Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 19:10
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theycallmecurse
Ser at han K...V har en felles venn med meg. Denne kvinnen er psykr.pasient som er kjent for å tenne på containere og bygninger. Kan være tilfeldigheter🤷‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan du tipse politiet om dette?
Ja, ta og legg inn et tips til Politiet Velkommen, forresten, Theycallmecurse
Citera
2023-09-15, 19:12
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
tror den personen er litt.for ung, F.83
Fint om noen vet hvor pågripelsen skjedde
Citera
2023-09-15, 19:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7sover
I en informantteori vil man kanskje anta at all omtalen av hærverket i sosiale medier er et forsøk på å gi inntrykk av at man ikke har noen kobling til politiet og at politiet ikke bryr seg ("bedre å ringe Avhørt"), samt le bort at taggingen ikke gjaldt seg selv. Tviler derimot selv på at politiet hadde latt noen herje med BO så åpenlyst over en så lang periode dersom det var et informantscenario.

Ikke sikkert politiet har koblet det til narkoetterforskningen. Informasjonsflyten innad i etaten
virker å være tungrodd. Bare se på hvordan Toska & co kunne boltre seg i Stavanger mens
Kripos satt i Oslo og ikke fulgte med.

Dessuten er det nok ikke samme avdelinger i politiet som håndterer hærverk og større narkooperasjoner.
I tillegg er det nok et begrenset antall folk i politiet som vet hvem som er informanter.
Et annet poeng er at folk som blir informanter, ikke er "mors beste barn", og har en
tendens til å havne i trøbbel.
Citera
2023-09-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan hende de har beviser, men at de f.eks. vet det var to personer om drapet. Siden de ikke
har pågrepet flere så langt, må de være taktisk og ikke si for mye om sin egen posisjon eller
hva de vet.

Jeg tenker det samme. Forundrer meg ikke hvis disse to sakene har forbindelser til hverandre.

Politiet har ikke adgang til å regulere livet til informantene sine utover den oppgaven de gjør for samfunnet generelt, og det er vel ikke noe de ønsker heller. Den største feilen politiet har gjort i denne saken, er å ikke ta hærverket og truslene mot JH alvorlig på et tidligere tidspunkt. Min tanke er at de har latt det pågå fordi de måtte spane videre på miljøet, og at en inngående etterforskning av hærverket ville forstyrret etterforskningen av narkomiljøet, som helt klart har prioritet. Da B*ård L*anes ble drept, burde de skjønt at dette kunne skje igjen.

Politiet tok ikke JH seriøs, pga forsikringssaken,lastebilbrannen tidligere. De trodde ikke på han
Senast redigerad av Ano975 2023-09-15 kl. 19:22.
Citera
2023-09-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Ja, ta og legg inn et tips til Politiet Velkommen, forresten, Theycallmecurse

Takk
Tror det blir et helt ubrukelig tips (pga lokasjon og lukket psyk.soning) men meningen med innlegget var at hvis man pirker litt på saken så kan KV være psyk.pasient og kan ha handlet av andre grunner enn hva andre beskriver her som narko, mafia, hvitvasking osv. Spesielt hvis det stemmer at vennene/miljøet ikke kjente noe særlig til KV.
Citera
2023-09-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke sikkert politiet har koblet det til narkoetterforskningen. Informasjonsflyten innad i etaten
virker å være tungrodd. Bare se på hvordan Toska & co kunne boltre seg i Stavanger mens
Kripos satt i Oslo og ikke fulgte med.

