka hade han sina berättigade skäl för det. Ok du har gjort din mening. Extremt idiotiskt men ändå din mening.
Citera
2023-09-17, 01:15
Medlem
Citat:
Verkar mer som du är mer ute på hal is rörande detta. Det är enligt "skvallret" klart han gjorde det. Bjuda på tårta tom. Sedan att dessa som haffade honom blev rädda för han var en viktig polis. Ingen man bara sätter dit bara så där. Så det är mer som du har inget att göra mer här än att anse att Ghazale alltså inte skulle åkt dit. Han borde det inte. Dessa 4 Svenssons som gjorde det förtjänade det dock. Om din idol Ghazale körde så fort att hans kort skulle ryka hade han sina berättigade skäl för det. Ok du har gjort din mening. Extremt idiotiskt men ändå din mening.
Det rättsliga är det som är relevant i frågan. Min mening, om så. Jag litar på åklagarens beslut helt enkelt - vad kan vara "extremt idiotiskt" i kontexten rörande det? Ingenting av allt att döma.
Nadim vs någon tårta i sammanhanget är ju just skvaller apropå skvaller.
Citera
2023-09-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serradella
Han skrev så här på sociala medier enligt UT:

”Det som är korrekt är att jag stoppades av en polisbil som körde upp bakom mig och blinkade för stopp, jag stannade och räckte ut mitt körkort från fönsterrutan men polisbilen körde upp jämsides med mig och körde sedan vidare. Jag har inte delgivits misstanke om brott och kunde därför självklart resa vidare när polisbilen körde vidare”

De kontrollerade alltså inget körkort, trots att han räckte fram det. Men han kanske ljuger?

Lögner på lögner.

Vilken fars.
Citera
2023-09-17, 01:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det rättsliga är det som är relevant i frågan. Min mening, om så. Jag litar på åklagarens beslut helt enkelt - vad kan vara "extremt idiotiskt" i kontexten rörande det? Ingenting av allt att döma.
Nadim vs någon tårta i sammanhanget är ju just skvaller apropå skvaller.

Jo de har lagt ner det för de har inget. Kollegorna raderade ju datan. Det är vad hela affären handlar om. Det finns missnöjda poliser som larmat media att det här var inte rätt. Åklagaren kan ju inget göra om poliserna ifråga är korrupta. De raderade datan!

Om Ghazale skulle vara helt oskyldig i allt detta hade han ju som sagt skrikit ut gallskrika om det. Han blev aldrig ens stoppad osv. Nu blev han det och vägrar alltså att bli intervjuad av Svenska Radion om det här. För han vet ljuger han där är han ju körd. Han vet han blev stoppad, borde blivit av med kortet, använde sig av sin makt kom undan. En del fortsatt hederliga poliser missnöjda med det här. Larmar media om det. Som vi ser Ghazale har makt. Chef efter chef inom polisen kommer till hans försvar. Vittnar om en extremt korrupt kultur.
Senast redigerad av Zaedrews 2023-09-17 kl. 01:24.
Citera
2023-09-17, 01:35
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Flashade med att han var polis? Det är väl ändå en överdrift? Det låter på dig - utifrån hur du skriver om frågan, ämnet - som att du vet mer än åklagaren gjort. Glöm inte att Nadims bilkörning av åklagaren bedömts okej såtillvida som ärendet nedlagts av åklagaren. Du spekulerar sedan om att poliser inte vågar bråka med Ghazale.Du har alltså inget att säga rörande själva ämnet för tråden?

På vilket sätt skulle jag vara partisk, menar du?

Dumhuvve. Är du så enfaldig som du låter? Bilkörningen har inte ”bedömts OK”, utan åklagaren la ner förundersökningen eftersom det, vid den tidpunkten för åklagarens ställningstagande, inte gick att utreda vad som hänt.

Att det inte går att utreda betyder inte att bilkörningen var inom lagens gränser.

När hastighetsöverträdelsens data har raderats så går det inte med säkerhet att säga att han körde för fort. Om nån av de poliser som stannade honom hade trätt fram och vittnat hade det kanske funnits ett case för åklagaren.
Citera
2023-09-17, 01:45
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Oskyldige Ghazale tar det nog lugnt.

Citat:
Regelöverträdelse? Nej, inte om man ser till åklagarens nedläggningsbeslut.

Citat:
Inte så konstigt att Ghazale reagerar. Mycket rasism mot Nadde. Glöm inte att han är oskyldig , om man ser till åklagarbeslutet.

Så jävla pantad är du alltså, så att du tror att en nedlagd förundersökning betyder samma sak som att en person inte har gjort nåt brottsligt.

Och att du genast drar rasismkortet, du skämmer ut dig som en pinsam cry-baby.

Jag kan säga att jag har aldrig hört talas om den här Nadim Ghazale, så det är inte så att jag har nån särskild åsikt om honom. Men du verkar verkligen pinsamt korkad som bara maler på om ”oskyldig” och hänvisar till bevis i form av åklagarens beslut.

Det fattar du väl själv stt han kan ha kört hur jävla fort som helst men om datan raderats av kollegor eller automatiskt (för att man ej plockat ut den tillräckligt fort ur mätinstrumentet) så betyder det ju inte stt karln inte kört för fort. Det betyder bara att det saknas teknisk bevisning vilket gör det svårt att väcka åtal och få det prövat i tingsrätten.

Hoppas inte att du också jobbar som polis. I såna fall fattar man ju ännu varför det går så jävla dåligt för Polismyndigheten. Folk som istället borde vara knutna till Samhall har tydligen kvoterats in…
Senast redigerad av HemligaBrev 2023-09-17 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in