Dessuten er det nok ikke samme avdelinger i politiet som håndterer hærverk og større narkooperasjoner.
I tillegg er det nok et begrenset antall folk i politiet som vet hvem som er informanter.
Et annet poeng er at folk som blir informanter, ikke er "mors beste barn", og har en
tendens til å havne i trøbbel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ano975
Politiet tok ikke JH seriøs, pga forsikringssaken,lastebilbrannen tidligere. De trodde ikke på han

Kan det være en kobling mellom J og denne Homo *rne som i politi, viss en tenker informant? Eller var denne taggen ment på M*ats A?
Citera
2023-09-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeMySun
Politiet har korrigert plass for pågripelse i dag.. Ref link under

https://www.ostlendingen.no/mannen-i-20-ara-ble-ikke-pagrepet-pa-rena-men-i-nabokommunen/s/5-69-1566377

Sitat: "Politiet bekrefter fredag ettermiddag at mannen ikke ble pågrepet på Rena, men i nabokommunen Stor-Elvdal. – Vi har gjort flere beslag og sikret flere bevis etter pågripelsen. Hvilke, ønsker jeg ikke å gå inn på, sier politiadvokat Tine Henriksen til Østlendingen"

Mor til GM har adresse i stor-elvdal 🤔

Beklager, ikke fulgt med så mye på nyheter i dag🙈😅
Citera
2023-09-15, 19:36
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Takk
Tror det blir et helt ubrukelig tips (pga lokasjon og lukket psyk.soning) men meningen med innlegget var at hvis man pirker litt på saken så kan KV være psyk.pasient og kan ha handlet av andre grunner enn hva andre beskriver her som narko, mafia, hvitvasking osv. Spesielt hvis det stemmer at vennene/miljøet ikke kjente noe særlig til KV.
Ja, det trenger ikke alltid å være så komplisert Ps. Han har hvertfall ikke blitt klassifisert som "utilregnelig" på nåværende tidpunkt, for da hadde han ikke blitt fremstilt for varetektsfengsling på "vanlig måte" (slik jeg har forstått det).
Citera
2023-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Heisann, jeg er ny bruker her..
Har det stått at det er skutt rett ned i planken? Fordi det kan være streifeskudd som kan komme i alle vinkler.

Samme tenker jeg ang at JH ble skutt i bilen sin: vi mennesker beveger oss mye og da kan man bli skutt så og si alle andre plasser enn i rumpa som man sitter på.

Altså, hvis han ble skutt i ryggen så er det godt mulig at han har prøvd å snu seg bort fra pistolen og dermed treffer GM ham i ryggen. Evt så kan han ha prøvd å dukke mens han kjørte og da blitt truffet i ryggen (og noen streifeskudd suser igjennom åpne vinduer og treffer plankene i verandaen).. Det er mange muligheter, og man trenger ikke å henge seg opp småpirk her.
Mvh meg

Streifskudd i verandaen høres rart ut. Plankene ligger vannrett. Her er det heller noen som har skutt nedover. Om det er i et basketak, og om det er skudd som har gått igjennom JH for så å slå inn i verandaplankene vites jo ikke.
Citera
2023-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Dette er nok en Wish utgave av en leiemorder som sikkert gjorde det for noe Knark og litt penger

Enig. Slår meg som en wannabe assassin det der.
Citera
2023-09-15, 19:43
Medlem
Det er reaksjoner på at fengslingsmøte blir som en kontorforretning der partene ikke stiller opp. Begrunnes med mediepress eller er de redd for livet til GM, at noen ønsker å ta han av dage av et større nettverk?
Citera
2023-09-15, 19:45
Medlem
"Politiet fortsetter med grundige undersøkelser av et område på Rena etter at en mann (28) ble pågrepet i går. En ny bil undersøkes i dag."

" Politiet opplyste til NRK torsdag at flere biler var fraktet bort. Fredag ble en bil uten skilter undersøkt"

"En av betjentene tok seg også inn i bagasjerommet og brukte mye tid på passasjerdøren foran"

"LYS OG HANSKER: Kriminalteknikerne fra politiet åpnet også motorrommet til bilen under undersøkelsene."
"HJULSPOR? Med kamera og utstyr brukte de hvitkledde krimteknikerne tid på høyre dekk bak."
https://www.nrk.no/norge/politiet-undersoker-ny-bil-pa-rena-etter-ringerike-drapet-1.16558980
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-15 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in